דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ספורט / מנצחת השבוע: קבוצת הנערות הפועל ״שירה בנקי״ קטמון שזכתה באליפות המדינה

מפסיד: לראשונה בהיסטוריה הורחק שוער באמצעות שני כרטיסים צהובים שקיבל בעקבות בזבוז זמן | כל המנצחים והמפסידים של השבוע - בארץ ובעולם

שחקניות הפועל קטמון ירושלים - שירה בנקי לאחר הזכייה באליפות המדינה לנערות (צילום: דאפי ספונר באדיבות katamon.co.il).
שחקניות הפועל קטמון ירושלים - שירה בנקי לאחר הזכייה באליפות המדינה לנערות (צילום: דאפי ספונר באדיבות katamon.co.il).
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
אור גואטה
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחות ומרגשות: הפועל 'שירה בנקי' קטמון ירושלים

יאיר צוקר

קבוצת הנערות של הפועל קטמון העלו את מפלס השמחה בבירה ערב יום ירושלים עם זכייתן באליפות המדינה לנערות. זאת לאחר מותחן בו ניצחו בפנדלים 5:6 את בנות סכנין.

אבל סיפור הניצחון של הקבוצה הזאת הוא הרבה מעבר לניצחון על כר הדשא – קבוצת הנערות של מועדון האוהדים הירושלמי החליטה לקרוא לעצמה על שמה של שירה בנקי ז"ל, הנערה שנרצחה לפני שנתיים במצעד הגאווה בירושלים. הן עשו זאת על מנת להעביר מסר של סובלנות והתנגדות לתופעות של גזענות והומופוביה. בקבוצה עצמה משחקות שחקניות יהודיות וערביות מכל העיר ירושלים וסביבתה.

עד לפני מספר שנים לא הייתה בירושלים אף מסגרת לכדורגל נשים וכיום משחקות במועדון 60 נערות בקבוצות הייצוגיות, ועוד 200 ילדות בליגת השכונות שמופעלת על ידי המועדון.

את קבוצת הנערות מאמן מוטי אוחיון, שחקן העבר של הפועל ירושלים והן סיימו את הליגה כאלופות מחוז הדרום במאזן של 47 נקודות עם הפסד בודד כל העונה, כשבמאזן הכיבושים שלהן 100 שערים, לעומת 13 ספיגות. במשחק שהכריע את אליפות הליגה נפגשו הירושלמיות עם בנות סכנין הקבוצה שסיימה את הליגה כאלופת מחוז צפון.

המחצית הראשונה נפתחה בשליטה של הקטמוניות שפעם אחר פעם ניסיונותיהן לכיבוש פגשו את המשקוף. הלחץ המשיך במחצית השנייה שנפתחה בצורה דומה אך ללא שערים. המשחק נמשך להארכה שבסיומה לא נכבשו שערים, וההכרעה עברה לבעיטות עונשין מ-11 מטרים.

בדו-קרב הפנדלים, שלושת הבעיטות הראשונות של שתי הקבוצות נכנסו לרשת והתוצאה הייתה שיוויון. את הבעיטה הרביעית של סכנין בעטה מיסלון שנאוי וסחטה עצירה אדירה של השוערת מירב יעקבס. עפרי פורת כבשה לזכות קטמון ואחריה כבשה נועה סיילור מסכנין.

לבעיטה הבאה והגורלית ניגשה סמדר לוי אך היא החמיצה והתוצאה נשארה 4:4. לאחר שני שערים נוספים, של שתי הקבוצות, השוערת הירושלמית מירב יעקבס הצליחה לעצור פנדל, ולאחריו הכריעה את המשחק זוהר כהן עם הכדור ברשת. ניצחון היסטורי לקטמון.

חניכותיו של מוטי אוחיון היו נרגשות מאוד בסיום ונראה שבקטמון מצליחים באמצעות הכדורגל ליצור שיוויון בעיר וגם לבנות קבוצת כדורגל מעולה שתהיה בלי ספק העתיד של כדורגל הנשים בארץ.

