דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

דיני עבודה / תחנת רדיו א-שמס ומנכ"ל התחנה הפרו זכויות עובדים ונקנסו

התחנה הודתה, במסגרת הסדר טיעון, כי ניכתה סכומים משכר עובדיה ולא העבירה אותם ליעדם ונקנסה ב-134 אלף שקלים | מנכ"ל התחנה הורשע ונקנס בכ-15 אלף שקלים | משרד העבודה והרווחה: "שמחים שהנאשמים לקחו על עצמם אחריות לשנות את התנהלותם"

רדיו. אילוסטרציה (צילום: shutterstock).
רדיו. אילוסטרציה (צילום: shutterstock).

תחנת רדיו א-שמס ומנכ"ל התחנה, סוהיל כראם, הפרו זכויות עובדים ונקנסו על ידי בית הדין בכ-150 אלף שקלים, כך הודיע היום (חמישי) משרד העבודה והרווחה. תחנת הרדיו הערבית הודתה, במסגרת הסדר טיעון כולל, כי ניכתה סכומים משכרם של עובדיה ולא העבירה אותם ליעדם. התחנה היא בעלת הזיכיון מהרשות השנייה להפעיל רדיו אזורי יחיד במגזר הערבי.

בכתבי האישום, שהוגשו על ידי הלשכה המשפטית במשרד,  נטען כי במשך ארבעה חודשים ניכתה התחנה סכומים משכרו של אחד מעובדיה ולא העבירה אותם ליעדם, כמו כן ערכה התחנה תלושי שכר שלא כדין ולא שילמה פדיון ימי חופשה. בנוסף, נטען כי במשך 17 חודשים ניכתה התחנה סכומים משכרה של אחת מעובדות התחנה ולא העבירה אותם ליעדם.

התחנה ביקשה בתחילה כי לא תורשע במסגרת הסכם הטיעון, זאת בשל העובדה שהסכומים שנוכו מעובדיה היו נמוכים וכי הדבר נבע מנסיבות שאינן בשליטה. עוד טענה התחנה כי תיקנה את ההפרות ושילמה לעובדיה את כל המגיע להם, הפנימה את הצורך בהגנה על זכויות העובדים, מינתה חשבת שכר ושכרה שירותי רואה חשבון שייפקח על כך שלא יהיו הפרות של זכויות עובדים. תחנת הרדיו הודתה בחלק מהעבירות ונקנסה בסכום של 21 אלף שקלים. לגבי יתר העבירות, השופטת ורד שפר הרשיעה את החברה וגזרה עליה קנס על סך 113 אלף שקלים. בסך הכול נקנסה תחנת הרדיו ב-134 אלף שקלים.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עימו, הודה והורשע מנכ"ל התחנה, סוהיל כראם, בכל העבירות שיוחסו לו ונקנס בסכום של 14,600 אלף שקלים.
על פי הודעת משרד העבודה, בשלוש השנים האחרונות הוטלו על ידי מנהל הסדרה ואכיפה, בגין הפרות של צו הרחבה לפנסיה חובה וחוק הגנת השכר (ניכויים ואי העברה), כ-4,100 התראות מנהליות וכ-700 עיצומים כספיים בסכום של 52 מיליון שקלים. כמו כן הוגשו על ידי הלשכה המשפטית ו-130 כתבי אישום.

"כל מעסיק חייב על פי חוק להפריש לפנסיה עבור כל עובד. חשוב שהעובד יוודא שהמעסיק אכן מפריש סכום שכזה וכן, שהניכויים עבור הפנסיה הגיעו ליעדם", אמרה מנהלת מנהל הסדרה ואכיפה, יפה סולימני.

התובעת הראשית במשרד העבודה, עו"ד גלי לוי, אמרה כי "ניכוי סכומים משכר ללא העברתם ליעדם, היא מהעבירות החמורות בתחום דיני העבודה. במקרה הנוכחי קיים ריבוי עבירות שבוצעו במשך חודשים רבים. אנו שמחים שהנאשמים לקחו על עצמם אחריות לשנות את התנהלותם ולצד הענישה וקבלת האחריות על מעשיהם הכניסו מנגנון פיקוח ובקרה על מנת למנוע ביצוע עבירות בעתיד. אנו תקווה כי כלל המעסיקים במשק מבצעים ויבצעו פעולות פיקוח ובקרה על מנת לוודא עמידה בדרישות על פי חוק".

במנהל ההסדרה והאכיפה ציינו כי יצאו, לאחרונה, בקמפיין להעלאת המודעות לזכויות העובדים בחברה הערבית. במסגרת הקמפיין הושק אתר אינטרנט בנושא בשפה הערבית, הופצו זכותונים בשפה הערבית פותחו האפליקציות חינמיות בערבית – "בני נוער עובדים" ו"זכותון להריון", המנגישים את הוראות חוק עבודת נוער וחוק עבודת נשים, בהתאמה.

עוד קראו לציבור העובדים והמעסיקים להיכנס לאתר המשרד molsa.gov.il ולהתעדכן בזכויות העבודה, הן בשפה העברית והן בשפה הערבית. בעובדים המעוניינים להגיש תלונה בנוגע להפרת חוקי עבודה, יכולים לעשות זאת בטלפון שמספרו:  2570*.

תגובת רדיו א-שמס לא נתקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!