דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בהסתדרות 2017

הסתדרות / יחימוביץ': אדרוש לבטל את הבחירות | ניסנקורן: "מסע הסתה ושקרים"

החל הדיון במחוזי ת"א על עתירת יחימוביץ' בטענה לאי-סדרים בבחירות | הטענות: משאיות עם קלפיות שהתעכבו, עיכוב נציגי יחימוביץ' בספירה ועוד | קרב הגרסאות החל כבר אתמול - ברשתות החברתיות

מרכז ספירת הקולות בגני התערוכה
מרכז ספירת הקולות בגני התערוכה
אסף צבי
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בתל אביב החל לדון בעתירתה של שלי יחימוביץ' בנושא טענות לאי סדרים בבחירות למוסדות ההסתדרות. בעקבות העתירה שהוגשה אתמול (רביעי) בשעה 21:50 לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הורה נשיא בית המשפט השופט איתן אורנשטיין לעצור את ספירת הקולות עד לדיון. השופט אורנשטיין לא אישר או דחה את הטענות שהציגה יחימוביץ', אך קבע כי יש מקום לדון בהן, ומכיוון שמדובר במהלך בלתי הפיך יש לעצור את הספירה עד לדיון בנושא.

לקראת הדיון בעתירה התראיינה הבוקר יחימוביץ' לגלי צה"ל, ואמרה כי בכוונתה להילחם על ביטול הבחירות וקיום בחירות חדשות. "הייתי רוצה שיפתח הליך לקראת ביטולן של הבחירות האלה ובחירות חדשות שבהן כל הצדדים יבינו שיש דין וסדר וחוק במדינת ישראל", אמרה יחימוביץ', "רמת הרמאויות, הכזבים, הזיופים, המערך המאורגן והשיטתי של גניבת הבחירות הייתה כל כך ברוטאלית וארוכה תוך ניצול כל כך קשה של וועדים ועובדים שאם הייתי עומדת מנגד ולא אומרת את האמת הזאת הייתי עושה שקר בנפשי". כשנשאלה אם לדעתה היא זכתה בבחירות, וכי כ-50 אלף קולות זויפו, השיבה יחימוביץ' כי "לדעתי עברו הרבה יותר מחמישים אלף קולות מצד לצד". עוד אמרה כי אם תפסיד בבחירות בכוונתה להישאר חברת כנסת ובמקביל להמשיך לכהן כיו"ר סיעת הבית החברתי בהסתדרות. יש לציין שנכון לעכשיו על פי חוק, לחבר כנסת אסור לכהן כנבחר בהסתדרות.

ניסנקורן התראיין הבוקר לגלי צה"ל וטען כי מי שמנסה לחבל בהליך הדמוקרטי – היא דווקא יחימוביץ'. "מערכת הבחירות הזאת היתה אחת ממערכות הבחירות הנקיות ביותר שאני מכיר", אמר ניסנקורן, "יש פה מערכת בחירות שהיא פשוט חגיגה לדמוקרטיה, ומה שקרה זה ששלי יחימוביץ' לא מסוגלת להסכים עם המציאות וגוררת את ההסתדרות שנים אחורה בהתנהגות שלה." הוא הוסיף כי "זו פעם ראשונה שקרה אי פעם שמועמד לקח חברת חקירות וחברה קבלנית עם בריונים לפני הבחירות, שביום הבחירות יסתובבו ויעשו פרובוקציות. את לא יודעת את כמויות הפרובוקציות שהיו". ניסנקורן הוסיף כי תוצאות ספירת רבע מהקולות, בהן התגלה כי זכה ב-60% תמיכה, לא משאירות מקום לספק באשר לרצונם של העובדים, והאשים את יחימויבץ' ב"מסע הסתה ושקרים של מי שלא מסוגלת להכיר את המציאות ומי שהתנתקה מהמציאות".

בבקשה דורשת יחימוביץ' כי פתקי ההצבעה שב-400 קלפיות שסומנו כקלפיות לבירור, אותן כינתה יחימוביץ' "פגומות", לא יעורבבו בספירת הקלפיות שסומנו ככשרות עד להכרעה בעתירה מפורטת שתוגש בעניינן וכן בעניין הליך הבחירות בכללותו. לעתירה צורף סרטון שלטענת העותרים מציג את ההיקף הגדול של קלפיות פגומות, אשר מגיע לטענתם לכ-20% מסך הקלפיות.

יחימוביץ' דורשת לבודד ולא לבצע ספירה של קלפיות מהמרחבים חדרה, חיפה וירושלים, שלטענתה הגיעו בשלוש משאיות שונות אשר התעכבו שעות ארוכות ולא הגיעו למרכז הספירה בשעה המוסכמת, "באופן שמעלה חשש כבד מאוד כי עשרות/מאות הקלפיות שהיו במשאיות אלו 'טופלו', וזאת עד לבירור מקיף של הנושא". עוד נטען כי קלפיות רבות לא נאטמו בסיום ההצבעה, וחלקן נאטמו רק לאחר שהגיעו למוקדי ההצבעה במרחבים.

