דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בתמוז תשפ"ו 26.06.26
28.4°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 27.6°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 31.0°באר שבע
  • 37.8°אילת
  • 32.2°טבריה
  • 28.1°צפת
  • 29.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי מדיני

במחאה על הריסת בתיהם: מאות הפגינו מול משרדי הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בבאר שבע

תושבי תל ערד, שהמדינה הורתה על הרס בתיהם, נאלצו בשבוע שעבר ללון בבית הספר המקומי | השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר על המצב: "אמרו לי שהבדואים שהרסו להם את הבתים, ישנים בבתי ספר בערד - שיכינו עוד הרבה בתי ספר כי אני הולך להרוס להם עוד"

הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)
הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)
יניב שרון
יניב שרון
עורך וכתב החברה הערבית
צרו קשר עם המערכת:

מאות אנשים הפגינו היום (חמישי) במחאה מול משרדי הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בבאר שבע. המפגינים מוחים על מדיניות הריסת הבתים של הבדואים על ידי המדינה.

הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)
הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)

בשבוע שעבר נאלצו תושבי תל ערד להרוס את בתיהם ולנו בבית הספר המקומי. בוועידת השלטון המקומי התייחס השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, למקרה: "אמרו לי שהבדואים שהרסו להם את הבתים, ישנים בבתי ספר בערד. הם נמצאים שם כי הם אומרים 'בן גביר הורס לנו את הבתים'. אז אני אומר להם שיכינו עוד הרבה בתי ספר כי אני הולך להרוס להם עוד".

הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)
הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)
הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)
הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)

מהמועצה לכפרים הלא מוכרים בנגב נמסר: "שטח ת"א וגבעתיים הוא 55 קמ"ר והשטח שפונה בנגב הוא לכל היותר 2 קמ"ר. רוב קורבנות ההריסות חיים בין השברים ולא הולכים לשום מקום. משילות אין כאן, רק זריעת כאוס ורישוש אנשים בסכום מצטבר של 250 מיליון שקל – העלות הישירה לכ-2,500 משפחות שאיבדו את בתיהן. אם מישהו חושב שזה מגביר יציבות, יש לנו שר עבריין לביטחון פנים למכור לו. הפתרון היחיד הוא משילות של בנייה, פיתוח ואספקת שירותים שוויונית".

 

הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)
הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)
הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)
הפגנה של בדואים בבאר שבע במחאה על הריסת בתיהם (צילום: יניב שרון)

אדם אל אסד, סמנכ"ל קהילה בעמותת 'כוכבי המדבר' ופעיל חברתי המעורב בקידום החברה הבדואית בנגב, פנה לשר ברשת וכתב: "קל מאוד לצמצם את הסיפור הבדואי לשאלה של 'בנייה בלתי חוקית'. קל מאוד להציג את עצמך כמגן החוק מול מי שמפרים אותו. אבל זו בדיוק הבעיה, אתם מדברים על התוצאה ומתעלמים מהסיפור שהוביל אליה.

"הבדואים בנגב אינם יוצאים להפגין משום שהם מבקשים זכות לעבור על החוק. הם יוצאים להפגין נגד מדיניות תכנון והתיישבות שאינה מותאמת למציאות שנוצרה כאן לאורך עשרות שנים, מציאות שהמדינה עצמה הייתה שותפה מרכזית בעיצובה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!