דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות

זכויות עובדים / "יוצר משפחתיות אדירה": הקיץ פה וועדי העובדים יוצאים לנופש בארץ ובחו"ל

600 אלף עובדות ועובדים יצאו בקיץ הקרוב לנופש בישראל ובחו"ל, במסגרת ההסכמים הקיבוציים במקום עבודתם | יושבי ראש ועדים אמרו ל'דבר ראשון' שההשפעה של הנופש עצומה על המוטיבציה של העובדים, הקשרים החברתיים, תחושת השייכות וכן, גם על עצם הקמת הוועד | אל תשכחו קרם הגנה!

נופש עובדי כלל ביטוח באילת (צילום: ועד העובדים).
נופש עובדי כלל ביטוח באילת (צילום: ועד העובדים).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-600 אלף עובדות ועובדים יצאו בקיץ הקרוב לחו"ל, ו-720 אלף לחופשות בארץ, בסבסוד החברות ובמסגרת הסכמים קיבוציים, כך על פי סקר שערכה חברת 'ועדים' המרכזת מידע על הפעילות הכלכלית והחברתית של וועדי העובדים בישראל.

ב'ועדים' מעריכים כי העלות הכוללת של חופשות העובדים במשק תעמוד השנה על כ-3.2 מיליארד שקלים. לדברי המנכ"ל יעקב אלוש, ההנהלות מסבסדות לעובדים בין 30% ל-100% מעלות הנופשים, ואילו הוועדים אמונים על השגת הדילים המשתלמים ביותר, במטרה לצמצם למינימום את עלות ההשתתפות העצמית. לשם כך מנצלים הוועדים את המחירים המוזלים שלפני עונת התיירות הרישמית – ומוציאים כ-45% מהעובדים בתקופה הזו של השנה – בפתח הקיץ. חלק מהארגונים הגדולים אף שוכר מטוסים שלמים לצורך הוצאת העובדים לחופשה.

רצועת החוף באילת (צילום: משה שי \ פלאש90)
רצועת החוף באילת (צילום: משה שי \ פלאש90)

עפ"י הסקר, יעדי הנופש הפופולריים לנופשונים קצרים יהיו השנה: יוון ואיי אגן הים התיכון (קפריסין, רודוס וכריתים). נופשים ארוכים יותר, המשלבים בדרך כלל גם טיול יהיו לגיאורגיה, איטליה, קרואטיה או בוקרשט. השנה התרחב מגוון היעדים ונוספו אליו גם תאילנד, זנזיבר ומרוקו. ב'ועדים' מציינים כי גם השנה, טורקיה נמצאת מחוץ לרשימה. מבין אתרי החופשה בארץ אילת היא היעד המועדף מבין היעדים לנופשי מקומות העבודה, אחריה טבריה ואתרי הצפון ולבסוף איזור ים המלח.

כ.א.ל – ביטול הנופש זירז את הקמת הוועד

עובדי ויזה כ.א.ל יטוסו בתחילת יוני לכפר נופש בכרתים בשלושה מחזורים, כשכל אחד בוחר את חבילת הנופש שמתאימה לו – לבד, בזוג או משפחה. מי שפחות מתאים לו – יוכל במקום זאת לצאת לנופש כחול-לבן באילת באוקטובר. למגזר החרדי בחברה מתוכנן נופש בסלוניקי, בבית מלון העומד בכל כללי הכשרות הנדרשים וכולל גם בית חב"ד, וגם להם מתוכננת אופציה ב' מותאמת כחול לבן. "זה פעם בשנה שיש בה כיף מסוג אחר וזה גם גיבוש, איזו הבעת תודה ששותפים לה גם החברה וגם ועד העובדים לעבודה הקשה של העובדים בכל השנה. יש מגוון אפשרויות מאוד רחב, כדי שבאמת כל אחד ימצא את מקומו", אומר יו"ר הוועד אופיר הרפז. לדבריו, בהסכם הקיבוצי האחרון אף הוסדר שהנופש השנתי יתוכנן, יופק וינוהל במשותף על ידי ההנהלה והוועד. ההשקעה הכספית מתבטאת לא רק בהוזלת מחיר החופשה, אלא גם במסיבות ובצ'ופרים הרבים הכלולים בה, כמו גם באבטחה ברמה גבוהה."