לטענת יחימוביץ' הוגשה כיוון שוועדת הבחירות אינה מתפקדת כגוף נייטרלי, ופועלת להכשיר את ספירת הקלפיות הפגומות, וזאת בשל העובדה שהייצוג היחסי בה הוא על פי יחסי הסיעות בבית נבחרי ההסתדרות כיום – כלומר 22 חברים מרשימת "עוגנים" בראשות נסינקורן ושני חברים מרשימת הבית החברתי בראשות יחיומביץ' (נציג ש"ס ונציג הבית החברתי). עוד הם טוענים כי קלפיות שסומנו לבדיקה ובירור – נפתחות, והמעטפות המצויות בהן מעורבבות עם מעטפות הצבעה כשרות באופן שלא ניתן עוד להפריד ביניהן. כמו כן נטען כי נמנעה כניסתם של סופרי קולות מטעם הבית החברתי לאתר הספירה.

בעתירה מצויינות גם חלק מטענות הבית החברתי באשר להליך הבחירות בכללו. כזכור במסגרת פשרה בין רשימת הבית החברתי לבין ועדת הבחירות סוכם כי תינתן לרשימה האפשרות להעמיד חברי ועדות קלפי בשכר ובמימון ועדת הבחירות בכל 2,106 הקלפיות. אולם לטענת הסיעה, קלפיות ניידות רבות יצאו ללא נציגיהם, באופן שמנע מהם להשתתף, וכן כי רבים מהם לא הורשו להיכנס למקומות עבודה בשעה שנציגי עוגנים הוכנסו. טענות נוספות בעתירה הן כי בחלק מהמקומות הנחו חברי ועדות הקלפי את המצביעים לתמוך בסיעת עוגנים, טענות בדבר סימון פתקי הצבעה במטרה ליצור חשש מהצבעה לרשימת הבית החברתי, וטענות בדבר חברי ועדת קלפי באשקלון שנכנסו עם מצביעים מאחורי הפרגוד.

ההסתדרות וועדות הבחירות השיבו לעתירה של יחימוביץ' תוך התייחסות מפורטת לטענות שהועלו נגד הליך הבחירות. בתגובה אומרים המשיבים כי צו המניעה "ניתן על בסיס מצגים עובדתיים שגויים, ותוך הסתרת עובדות מהותיות". בין השאר נכתב בתגובה כי הטענה לפיה "מאות קלפיות נפסלו" אינה נכונה, והובהר כי כל קלפי עליה התקבלה תלונה מכל סוג הוגדרה כ"טעונת בירור", ואין הדבר מעיד בהכרח כי בקלפי יש בעיה. בעתירה משיבים גם לטענות לפיהן משאיות "נעלמו" למשך שעות, ומובהר כי על כל משאית יש ציוד מעקב, וכי לא נרשמה כל התנהלות חריגה בנסיעתן אל מרכז ספירת הקולות בגני התערוכה. בתגובה לטענות לפיהן סופרים מהבית החברתי לא הורשו להכנס לאזור הספירה הוסבר כי "בכל אחד משולחנות הספירה במרלו"ג ישב נציג מטעמן של המבקשות… איש לא מנע את כניסתם של נציגי המבקשת".

בתגובתם של אבי ניסנקורן וסיעת עוגנים לעתירה נאמר כי "הבקשה שלפנינו היא ה"קרשנדו" של קמפיין תקשורתי מתונכנן ומוקפד המתנהל מזה מספר חודשים, ואשר כל כולו מכוון לאפשר ליחימוביץ' 'פתח מילוט' לתרץ את הפסדה בבחירות". באי כוחו עו"ד אלון יואלי, ינקי פפר ונועם גילאון ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' כתבו כי הפסדה של יחימוביץ' בספירת הקולות עד כה הוא הסיבה ש"הסעד העיקרי אותו מתיימרות המבקשות לקבל במסגרת אותה עתירהע שטרם הוגשה הוא סעד חריג מאין כמותו – ביטול גורף של מערכת בחירות שלמה (הכוונה לכך שיחימוביץ' הודיעה שבכוונתה לעתור לביטול הבחירות בכללותן – א.צ., נ.כ.), וכל זאת, תוך נסיון להיאחז בתקלות שלא מצדיקות ולו פסילת קלפי אחת, קל וחומר שלא מצדיקות פסילת מערכת בחירות שלמה, ותוך עשיית מהומה על לא מאומה וללא ראיה, למעט סיסמאות ופרפראות". בהמשך התגובה נפרשו תגובות מפורטות לכל אחת מטענותיה של יחימוביץ'.

טענות משני הצדידים על התנהלות לא תקינה בבחירות להסתדרות: (צילומי מסך מתוך טוויטר)
טענות משני הצדידים על התנהלות לא תקינה בבחירות להסתדרות: (צילומי מסך מתוך טוויטר)

קרב הגרסאות על טוהר הבחירות נפתח כבר אתמול ברשתות החברתיות, כשהחל משעות הערב החלה יחימוביץ' לעלות לחשבון הטוויטר האישי שלה עוד ועוד תמונות שלכאורה מציגות אי סדרים במהלכן התקין סל ספירת הבחירות. פעילי מטה עוגנים שנמצאים בשטח הספירה העלו תמונות הסותרות את טענות יחימוביץ'. כך לדוגמה, "קיר קלפיות" אותו הציגה יחימוביץ' כמכשול בפני המשקיפים ו"דרך יצירתית" למנוע השגחה על הספירה, התגלה בתמונה מזווית אחרת כערימה שאינה חוסמת את שדה הראייה. בתגובה לטענות לפיהן לא התירו לנציגי הבית החברתי העלו פעילי מטה עוגנים סרטון בו נראים סופרים מהבית החברתי מחכים מחוץ לאולם הספירה, וזאת למרות שהשומרים מתירים להם להכנס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!