דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתדרות המורים

חברה ועבודה / יפה בן דויד הודיעה על ניצחונה בבחירות לראשות הסתדרות המורים

זאת על אף שהעובדה שהתוצאות הסופיות יתפרסמו רק מאוחר יותר היום (א') | ביום הבחירות הראשון, זכתה בן דויד ב-33% מהקולות | ביום חמישי האחרון התקיים יום הצבעה נוסף, שתוצאותיו טרם פורסמו

בחירות בהסתדרות המורים (צילום: יאיר ויטמן)
בחירות בהסתדרות המורים (צילום: יאיר ויטמן)
דוד טברסקי

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הודיעה  על נצחונה בבחירות שנערכו לאחרונה לראשות הארגון, בדף הפייסבוק שלה ובאתר הארגון. זאת למרות שהתוצאות הסופיות, יפורסמו רק במאוחר יותר היום (ראשון).

ת-ו-ד-ה ❣️❣️❣️תודה ענקית לכל עובדי ההוראה והגמלאים אשר נתנו לי ולסיעת אמ"י את ההזדמנות להמשיך את העשייה שהתחלנו לפני…

Posted by ‎יפה בן דויד – Yaffa Ben David‎ on Thursday, May 25, 2017

"אני מודה לכל עובדי ההוראה והגמלאים על האמון וההזדמנות להמשיך בעשייה שהתחלנו לפני חמישה חודשים, גם בחמש השנים הבאות. תודתי והערכתי הכנות לכל מי שלקח חלק במסע הבחירות ולכל השותפים המדהימים לדרך" כתבה דויד, באתר הסתדרות המורים.

עוד הוסיפה כי "מסע הבחירות אמנם הסתיים היום, אבל המסע האמתי לקידום מעמד עובדי ההוראה והגמלאים ממשיך עכשיו. כפי שכבר נוכחתי לדעת, תפקיד המזכ"לית מלא אתגרים ומשימות, אולם אני נכונה להם וניגשת אליהם חדורת מטרה ומלאת אמונה. אני סמוכה ובטוחה, שיחד עם הנבחרת המופלאה והמוכשרת שלצידי ויחד עם שותפינו הטבעיים, נצליח לעמוד בכל אתגר ונצעיד את הסתדרות המורים לעתיד טוב יותר".

ביום חמישי האחרון, נערך יום השלמה לבחירות שהתקיימו ב16 למאי, בהתאם להחלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט (בדימוס) יעקב שמעוני. "הבחירות התקיימו בשני מועדים כדי לאפשר לבעלי זכות בחירה שלא יכלו לממש את זכותם להצביע מתוך שהקלפיות שנועדו להצבעתם לא הגיעו ליעדן". כתב שמעוני בהחלטתו.

ביום הבחירות הראשון השתתפו מעל ל-76 אלף מורות ומורים, המהווים 51% מכלל הבוחרים, ובסיומו קיבלה סיעת אמ"י, בראשות בן דויד, כ-33% מהקולות. יריבתה העיקרית של בן דוד, גילה קליין, ראשת סיעת נח"ל, זכתה ל-27% מהקולות.

סיעת נח"ל, טענה בתחילה כי ההחלטה על קיום יום בחירות נוסף התקבלה לאור התנגדות של סיעת אמ"י לפרסום התוצאות. זאת לאחר שיום הבחירות עצמו לווה בטענות לאי סדרים, גידופים וניתוקי טלפון מצד החברה המארגנת. בסיעתה של קליין, המתמודדת מול יושבת הראש המכהנת, הועלתה טענה כי עדויות מורים מהשטח הצביעו על קשיים של עובדי הוראה להצביע. בשיחה שפרסמה קליין, נשמעת מורה נציגת הסיעה מתלוננת בפני עובד חברת "מיטב הפקות", שנבחרה לנהל את הבחירות, כי מורים בראשון לציון אינם יכולים להצביע כי הקלפיות הניידות לא הגיעו אליהם. העובד מתייחס לטענתה בזלזול ואף מקלל אותה. בנוסף, הגיעו תלונות של מורים שביקשו להצביע אך מבוקשם לא ניתן להם כי על פי הרישום בקלפיות כבר עשו זאת.

בתגובה, פרסם שמעוני הודעה באתר הארגון, בה התייחס לטענות בדבר אי סדרים. "לא יהיה זה ראוי ואין כל מקום להיגרר ולהתעמת בתקשורת עם טענות שהופנו אליי" נכתב בהודעה, "מכל מקום, כדי שלא להותיר את הטענות בלא התייחסות, אביא בפניכם בקצירת האומר את המצב לאשורו. לצערנו", כתב שמעוני, "במערכת בחירות זו, נתקלנו בהפרחת טענות ושמועות בעלמא, חסרות כל אחיזה במציאות, שאף מתארות מצב הפוך מן המציאות, שאינה יכולה להיות במחלוקת. לגבי אחדות מהן כבר התקבלה התנצלות על פרסומן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!