מפסיד – 'מֵאִיגְרָא רָמָא לְבֵירָא עֲמִיקְתָּא': דיוויד מויס

צור רוזנצוויג

אם יש מאמן כדורגל  שהייתי רוצה להיכנס למחשבות שלו זה דיויד מויס. מעמדו של הסקוטי בן ה-54 ירד בחדות מאז השנים שבנה וייצב את קבוצת אברטון, והוא לא מצליח לתרגם את הכשרון והידע שלו לכדי הצלחה.

כדור השלג שהתחיל בקיץ 2013, אז נבחר להיות היורש של אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד ופוטר אחרי פחות מחצי שנה, המשיך בספרד עם סוסיאדד שם אימן שנה, ויסתיים השבוע שוב בליגה האנגלית הפעם עם סנדרלנד, שאחרי עונה אחת ירד המועדון ליגה. ׳החתולים השחורים׳ ניצחו בתקופתו 6 פעמים בלבד.

מויס החליט להתפטר יום לאחר משחק הליגה האחרון וצוטט אומר "אני מאחל לשחקנים ולמחליף שלי בהצלחה במאמצים לחזור לפריימר ליג". כאמור, אחרי 520 משחקים רצופים באימון אברטון, מויס בקושי מצליח להחזיק 50 משחקים בכל קבוצה אחרת, והסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה.

אולי זה מחסור בתשוקה, איבוד חדר ההלבשה או אי יכולת להתמודד עם ההתפתחות של המשחק. אך מפה לשם הופך המאמן מהתקווה הגדולה של הכדורגל העולמי לתעלומה הגדולה.

מנצח במרס תורכי: ז'ליקו אובראדוביץ'

ליאור ברטל

ז'ליקו אובראדוביץ' השועל הוותיק, המאמן הגדול והמעוטר ביותר בתולדות הכדורסל האירופאי עשה זאת שוב. המאמן הסרבי בן ה-57 זכה השבוע עם קבוצת פנרבחצ'ה אולקר בגביע אירופה בכדורסל לאחר שניצחו את אולימפיאקוס בתוצאה 80:64 במגרשם הביתי באיסטנבול שאירח את הפיינלפור.

ז'ליקו זכה בתשעה גביעי אירופה בחמש קבוצות שונות: פאנתנייקוס (5), פרטיזן, ריאל מדריד, חובנטד באדלונה וכאמור כעת פנברחצ'ה. היכולת שלו לקחת כל מועדון באירופה ולהפוך אותו לאלופי אירופה זה משהו חסר תקדים בספורט האירופאי ועדיין התהליך הזה לא היה קל בכלל. למרות הניסיון הרב של המאמן והכסף הבלתי נגמר ששפכו במועדון, האתגר של אובראדוביץ' היה אדיר, כי אף קבוצה תורכית לעולם לא זכתה בגביע הנכסף. בעשור האחרון הקבוצות התורכיות העמידו תקציבי ענק והביאו את המאמנים והשחקנים הטובים באירופה, אבל כגודל הציפיה כך הייתה גם גודל ההתרסקות. רק תשאלו את דיוויד בלאט שהתנסה בזה בעצמו השנה בדראפושקה חסרת המסורת.

אובראדוביץ' ראה את חוסר ההצלחה מסביבו ורק קיבל יותר ויותר מוטיבציות לשבור את החוקיות הבלתי כתובה לגבי הקבוצות התורכיות הלחוצות והמתרסקות מגודל הציפיות. בשנים האחרונות, כהרגלו, בנה המאמן קבוצה איכותית אם המון כוכבים, כאשר כמעט כל שנה מתווסף עוד כוכב משמעותי לסגל. את הקבוצה הובילו לאליפות הקסומה אפיי אודו ובובי דיקסון האמריקאים, יאן וסלי הסנטר הצ'יכי המעופף, לואיג'י דאטומה פאוור פורוורד האיטלקי ,פרו אנטיץ' המקדוני הוותיק, קוסטאס סלוקאס היווני ,ניקולה קאליניץ הסרבי ומעל כולם הכוכב הגדול בוגדן בוגדנוביץ' הקלע הסרבי האדיר. רק היה חסר שחקן תורכי מקומי דומיננטי שייתן גם צבע מקומי לאליפות.

