דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איכות הסביבה

ביקור טראמפ / 'אנטי טראמפ': הישראלים שהפגינו נגד ביקורו של הנשיא האמריקאי

פעילי סביבה מחו נגד מדיניות האקלים של הנשיא האמריקאי | פעילי חד"ש דרשו להפסיק את ההתערבות האמריקאית במזרח התיכון | משפחת מנגיסטו התקוממה על כך שהנשיא, ריבלין, לא העלה בפני טראמפ את העובדה שבנם נמצא בשבי חמאס קרוב ל-1,000 יום

הפגנת פעילי מגמה ירוקה מול שגרירות ארצות הברית (צילום: מגמה ירוקה)
הפגנת פעילי מגמה ירוקה מול שגרירות ארצות הברית (צילום: מגמה ירוקה)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

לא כל אזרחי ישראל התרגשו מביקורו של הנשיא האמריקאי בארץ הקודש, והיו כאלו שיצאו להפגין, ולהביע את מורת רוחם ממנהיגותו. מספר פעילים של האירגון 'מגמה ירוקה' הפגינו מול שגרירות ארה"ב, במחאה על "מדיניות האנטי של טראמפ", לדבריהם. "מאז הכרזתו של טראמפ על התמודדותו לנשיאות ארה"ב ואף לאחר שנבחר ממשיך הנשיא לדבוק במדיניות "האנטי", זו כוללת בתוכה התבטאויות חריפות ובוטות נגד מהגרים, נשים, דמוקרטים ובכלל מי שמעז להשמיע קולות התנגדות או חולק על דעותיו או מהלכיו."

מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה הוסיף ואמר כי "טראמפ מוכיח שהמדיניות שמוביל הבית הלבן תחת נשיאותו היא רעה ופוגענית לבני האדם ולסביבה. לא רק שטראמפ העביר שורה של תקנות אנטי סביבתיות שמאיימות להחריף עוד יותר את משבר האקלים אלא שארה"ב, שהיתה במובנים רבים הסמל המובהק של העולם החופשי, הקידמה והחירות, הופכת תחת הנהגתו למבצר אטום ומבודד שמסרב להקשיב לקולם של רוב מנהיגי העולם ומדעני האקלים, אל מול הסכנה הגדולה ביותר שעמה מתמודדת האנושות בימנו".


משפחת מנגיסטו, שבנם אברה מוחזק בשבי חמאס בעזה כבר 988 ימים, התפלאה לשמוע כי הנשיא ריבלין העלה בפגישתו עם טראמפ את החזרת גופות החיילים החטופים אורון שאול והדר גולדין ז"ל, אך דווקא את אברה החי, שכח. "אנו משתתפים בתחושותיהם של משפחות שני החיילים הנעדרים ומייחלים להחזרתם בהקדם לחיק משפחותיהם. אולם אנו חשים צער ותדהמה על ההתעלמות מהחזרתו של בן משפחתנו, האזרח אברה מנגיסטו, אשר לא עלתה ככל הנראה בשיחה."

עוד הוסיפה משפחת מנגיסטו: "אנו מצפים מנשיא המדינה שבשיחותיו יעלה את חובת המדינה לכלל אזרחיה, לשמירה על חייהם וביטחונם באופן שווה, וכן להשיב את כל האזרחים והחיילים המוחזקים בשבי חמאס ארצה אל ביתם."

הפגנת פעילי חד"ש (צילום: דוברות חד"ש)
הפגנת פעילי חד"ש (צילום: דוברות חד"ש)

הפגנה נוספת, שנערכה גם היא מול שגרירות ארה"ב בת"א, קראה להפסקת התערבותו של הממשל האמריקאי במזרח התיכון. בהפגנה השתתפו פעילים ממפלגת חד"ש. ח"כ עבדאללה אבו מערוף מהרשימה המשותפת, אמר: "מי שעושה עסקאות נשק במיליארדי דולרים, ומי שרוצה לבנות גדר הפרדה, לא יכול להיות איש של שלום. תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, צריך להתחדש בלי התערבותו של הממשל האמריקאי אשר תמיד היווה מכשול להתחדשות התהליך המדיני באזור.

"לכן יש להפנים, ששלום אמיתי וצודק הכולל סיום הכיבוש והקמת המדינה הפלסטינית לצד מדינת ישראל יגיע מיוזמתם של שני העמים , ולא מיוזמתו מי שרוצה לקדם את מדיניותו על חשבון הסכסוך הישראלי פלסטיני."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!