דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שביתה

כלכלה עולמית / ארה"ב: 38,000 עובדי חברת הסלולר AT&T שבתו בסוף השבוע במחאה על תנאיהם

ביום שישי פקע האולטימטום אותו הציבו איגודי העובדים, לחברה המרוויחה מיליארד דולר בחודש | "הספיק לנו. חוסר המוכנות של AT&T לשבת ברצינות למו"מ משקף את חוסר הכבוד כלפי העובדים שבזכותם הם עושים מיליארדים", אומרים העובדים

הפגנת עובדי AT&T מחוץ למשרדי החברה בטקסס, אפריל 2017 (AP Photo/LM Otero)
הפגנת עובדי AT&T מחוץ למשרדי החברה בטקסס, אפריל 2017 (AP Photo/LM Otero)
יונתן קירשנבאום

כ-38,000 עובדי חברת הסלולר AT&T שבתו במהלך סוף השבוע ב-36 מדינות שונות בארה"ב. עובדי החברה נמצאים מזה חודשים במשא ומתן עם הנהלת החברה על שיפור תנאיהם ודורשים העלאת שכר, התחייבות של החברה למימון ביטוח הבריאות של עובדיה והתחייבות ההנהלה שלא להעביר משרות אל מחוץ לארה"ב.

האיגוד, CWA (איגוד עובדי התקשורת באמריקה), טוען כי הנהלת החברה איננה מוכנה להציע תנאים מספקים במסגרת המו"מ על ההסכם הקיבוצי, וכי היא גוררת רגליים באופן מכוון. לאחר חודשים של מו"מ הגיש ה-CWA אוליטימטום להנהלה, במסגרתו דרשו העובדים מההנהלה לשפר את הצעתה במסגרת המשא ומתן, ולא יצאו העובדים לשביתה. ביום שישי פקע האוליטימטום, והעובדים יצאו לשביתה הראשונה מאז הוקמה החברה.

"לא נעמוד ונחכה בעוד הנהלת AT&T גוררת רגליים במו"מ, ומונעת מעובדיה את היכולת להשיג את החלום האמריקאי אותו הובטח להם", אמר דניס טרבור, סגן נשיא אזורי של איגוד CWA. "זוהי אזהרה להנהלת AT&T: יש רק דרך אחת לפתור את המשבר הנוכחי – חוזה הוגן – ולא נתפשר על פחות מזה".

לשביתת עובדי AT&T הצטרפו כ- 17,000 עובדים נוספים מחברות סלולר אחרות בארה"ב, בדרישה לקבל שיפור בתנאי החוזה עליהם הם חתומים. לאחרונה התפרסם מחקר לפיו 12,000 עובדים, המהווים כ-30% מכוח העבודה בענף, איבדו את מקום עבודתם בעקבות העברה של המשרה שלהם אל מחוץ לארה"ב. חברות סלולר רבות מעבירות משרות של עובדים אמריקאיים למדינות בהם שכר העובדים נמוך יותר.

בנוסף, טוענת ה-CWA כי מגמת האאוט-סורסינג, מורידה את שכר העובדים הנותרים, היות והביקוש לעבודה בענף בארה"ב יורד. זאת על אף העובדה כי רווחיה של החברה עומדים על כמיליארד דולר בחודש. "הספיק לנו. חוסר המוכנות של חברת AT&T לשבת ברצינות למו"מ משקפים את חוסר הכבוד כלפי העובדים שבזכותם הם עושים מיליארדים".

ההנהלה מצידה טוענת כי עובדי החברה מקבלים תנאים טובים מספיק תחת תנאי החוזה הנוכחיים. "המאבק שלנו לחוזה הוגן קשור לא רק אלי ולחברים שלי- אלא במאבק נגד מערכת שפוגעת בנו כבר זמן רב מדי", אמר מארק בטיסטה, עובד החברה. "בהפגנה היום אני אצעק: 'בלי חוזה – אין שקט' עד שאאבד את הקול". איגוד CWA הודיע כי העובדים יחזרו לעבודה בתחילת השבוע, אך ציינו כי האיגוד לא יהסס לצאת לשביתה בלתי מוגבלת, "אם יהיה בכך צורך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!