דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ההסכם הקיבוצי החדש ברותם אמפרט נגב יקדם שוויון בין עובדי החברה

ההסכם משפר באופן ניכר את תנאי העסקתם של כל העובדים ובמיוחד של העובדים ברמות השכר הנמוכות | ניסנקורן: "מונח לפנינו הסכם מצויין וערכי"

מעמד החתימה על ההסכם ברותם אמפרט נגב. (צילום: דוברות ההסתדרות)
מעמד החתימה על ההסכם ברותם אמפרט נגב. (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת רותם אמפרט נגב מקבוצת כיל ונציגי מועצת העובדים בחברה, חתמו על הסכם קיבוצי חדש לחמש שנים, שמשפר באופן ניכר את שכרם ואת תנאי העסקתם של העובדים – תוך צמצום הפערים בין הדורות השונים במפעל.

"ההסכם מחזק את מעמד עובדי רותם אמפרט ומשמש ככלי להגברת השוויון ולצמצום הפערים בין עובדי החברה" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וחיזק את ידי נציגות העובדים. "מונח לפנינו הסכם מצויין וערכי, שמשפר את תנאי השכר של העובדים, תוך תיקון העיוותים ההיסטוריים והשגת האיזון הדרוש להמשך פעילות יציבה של החברה". יו"ר מועצת העובדים בחברה, משה חדד, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי: "המסירות והמקצועיות של עובדי רותם אמפרט היא זו שהפכה את החברה לאחת מהחברות הבולטות והמובילות בענף, גם בזירה הבינלאומית. אנו גאים בכך שהעובדים שלנו הם המשאב החשוב ביותר של החברה ונמשיך לפעול, בכל הערוצים שעומדים לרשותנו, על מנת להבטיח תגמול הולם שתואם את תרומתם להצלחת החברה". חדד בירך את הנהלת החברה על שיתוף הפעולה והגמישות, במהלך ניהול המו"מ ואת יו"ר ההסתדרות על מעורבותו.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונציגי העובדים וההנהלה חותמים על ההסכם. (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונציגי העובדים וההנהלה חותמים על ההסכם. (צילום: דוברות ההסתדרות)

ההסכם מחזק את העובדים בעלי רמות השכר הנמוכות ומצמצם את הפערים בין קבוצות העובדים השונות בחברה. כך למשל בעוד שעובדי דור א' בחברה ייהנו מתוספת שכר בגובה 3% – שכרם של עובדי דור ב' יועלה ב-5%, בנוסף להמרה של 50% מרכיב הפרמיה לשכר הבסיס המחושב לצורך תנאים סוציאליים ופנסיה. עוד נקבע בהסכם כי תוך שנתיים ממועד החתימה, לטבלת שכר היסוד של עובדי דור ב', בדירוגים השונים, תתווסף רמת שכר נוספת.

לצד שדרוג שכרם של עובדי דור א' ועובדי דור ב' בחברה, ההסכם מעגן את מהפכת השכר גם בקרב עובדי דור ג' של רותם אמפרט. עובדי דור ג' בדירוגים החיצוניים, בהם מהנדסים, הנדסאים וטכנאים, יזכו לתוספת שכר בגובה 10%. בנוסף לכך, רכיב הפרמיה של שכר העובדים המשתייכים לקבוצה זו, יומר לשכר הבסיס באופן שיעלה את שכר הבסיס בשיעור ממוצע של כ-18%, לרבות הגדלת ההפרשות המעסיק, בהן: הפרשות לקופת גמל לקצבה, הפרשות לעניין פיצויי פיטורין, חישוב ההפרשות לקרן ההשתלמות וכל הפרשה אחרת הנהוגה לגבי השכר המשולב.

עובדי דור ג' בדירוגים הפנימיים של החברה, עליהם נמנים דירוגי מפעילים, ציוד מכני כבד, אחזקה ומנהלי, יקבלו תוספת שכר בשיעור ממוצע של 22%. בדומה לקבוצות עובדים אחרות, גם עובדים אלו יהיו זכאים להמרת רכיב הפרמיה לשכר הבסיס, באופן שצפוי להעלות את שכר הבסיס שלהם בשיעור ממוצע של 27%-32%.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!