דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / ביתו של היועץ המשפטי לממשלה הפך לזירת מאבק על החופש להפגין

מזה כחמישה חודשים נערכות הפגנות שבועיות מול ביתו של אביחי מנדבליט בפתח תקווה | משטרת ישראל, על בסיס פסיקת בג"ץ, אוסרת להפגין מול בתיהם של אנשי ציבור | הערב, מתקיימות שתי הפגנות: האחת נגד מנדלבליט, השנייה נגד האיסור המשטרתי

הפגנה בפתח תקווה אתמול (צילום: עמר כהן)
הפגנה בפתח תקווה אתמול (צילום: עמר כהן)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שתי הפגנות הנערכות בשעה זו (שבת), בפתח תקווה קוראות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להורות על הגשת כתבי אישום כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין תיקי החקירה הפתוחים כנגדו. ההפגנות מתקיימות בצל איסורים שמטילה משטרת ישראל על הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, המסתמכת על פסיקה של בג"ץ בנושא.

הפגנות, מעוטות משתתפים, נערכו בחודשים האחרונים, מדי שבוע, מול ביתו של מנדלבליט בעיר. זאת במחאה על כך שהחקירות נגד ראש הממשלה לא הובילו להחלטה של היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתבי אישום. המשטרה החליטה להגביר את האבטחה על מנדלבליט כבר לפני כחודשיים, בשל הפגנות המחאה נגדו.

הפגנה בפתח תקווה אתמול (צילום: עמר כהן)
הפגנה בפתח תקווה אתמול (צילום: עמר כהן)

המחאה מול בית של פקיד ציבור היא נושא שנוי במחלוקת, בשל הלחץ שמופעל לא רק על פקיד הציבור, אלא גם על משפחתו. זאת לצד ההפרעה הנגרמת לשכניו. אף על פי כן, בשנה האחרונות מתקיימות הפגנות רבות בסמוך לביתו של שר האוצר, משה כחלון, בחיפה, ללא שיבושים וללא טענות כנגד המשטרה על פגיעה בחופש הביטוי. אחד המפגינים מול ביתו של מנדלבליט הוא מני נפתלי, שזכה בתביעת פיצויים בגין העסקה פוגענית בבית ראש הממשלה, בפסיקה שקבעה שאשת ראש הממשלה שרה נתניהו התעמרה בו. בהפגנה הקודמת, נעצר מני נפתלי על ידי המשטרה, מעצר שעורר מחאה נרחבת. חברי כנסת מן האופוזיציה כמו יואל חסון (המחנה הציוני) קראו לציבור להגיע להפגנות בפתח תקווה המתארגנות דרך עמודי פייסבוק. ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) פרסם מכתב ששלח למפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך, בו הוא מוחה על מדיניות המשטרה המגבילה את חופש ההפגנה. בתכנית "שיחת היום", מיום חמישי בערוץ 2, אמר נציב בדימוס יעקוב בורובסקי כי הוא סבור שנעשתה טעות בשיקול הדעת של השוטרים בשטח. זאת, בשונה מדעת המפגינים, הסבורים כי במשטרה ניתנו הוראות מגבוה להרחיקם מבית היועץ המשפטי ומפתח תקווה בכלל.

משטרת ישראל מסרה בתגובה לתכנית "שיחת היום" בה נכתב כי "לאחר חמישה חודשים של מחאה קולנית, בלתי חוקית, בשעות הלילה מדי מוצאי שבת, תוך הפרעת מנוחה למאות תושבים, קבע בית המשפט העליון (27/4/17), בשבתו כבג"ץ כי תכלית ההפגנה או מחאה ליד מעונו הפרטי של עובד ציבור איננה מימוש חופש הביטוי אלא ניסיון להשפעה בלתי לגיטימית על איש ציבור במילוי תפקידו, על ידי יצירת לחץ אישי עליו ועל בני משפחתו. לאור פסק הדין הודיע המשטרה למשתתפי המחאה כי לא תותר עוד מחאה מול ביתו של היועמ"ש או באזור מגוריו. כפי שאנו רואים מהימים האחרונים בפתח תקווה, החלטת בית המשפט העליון היא, כנראה, בגדר המלצה בלבד  אצל קומץ מפגינים, המעדיפים להתעלם מהחלטות שיפוטיות של בג"ץ ולקושש כותרות וראיונות, באמצעות עימותים פיזיים עם אנשי המשטרה המגיעים לקיים את החלטות בית המשפט. כלל החשודים שעוכבו בהפגנות בפתח תקווה בשבוע האחרון, הורחקו על ידי בית משפט השלום מהעיר פ"ת או מביתו של היועמ"ש תוך קבלת כל התנאים המגבילים שביקשה המשטרה. אנו מבהירים כי משטרת ישראל מתכוונת לקיים החלטת בג"ץ ככתבה וכלשונה ולא תאפשר יותר מחאה סמוך לבית היועמ"ש או באזורים הסמוכים לביתו, למפגינים סלולה הדרך להפגין מול משרדו ובתל אביב".

המפגינים ותומכיהם פרסמו צילום לווין של פתח תקווה, המראה לטענתם, כי מקום ההפגנה החדש מרוחק גם מביתו של היועץ מנדלבליט וגם איננו סמוך לבתי מגורים.

הגיאוגרפיה של סתימת הפיות או אם המשטרה שיקרה בתצהיריה לבית המשפט?======================================כפי שסיפרנו…

Posted by ‎צדק חברתי – חדר המצב‎ on Wednesday, May 24, 2017

אור-לי ברלב,  ממובילי המחאה כנגד מונופול הגז, שותפה גם למאבק הנוכחי ומתנגדת למדיניות המשטרה, שכללה מעצר של 10 אנשים בהפגנה הקודמת שבמהלכו נשברה ידו של מני נפתלי.

כמה מילים על הסיפור המטורף עם ההפגנות כנגד היועמ"ש בפתח תקווה:1. ראשית, הנה רצף האירועים של הימים האחרונים: —> מוצש…

Posted by Or-ly Barlev on Thursday, May 25, 2017

המפגינים שקיבלו צווי הרחקה יתאספו להפגין בקריית אונו על גבול פתח תקווה מכיוון כביש 471, ואילו ההפגנה בתוך העיר היא במתחם ככר גורן, מתחם רולדין קניון גנים. בין המפגינים נמצא גם השר לשעבר להגנת הסביבה אבי גבאי, שהצטרף לאחרונה למפלגת העבודה והכריז על מועמדות לראשותה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!