
נמל התעופה בן גוריון (צילום: משה שי/פלאש90)
אמיתי פרץ
כתב תשתיות וסביבה
צרו קשר עם המערכת:
עדכון אחרון: 26.06.2026 | 14:19
נמצא פתרון ראשוני למשבר הלוגיסטי שאיים לגרום לביטולי טיסות המוניים בקיץ – כך הודיעה היום (שישי) לשכתה של שרת התחבורה מירי רגב. המשבר נגרם בשל חנייתם של עשרות מטוסים אמריקאיים בנתב"ג, באופן שאיים לתפוס מסלולים רבים שיהיו דרושים בעונת השיא של הטיסות.
כעת, על פי השרה, לאחר התערבות של ראש הממשלה בנושא, נמצא פתרון מול האמריקאים, ובמסגרתו הם התחייבו להעביר בשלב הראשון 20 מטוסים החוצה מנתב"ג עד יולי. בכך, אמורים האמריקאים לאפשר למרבית הטיסות ביולי להתקיים כסדרן, כשבשלב השני צפוי פינויים של יתרת המטוסים, באופן שיאפשר גם את מלוא הפעילות של נתב"ג גם באוגוסט.
עם זאת, לאחרונה הוסטו מטוסים רבים לשדות תעופה אחרים בארץ, דוגמת רמון, ולכן לא ברור בשלב זה לאן יעברו המטוסים הנוספים, אם בכלל יישארו בארץ.