"היו נופשי חברה בכ.א.ל גם לפני שקם הוועד, אבל בשנת 2009, שהיתה אגב אחת השנים הטובות בכ.א.ל מבחינת רווחים, המנכ"ל החליט לבטל את הנופש – וראה איזה פלא, ב-2010 קם הוועד. אין ספק שזה היה אחד הטריגרים, כמובן שלא הבלעדי, להקמתו", אומר הרפז.

הגיע הזמן לבחור. אז מה אתם אומרים אילת או רומא? http://intranetpartner.partner.co.il/PartnerVacationT1/Default.aspx?event_number=12#partner4u

Posted by ‎התאגדות עובדי פרטנר‎ on Thursday, May 11, 2017

פלאפון – "פעם ראשונה אני יוצא מהארץ"

גם בפלאפון נושא נופש החברה עוגן בהסכמים הקיבוציים, לאחר שבמשך שנים רבות, טרם ההתאגדות, לא היו נופשים בחברה. השנה ייסעו העובדים לנופש לזוגות בברלין באוגוסט, או לנופש משפחות באילת, וגם במקרה הזה הוועד דואג לחלופות למגזרים השונים במטרה שכמה שיותר עובדים ייהנו. "אני נזכר בפעם הראשונה שיצאנו לנופש חברה בחו"ל, ברודוס, אחרי שהוכרנו כוועד יציג" אמר יו"ר ועד העובדים בחברה, ברק לוי, "באו אלי עובדים שעבדו חמש ושש שנים בחברה, ואמרו לי – 'ברק, בזכותך בפעם הראשונה אני יוצא מהארץ'. זה בעצם להגיד לעובדים לנוח כמה ימים עם המשפחות. כל השנה אנשים עסוקים בלנחש מה יהיה הנופש הבא, ויש סביב זה הרבה עניין. זה אפשרות של עובד לשבור את השגרה ולהפגש עם העובדים שהוא רגיל לראות ביום יום – בצורה אחרת, של חופש. לא רק במובן של חופשה – אלה גם בחופשיות – לא לדבר על העבודה, לא להיות פורמאלי כמו בעבודה, לא להתלבש כמו בעבודה".

תעשיות ברום בנגב – הנופש יוצר משפחתיות

"נופש חברה אצלנו זה משפחות, ילדים וגמלאים כולם יחד. חשוב לנו להוציא את הנופשים בקבוצות – אם זה נופשים יותר של 'רביצה' אז בקבוצות גדולות יותר, ואם זה טיולים מאורגנים אז זה אוטובוס אחד או שניים מקסימום במחזור. החוויה שאיתה חוזרים העובדים זו המשפחתיות כי כולם בעצם ביחד שבוע ימים, הילדים מכירים ויוצרים קשרים חברתיים, העובדים וגם בני הזוג מכירים יותר אחד את השני – זה יוצר משפחתיות אדירה פה בברום" אמר ל'דבר ראשון' אבנר בן סניור, יו"ר ועד עובדי תעשיות ברום בנגב. "במפעל משפחתי עם קבלה ונתינה מרגישים את זה ביום יום, ואנשים באמת חוזרים עם מצברים מלאים". השנה מתוכננים בברום נופשים וטיולים לבחירת העובדים הן בארץ והן בחו"ל, בין היתר לזנזיבר ולקפריסין.

נופש 2017 בלאומי קארד!ההרשמה לבאטומי נפתחת היום בשעה 17:00 ????יש להצטייד במספר דרכון. מחר יוצבו בפאטיו ובמכללה עמדות…

Posted by ‎ועד עובדי MAX‎ on Sunday, April 2, 2017

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!