דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / התעמלות אמנותית: שתי מדליות ארד ללינוי אשרם באליפות אירופה

הישג מצוין למתעמלת הישראלית בת ה-18, שסיימה במקום השלישי בתרגילי החישוק והאלות והפכה לראשונה אי פעם שזוכה בשתי מדליות באליפות | גם נבחרת הבנות עד גיל 16 זכתה בארד באליפות | הישגים נאים לישראלים גם בהתעמלות מכשירים

יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג שיא למתעמלת לינוי אשרם. באליפות אירופה שנערכה בבודפשט הונגריה השיגה אשרם שתי מדליות ארד במקצועות החישוק והאלות, מתוך ארבע תחרויות גמר אליהן העפילה. אליפות אירופה האירה פנים גם לנבחרת הג'וניור הישראלית (. עד גיל 16). והשיג נאה לישראלים בתחרות סבב גביע העולם בהתעמלות מכשירים, שהתקיימה בקרואטיה.

הישג היסטורי

אשרם, בת ה-18, רשמה הופעה חלומית מבחינתה באליפות אירופה. היא התחילה את התחרות עם הופעה נהדרת במוקדמות, שכללה העפלה לארבע תחרויות גמר. המקצוע הראשון בו העפילה לגמר היה החישוק, בו ביצעה תרגיל נפלא עליו קיבלה את הציון 18.150 נקודות, שדירג אותה במקום השני מתוך 67 מתעמלות  – ביניהן גם חברתה לנבחרת, טורי פילנובסקי, שסיימה במקום התשיעי עם 16.550 נקודות ולא העפילה לגמר.

התרגיל השני שהעלה אותה לגמר היה במקצוע הכדור. אשרם דורגה חמישית, עם ציון של 17.800 נקודות, ופילנובסקי סיימה במקום ה14. בתרגיל האלות, בו אשרם מצטיינת במיוחד, היא הצליחה לסחוף את הקהל ולהשיג מהשופטים ציון של 18.150 שהעניק לה את המקום הרביעי מתוך 67. במכשיר הסרט העפילה אשרם לגמר מהמקום השמיני, עם ציון של 16.050 נקודות. טורי פילנובסקי סיימה תשיעית במכשיר הסרט עם ציון של 15.950 נקודות ופספסה פעם נוספת השתתפות את הגמר.

הגמר הראשון בו השתתפה אשרם היה בתרגיל החישוק. היא ביצעה תרגיל טוב מאוד, עליו זכתה ב-17.975 נקודות, שהציבו אותה במקום השלישי והעניקו לה את מדליית הארד הראשונה בתחרות. את הפודיום חלקה לינוי עם דינה אברינה מרוסיה, שזכתה בזהב עם ציון של 18.200 נקודות ואלכסנדרה סולדטובה, אף היא מרוסיה, שקיבלה את מדליית הכסף עם 18.150 נקודות.

המדליה השנייה של אשרם הגיעה במכשיר האלות, בו ביצעה את התרגיל הידוע שלה לצלילי השיר "Don't Stop Me Now" של להקת Queen, עליו זכתה ל-17.750 שהעניקו את המקום השלישי אחרי האחיות אירנה ודינה אברינה מרוסיה במקומות הראשון והשני (בהתאמה).

בגמר תרגיל הכדור קיבלה אשרם הציון של 16.250 נקודות, שהעניקו לה רק את המקום החמישי הכללי, ובגמר תרגיל הסרט סיימה במקום השישי עם ציון של 16.050.

זו הפעם השנייה בלבד בה ישראלית עולה על הפודיום באליפות אירופה. קדמה לאשרם נטע ריבקין, שכזכור פרשה אחרי אולימפיאדת ריו. עם זאת, אשרם היא הראשונה שזוכה בשתי מדליות באליפות אירופה.

ההישג של אשרם מרשים עוד יותר לאור העובדה שבחודש מרץ האחרון עברה המתעמלת פציעה קשה כשקרעה את המיניסקוס וונאלצה לעבור ניתוח. אך חודש אחד אחר כך, כבר חזרה להתחרות וזכתה במדליות בתחרויות סבב גביע העולם. למרות ויכוחים פוליטיים בין אגודות, שכמעט מנעו ממה להשתתף באליפות הנוכחית, אשרם הוכיחה שהיא כיום המתעמלת הטובה ביותר בישראל וכבר אפשר לומר בוודאות שהיא היורשת של ריבקין.

שרת הספורט מירי רגב הגיבה על זכייתה של אשרם: "לינוי היא השראה עבור כולנו, וזכייתה הכפולה מוכיחה שהספורט הישראלי כאן כדי להישאר".

 ארד גם לנבחרת

גם מתעמלות נבחרת הג'וניור סיכמו אליפות מוצלחת, כשזכו במדליית הארד.

חברות הנבחרת – יאנה קרמרנקו, יוליאנה טלגין, מישל סגל, ליזי אלעד, שני קטייב והמחליפה שי בן רובי – והמאמנות נטלי מלכה ולנה קופילנקו, השתתפו בגמר האלות וסיימו במקום השלישי עם ציון 16.600. הקדימו אותן נבחרת איטליה שסיימה במקום השני ורוסיה שזכתה בזהב.

מדליות גם בהתעמלות מכשירים

המתעמלים אנדריי מדבדב ואייל גלזר זכו במדליות הארד, וארטיום דולגופיאט זכה בכסף בתחרות סבב גביע העולם בקרואטיה.

מדבדב, המתחרה בשולחן הקפיצות, השיג בקפיצה הראשונה 13.567 נקודות, בקפיצה השנייה 14.7000 נקודות וסיים עם הציון הממוצע של 14.134 שזיכה אותו בארד.

אייל גלזר, המתחרה בטבעות, זכה במדליית ארד עם 14.233 נקודות. לארטיום דולגופיאט, שהתחרה של הקרקע, וזכה במדליית הכסף עם ציון של 14.700.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!