מפסידים את העלייה כי נזכרו מאוחר: שמשון בני טייבה

אור גואטה

בעונה החולפת בליגה ג' במחוז השרון הייתה יריבות אחת מרכזית – שמשון בני טייבה ושמשון כפר קאסם. שתי הקבוצות נאבקו על העלייה לליגה ב'. מצד אחד, טייבה 'מחוררת הרשתות', שכבשה 107 שערים לאורך העונה, ומהצד השני שמשון כפר קאסם, שעבורה העונה המרשימה שעברה התנקזה למשחק אחד בלבד – המשחק מול שמשון בני טייבה. שתי הקבוצות היו צמודות לאורך כל העונה, אך כל עוד מספר הנקודות ביניהן היה זהה, ידה של טייבה הייתה על העליונה בזכות הפרש שערים עדיף. אבל כאמור, היה רק משחק אחד שהכריע את זהות העולה והוא המשחק בין שתי הקבוצות, בו המנצחת מקבלת עדיפות במיקום בטבלה, ללא קשר להפרש השערים אותם השיגו עד כה. במשחק הראשון השתיים נפרדו בתיקו 1:1, אך במשחק השני, חמישה מחזורים לסיום העונה, כפר קאסם ניצחה 3:2 ועלתה למקום הראשון.

אבל הנה סוד קטן של ליגה ג', בשמשון כפר קאסם שיתפו במהלך העונה לפחות שחקן אחד שעבר אליהם בתחילת העונה מבלי שקיבל אישור בינלאומי. מוסא אבו לבן, ולפי טענות אנשי טייבה גם עבדאללה עאמר, שיחק בעונה שעברה בליגה הפלשתינאית, ובתחילת העונה החולפת עבר לכפר קאסם, אך לא קיבל לכך אישור בינלאומי.

לאחר ההפסד, בני טייבה פנו לבית הדין של ההתאחדות בדרישה לפסול את ניצחונה של כפר קאסם בתואנה ששיתפו שחקנים שלא כדין, ועל כן יש להפוך את התוצאה ולהעניק לטייבה ניצחון טכני. על אף הדרישה שיכולה להיראות מתוזמנת במיוחד לרגעים כאלה, החוק מצדיק אותה. עם זאת, בית הדין של ההתאחדות דחה את העתירה של טייבה.

מודע טייבה היא המפסידה שלי השבוע? ראשית, בניגוד למעבר של שחקן בין צרפת לבלגיה, למשל, או אפילו לארה"ב, במקרה הישראלי-פלשתיני קיימת מורכבות מובֵנֵת במעבר בין הרשות למדינה ולהיפך, ולכן קבלת אישור בינלאומי מפיפ"א במקרה כזה היא לא דבר פשוט, והליכים לקבלת אישור שכזה יכולים לקחת חודשים ואף יותר.

שנית, גם אם כפר קאסם פשעו והביאו שחקן מבלי שבכלל התחילו הליך לקבלת אישור בינלאומי, למה טייבה נזכרת דווקא אחרי שכמו נחרץ גורלה בעקבות ההפסד היחיד שלה העונה לכפר קאסם? הייתה לה עונה שלמה להתעסק בזה. שלישית, את ההליך המשפטי כנגד כפר קאסם התחילה טייבה בטענה שחמישה שחקנים שותפו שלא כחוק והועמדו לדין. בהמשך הודיעה כי שלושה שחקנים שותפו שלא כדין, בסופו של דבר ירדה לשניים ונראה שכעת תיאחז בשברי הענף עליו היא תלויה, עם השחקן האחד שבוודאות שיחק בליגה הפלשתינאית וככל הנראה לא עבר כחוק.

