דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה וחברה

כלכלה וחברה / הממשלה אישרה סבסוד של צהרונים כחלק מתכנית "נטו משפחה"

סבסוד הצהרונים ייעשה באופן מדורג לפי האשכול הסוציו-אקונומי אליו משתייכת כל רשות ורשות | שר החינוך בירך על ההחלטה ואמר כי מדובר ב"תוספת חשובה לחינוך"

ילדים בצהרונים. המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
ילדים בצהרונים. המצולמים אינם קשורים לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

חודש עבר מאז פרסם שר האוצר כחלון את תוכנית "נטו משפחה" והיום אישרה הממשלה צעד נוסף בישום התוכנית – סבסוד צהרונים ברשויות המקומיות לפי אשכול סוציו-אקונומי. החל מספטמבר הקרוב יוכלו הורים עובדים להינות מסבסוד מדורג של צהרונים.

הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה אמר שר האוצר כחלון: "ממשיכים ליישם בכל הכח את תכנית 'נטו משפחה'. כבר בחודשים הקרובים ההורים ירגישו תוספת של אלפי שקלים להכנסה הפנויה. הזדמנות שווה אמיתית מתחילה באפשרות לתעסוקה, וסבסוד הצהרונים הוא הקלה נוספת עבור המשפחות העובדות. הצעד הזה מצטרף לתכנית להפחתת הצפיפות בכיתות, תוספת סייעת שנייה בגנים ואלו לא הצעדים האחרונים. נמשיך ונקל על המשפחות העובדות בישראל בהרחבת השירותים והפחתת יוקר המחייה".

שר החינוך נפתלי בנט בירך את השר כחלון על ההישג ואמר כי מדובר ב"תוספת חשובה לחינוך שתסייע בהפעלת צהרונים במחירים מסובסדים".

עלות חודשית של צהרון עומדת היום על בין 900 ל – 1,300 שקלים בחודש. בישובים השייכים לאשכול סוציו-אקונומי 3-1 מתקיים כבר היום סבסוד כמעט מלא של הצהרונים.

על פי החלטת הממשלה, בישובים השייכים לאשכול סוציו-אקונומי 4 (ירוחם, רמלה, חורפיש דימונה וכו') יקבלו ההורים סבסוד בסך 350 שקלים בחודש עבור צהרונים לילדים בגילאי 8-3. בישובים השייכים לאשכול סוציו-אקונומי 5 (אשדוד, טבריה, בית שאן, עפולה וכו') יהנו ההורים מסבסוד בסך 300 שקלים עבור ילדים בגילאי 8-3. בישובים השיכים לאשכול 6 (כרמיאל, פרדס חנה, נהריה וכו') יהנו ההורים מסבסוד בסך 300 שקלים עבור צהרון לילדי כיתות א'-ב' בלבד. בישובים השייכים לאשכול סוציואקונומי 7 (חיפה, קרית מוצקין, ראשון לציון וכו') ייהנו ההורים מסבסוד הצהרון בסך 200 שקלים בחודש בגין כל ילד בכיתה א'-ב'. באשכולות 10-8 (תל אביב, רעננה, הרצליה, גבעתיים וכו') יהנו ההורים מסבסוד צהרונים בסך 150 שקלים בחודש עבור ילדים בכיתות א'-ב'.

סבסוד הצהרונים כחלק מתוכנית משפחה נטו מתמקד במתן הטבות להורים לילדים צעירים ממעמד הביניים. החלטת הממשלה מהיום מהווה השלמה לצעדים במסגרת תוכנית משפחה נטו שכבר אושרו, בינהם הורדת מיסי הקניה על מכשירים סלולרים, הורדת המכסים על בגדי תינוקות ונעליים והגדלת נקודות הזיכוי במס להורים לילדים קטנים. הצעד האחרון בתוכנית שעדיין לא עבר את אישורה של הממשלה הוא למעשה הצעד שנועד לסייע לשכבות הנמוכות יותר – העלאת שיעורי הזכאות למס הכנסה שלילי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!