דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נס טכנולוגיות

זכות ההתאגדות / עובדים תחת מתקפה: ההסתדרות תובעת את חברת 'נס' בשל פגיעה בהתארגנות

1,000,000 שקלים, זה הסכום אותו תובעת ההסתדרות את החברה, מכיוון שלטענתה הפעילה לחצים ואיומים על העובדים, אשר מאוגדים בהסתדרות כבר שנתיים וחצי, בנסיון לפרק את ההתאגדות

התאגדות עובדי NESS (צילום: מתוך דף הפייסבוק התאגדות עובדי NESS).
התאגדות עובדי NESS (צילום: מתוך דף הפייסבוק התאגדות עובדי NESS).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות תובעת את חברת ה-IT 'נס טכנולוגיות' במיליון שקלים בגין פגיעה בהתאגדות עובדיה. לטענת ההסתדרות, החברה "גוררת רגליים" במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון, במטרה לפרק את התאגדות העובדים.

לטענת ההסתדרות, בתקופה האחרונה מנהלים בכירים בנס החלו מכנסים את עובדי החברה באתרים השונים בהם הם מוצבים ברחבי הארץ, ופתחו במסכת של הפחדות, תוך איומים שעבודתם תיפגע באופן בלתי הפיך אם הם ינצלו את זכותם החוקית והלגיטימית להתאגד – עד כדי ש"המוקד הזה פשוט ייסגר".

כך לדוגמא מובאת בתביעה הקלטה של בכירה בנס, אשר מאיימת על עובדי מוקד נס בתעשייה האווירית, כי השתתפותם בצעדים הארגוניים עשויה להוביל לסגירת המוקד. כמו כן איימה עליהם הבכירה כי החברה תנכה עד 2,200 ש"ח משכרו של עובד אשר ישתתף בשביתה. במוקד אחר טענה המנהלת כי "ההתאגדות כרגע היא לא חוקית", ומנהלת משאבי האנוש בחברה, שרי כהן, אמרה כי ועד העובדים וההסתדרות אינם יציגים. לדבריה של כהן הצעדים הארגוניים ואסיפות העובדים אינם חוקיים אף הם. המנהלות טענו כי מאחורי הצעדים הארגוניים שנוקט ועד העובדים בחברה עומדים שיקולים פוליטיים הנוגעים לבחירות להסתדרות, טענה שכמובן הוכחשה מכל וכל.

יש להדגיש כי הנהלת החברה הכירה בייציגות ועד העובדים כבר לפני כשלוש שנים, ומאז מתנהל בין הצדדים מו"מ, וכי בחברה פתוח סכסוך עבודה תקף מאז נובמבר 2014, המאפשר לעובדים לנקוט צעדים ארגוניים.

לטענת ההסתדרות התנהלות הנהלת נס כלפי ההתארגנות הינה מקרה מובהק של הפרה בוטה של הדין, כפי שהוא בא לידי ביטוי ב'פסק דין פלאפון' האוסר על מעסיק להתערב בהתאגדות עובדיו. לדבריה, העובדה שכונסו על ידי מנהלים אירועים דומים ובעלי מסרים זהים וברורים כנגד ההתארגנות באתרים שונים של החברה ברחבי הארץ, דוגמאת בבנק לאומי, בעיריית ירושלים ובקופת חולים כללית – הינה ראיה לכך שמדובר במהל מתוכנן ומתוזמן שמטרתו הפחדת העובדים ופירוק ההתארגנות.

כאלפיים עובדי נס התאגדו לפני שנתיים וחצי בהסתדרות. כחברת שירותים, שאופן העסקת העובדים בה הוא במתכונת קבלנית – כלומר, העובדים מועסקים על ידי נס אך עובדים בתור ספקי IT עבור חברות אחרות, פעמים רבות אף בתחומן – הפכה את ההתאגדות בנס לפורצת דרך ואתגרית במיוחד. לאור זאת יש לראת את הטענות בדבר הפגיעה בהתארגנות העובדים, המוחלשים בשל אופי העסקתם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!