ולסיכום, שמשון בני טייבה הייתה הקבוצה הטובה ביותר בליגה ג' שרון העונה. הפערים באיכויות ההתקפה בינם לבין כפר קאסם ברורים. הם כנראה הרגישו כל כך טובים, שלא ראו את הצורך לערער על השיתוף הבעייתי של השחקנים לאורך העונה. חבל מאוד.

מנצח בצ'כית: ננו גינזבורג

צור רוזנצוויג

אם תשאלו כל חובב כדורסל ממוצע בארץ מי זה רונן גינזבורג, מעטים יצליחו לענות נכונה, אך לפי השנים האחרונות זה לא ממש מעניין את המאמן הישראלי.

רונן המכונה 'ננו', אימן בארץ בתחילת שנות האלפיים את גבעת שמואל ובני הרצליה עמה גם העפיל לגמר גביע המדינה, אך משנת 2006 הוא מככב בצ'כיה, תחילה כעוזר המאמן של מולי קצורין בקבוצת נימברוק ואחר כך בתור מאמנה הראשי. בתשע השנים בהן הוא בקבוצה הוא זכה בתשע אליפויות: חמש בתור מאמן ראשי וארבע בתור עוזר מאמן.

את העונה הנוכחית מסיימת הקבוצה בדאבל לאחר שניצחה השבוע בגמר הפלייאוף את דצ'ין בשני משחקים 70:56 ו82:71 ואחרי שהביסה את אופבה בגמר הגביע שנערך בחודש פברואר.

נראה שהעתיד של המאמן הישראלי עוד לפניו, ועל אף ההצלחות הכבירות יש סיכוי שבקיץ הקרוב נשמע על מעבר לקבוצה בכירה יותר באירופה, או בישראל. עד שזה יקרה, מגיעות לו כל המחמאות על ההישג הנדיר והכבוד שהוא מביא לכדורסל הישראלי. נאחל לו בהצלחה.

מפסיד כי חבל על הזמן: אלבארו ראטון

ליאור ברטל

אחת הדרכים הטובות ביותר לבזבז זמן כשאתה מוביל וקבצותך זקוקה לניצחון או תיקו היא לתת לשוער למשוך את הזמן, להתעכב בבעיטת עונשין או ללכת ממש לאט עם הכדור. עד לפני 20 שנה לא היו חוקים שמגבילים את בזבוזי הזמן של השוער והיו כל מיני שיטות שהשוער היה אוחז המון זמן בכדור בידיים, או שהיה מוסר לשחקן ההגנה ושחקן ההגנה היה מחזיר לו.

בפיפ"א החליטו לעשות סוף לדבר וחוקקו חוקים שמגבילים את השיטה. כיום לשוער אסור להחזיק כדור ביד יותר מ-10 שניות ואסור לשחקני הקבוצה להחזיר את הכדור חזרה לשוער ברגל. אבל עדיין גם אם השוער מקבל כרטיס צהוב אחד על בזבוזי זמן אין כמעט סיכוי שיקבל כרטיס צהוב נוסף בעקבות המשך בזבוזי הזמן.

השבוע לראשונה בהיסטוריה שוער הורחק על ידי שני כרטיסים צהובים שקיבל בעקבות בזבוזי זמן. אלבארו ראטון שוערה של סראגוסה הורחק על בזבוז זמן אחרי שספג שני כרטיסים צהובים במהלך תוספת הזמן. השוער ניסה לשמור על תוצאת תיקו 0:0 מול אוביידו ולעזור לקבוצתו לזכות בנקודה חשובה בקרבות התחתית. לשער נכנס במקומו הקשר מנואל לנסארוטה ששמר על התוצאה בדקה וחצי שנותרה לסיום המשחק.

https://www.youtube.com/watch?v=-2xRDiM0vDY

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!