דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בהסתדרות 2017

הבחירות בהסתדרות / ניסנקורן מוביל בתוצאות הביניים, יחימוביץ' פנתה לביהמ"ש בטענה לזיופים

יחימוביץ': "מערכת הבחירות להסתדרות זויפה ונגנבה באופן שיטתי" | עדויות על נסיונות פעילי יחימוביץ' לפסול קלפיות ולשבש את הספירה | מטה עוגנים: "הקשר של יחימוביץ' עם המציאות אבד"

מרכז ספירת הקולות בגני התערוכה (צילום: באדיבות אלירן קוזליק)
מרכז ספירת הקולות בגני התערוכה (צילום: באדיבות אלירן קוזליק)
אסף צבי

לאחר ספירת כחמישית מהקלפיות בבחירות למוסדות הסתדרות – פער של 20% לטובת אבי ניסנקורן. מוועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות נמסר כי ספירת קולות המצביעים מקלפיות המגורים שהחלה מיד בגמר ההצבעה אמש (שלישי) עדיין נמשכת. נכון לשעה 16:00 נבדקו 57% מקלפיות המגורים (449 מתוך 792), ובהן זכה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ב-59.33% מהקולות, לעומת ח"כ שלי יחימוביץ' שזכתה ב-40.67% מהקולות.

בשעה האחרונה החלה ספירת הקולות בקלפיות מקומות העבודה בבחירות למוסדות ההסתדרות. תהליך הספירה יתקיים לאורך היממה הקרובה, במרכז לוגיסטי ייעודי שהוקם לשם כך בגני התערוכה. בבחירות שנערכו אתמול היו 1,331 קלפיות במקומות עבודה, מתוך 2,123 קלפיות בסך הכל.

ח"כ שלי יחימוביץ' הודיעה שתעתור לבית המשפט המחוזי בבקשה לצווי מניעה בהולים לעצירת הליך ספירת הקולות בטענות על פגיעה בטוהר הבחירות וזיופים. פרקליטה של יחימוביץ' עו"ד איתן לירז טען כי העתירה הוגשה "נוכח הימצאותן של מאות קלפיות פגומות שהושחתו במזיד ואי סדרים בהיקפים המקימים חשש כבד שהתוצאות אינן תוצאות אמת. במקביל נאסף כעת החומר הנדרש לעתירה לפסלות הליך הבחירות בכללותו. על פניו נראה כי מדובר באחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה."

במערכת "דבר ראשון" הצטברו עדויות על מספר אירועים של אלימות ושיבוש הבחירות ע"י תומכי יחימוביץ' וחברת האבטחה TQS שנשכרה על ידי המטה שלה. בין השאר דווח על אלימות מילולית, ניסיונות להיכנס ל"שטחים סטריליים" בהם אוחסנו קלפיות במרחבים טרם הבאתן למוקד הספירה הארצי, ונסיונות לפסול קלפיות ע"י פתיחתן או קריעת הפרוטוקול שהוצמד להן. במקרים רבים נסיונות אלו נמנעו על ידי הפעילים מטעם ניסנקורן. ממטה יחימוביץ' נמסר בתגובה: "האנשים שלנו נכנסו רק למקומות שמותר להם להיכנס אליהם."

ממטה יחימוביץ' נמסר כי בידיהם מידע על "היקפים עצומים וחסרי תקדים של שיבושים חמורים ומכוונים" של מערכת הבחירות, שנעשו לכאורה בידי מטה סיעת עוגנים. "מערכת הבחירות להסתדרות זויפה ונגנבה באופן שיטתי, מכוון והמוני", כתבו. בהודעת המטה נטען כי "משאיות נושאות קלפיות מחיפה ומחדרה הגיעו למרכז הספירה הלוגיסטי רק בבוקר המאוחר אחרי ששוטטו בלילה בלווי אנשי ניסנקורן בלבד; במרכז הספירה הלוגיסטי אותרו כבר יותר מ – 500 קלפיות חשודות כמזוייפות; אנשי יחימוביץ גורשו באלימות מועדות קלפי, חברי ועדים נכנסו עם המצביעים אל תוך הקלפי או שמו בידיהם מעטפות סגורות ומוכנות לפני שנכנסו אליה, ועוד".

יחימוביץ' אמרה כי "שתיקה והעלמת עין מעבריינות ממוסדת ושיטתית ומביזוי כל ערך דמוקרטי של בחירות, היא בלתי אפשרית ציבורית, משפטית ומוסרית. רצון הבוחר לא רק שלא כובד, אלא שנרמס שוב ושוב. תחילה במסכת של איומים והפחדות חסרי תקדים על עובדים החוששים למטה לחמם, ובהמשך במעשים פליליים של ממש. כמי שבליבת אמונתה חיזוק העבודה המאורגנת על רכיביה הדמוקרטיים, כאן אפשר לומר בוודאות שערך זה נרמס ברגל גסה, ואין בכוונתנו לעבור על כך לסדר היום." עוד נמסר כי בשעה זאת עוסקים צוותים משפטיים במיון מאות עדויות מצולמות ממעשי תרמית ואלימות בקלפיות, מקצתן תועדו בידי פעילים ואחרות בידי משרד החקירות "וייצמן יער" שנשכר מראש בידי מטה יחימוביץ', ו"נשקלים צעדים משפטיים מרחיקי לכת".

ממטה עוגנים נמסר כי "עולה שהקשר של יחימוביץ' עם המציאות אבד. מקווים שתעבור מהר משלב ההדחקה לשלב ההפנמה. 244,000 חברי הסתדרות אמרו את דברם. שום עתירה, הודעה, בכי, השמצה או ספין לא יבטלו העובדה שיחימוביץ' הובסה בקלפי על ידי קרוב ל-250 אלף עובדים שלא רצו בה. אחרי קמפיין מלוכלך שהשמיץ עובדים, ועדים ואת מי לא – היא ממשיכה בצורה פאתטית."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!