דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

למה אני מכבד את עו"ד ברק כהן ששוכב על הגדר עבור כולנו נגד הבנקים ועורכי דין משרתי האדונים

עו"ד ברק כהן שוכב על הגדר עבור כולנו.
לשכת עורכי הדין שללה את רישיון עורך הדין ברק כהן לשנה וחצי. והרי זה לא רק אבסורד אלא שיא הציניות ויריקה בפנים של הציבור הישראלי. כי הרי מדובר בגיבור לאומי, לא פחות, ששכב על הגדר עבור כולנו. מה לעשות שהוא קיבל חינוך מצוין מהבית, אביו היה מהלוחמים החברתיים המובילים בישראל בתקופת "הפנתרים השחורים". כי הרי הבנקים הם לא פחות משודדי הציבור הרחב, האחראים על זריקת אלפי אנשים אומללים מדירותיהם דלות, פשיטת עור שהביאו להתאבדויות של אנשים, גוזלי ריבית קצוצה בפערי ריבית אדירים, כתוצאה מהריבית מהפער שנוצר בין הריבית שהם נותנים לנו על הפיקדונות שלנו לבין ההלוואות שהם נותנים לנו, ובעצמם לוקחים המנהלים מיליונים ובונוסים על גזלתנו.

ומה עשה עו"ד ברק כהן? לא חסך את שבט לשונו, וכמו נביא רדף בשער את מנהלת בנק לאומי רקפת רוסק ומנכ"ל הבנק שסוחב אחריו תיקי שרצים – האדון ציון קינן. כל חטאו שהוא עשה את זה לעיני משפחותיהם ייצג את כעסם של רוב אזרחי המדינה העומדים אין אונים כלפי הבנקים-המונופול הכי גדול במדינה (אגיע עוד להתנהגותו).
הפילוסוף המדיני הדגול תומס דה טוקוויל, שבעצמו היה ילד רע, ממשפחת האצולה אבל מוקצה אצל האצולה בגלל התנהגותו המרדנית התריס ואמר "תפקיד עורכי הדין לייצג את העם בפני השלטון" ומה קורה בפועל בחלק הארי של המקרים? עורכי הדין מייצגים את ההון בפני השלטון, והאזרחים המסכנים נאלצים להימעך לא רק על ידי לא רק המדינה והגזלנים התאגידיים, חברות ביטוח וכו' המקבלים הגנה מהמדינה אלא מתמוטטים כלכלית על ידי עורכי דין. לעיתים הם נאלצים לגמור את חייהם על ידי נטילת הלוואות בשוק האפור לשלם שכר טרחה.

אמנם פגשתי במהלך עשיית סרטי, עורכי דין אנשים טובים, אבל מעט מאוד צדיקים בעל לב חברתי אמיתי: עורך דין אדם פיש ז"ל שהיה כפי שהגדיר אותו שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר "מוסד ענק של פרו בונו (ייצוג ללא תמורה) של עניים ונדכאים במספרים לא יאומנו, ללוויה שלו הגיעו אלפי עמך שהוא הציל אותם חינם אין כסף? עו"ד דר' דיוויד וינר ז"ל, עורך דין בכיר בסנגוריה הציבורית הארצית שזיכה את עמוס ברנס והטווה דרך של עבודה למען הציבור ולא נכנע לפיתויי הממון, ראש הסנגוריה הציבורית, דר' יואב ספיר שסיים דוקטורט בהארוורד ולא עמד בפיתויי המיליונים וחזר לישראל על מנת לייצג במשכורת ציבורית את עמך ישראל חפים מפשע. ולצדם המעטים שאינני מכיר.

נחזור לעורך דין ברק כהן (בשבילי הוא עדיין עורך דין). גידף את מנהלי הבנקים לעיני משפחותיהם? הלא כך עשה הנביא עמוס כנגד פרות הבשן(אוליגרכים ואוליגרכיות בממלכת ישראל) "פרות הבשן הרוצצות אביונים…האומרות לאדוניהם: הביאה ונשתה…" מה אם זה אם לא האליטה הפיננסית הישראלית? האלפיון העליון, הבנקאים הרוצצות אביונים?" וממשיך עמוס "שמעו זאת השואפים אביון ולשבית ענוי ארץ, לאמור: מתי יעבור החודש ונשבירה שבר והשבית ונפתחה בר להקטין איפה, להגדיל שקל ולעוות מאזני מרמה?" חברים כך ממש התנהגות הבנקים הבנקאים!

רגע! ועכשיו דבר חשוב כבוד לשכת עורכי הדין: כאשר הנביא עמוס דיבר אל פרות הבשן הוא לא הסס לעמוד מול בתיהם, ויש להניח שהילדים שלהם ובני משפחה שמעו ונפגעו. גם המלך אחאב גזל את כרם נבות היזרעלי, או אז הגיע הנביא אליהו לארמון, לא ברר מילים ואמר "הרצחת וגם ירשת?"- וניבא לו מוות ולאשתו היקרה איזבל מוות וכלבים ילוקו את דמה. יש להניח שגם במקרה זה עמדו סביב אחאב אשת המלך נסיכים, ביניהם, בנותיהם. ממש כפי שעשה עו"ד ברק כהן. זה עובד. גוזלי הגזל נבהלים ומזמינים להגנתם גדודי עורכי דין.

אספר סיפור קטן. בצעירותי, כאשר היה לי עוד מרץ וכוח כנגד עוולות, עשיתי מעשה ועל כך יעיד אבישי כפיר מי שהיה שותפי לשעבר יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים. אחד מלקוחותינו, מולטי מליונר, טען שיש פגם בסרט בשני צילומים מטושטשים ולכן הוא לא מוכן לשלם על הסרט (לאחר זמן נודע לנו שכך הוא נוהג עם כולם). צפיתי בסרט וכל הצילומים זכים כבדולח. חשבתי וחשבתי מה עושים. מה אתעסק עכשיו עם עורכי דין? והנה צץ במוחי רעיון. הרמתי למיליונר החמסן טלפון ואמרתי לו:
"אתה מכיר את אבישי כפיר שותפי החמוד שגדל בכרמל אבל לא אותי. אני מקרית ים. אני מגיע היום לבית שלך, נכנס ואומר לאשתך "את יודעת מאיפה הכסף לניתוחי הציצי? כי בעלך גנב. פונה לילדים: "אתם יודעים מאין הנסיעות שלכם לחו"ל? מאבא שלכם הגנב." המיליונר הזה נבהל הזמין אותי למשרד, דיבר יפה יפה, כתב לי צ'ק על כל הכסף. כשיצאתי ראיתי שבארון המפואר עומדים לתפארת כל מיני בקבוקי ויסקי. שלפתי אחד ואמרתי לו: "זה אני לוקח על הטרחה להגיע למשרד שלך."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!