דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

לא שלום עכשיו

פתאום הוא הגיע משום מקום ופרץ לכלי התקשורת – השלום!
בשבועות האחרונים מושר במקומותינו ה"שיר לשלום". טראמפ הודיע בנאומו שהשלום בר השגה והנה עוד רגע נראה את נוח יוצא מהתיבה ומביא אלינו את יונת השלום המבורכת. בנט ואנשי הימין נזעקים מפני הוויתורים שידרשו. ובוז'י רץ שמח כמוצא שלל רב, כאילו שהשלום של טראמפ הוא יותר מבלון הליום שהופרח לאוויר ועוד רגע יתפוצץ בשיא הגובה בשמיים ויפנה את מקומו לנושא החם הבא בתור.

אפשר לחשוב לפחות שהסכם אוסלו 2 בדרך ויש על מה לדבר. הגדיל לעשות בוז'י והתחיל לחלום על ממשלת אחדות למען השלום שבה יאותרג ביבי למען התהליך והוא יהיה שר.

תגידו, אתם השתגעתם? אפילו על מה מורחים את הסנדוויץ' של ארוחת עשר (וחלוקת התקציב) , בנט, כחלון וביבי אינם מסוגלים להחליט ביחד, והשמאל אינו מסוגל לאחד שורות, אז שלום ריאלי? במדינת ישראל של היום בה המחלוקת והמדנים מגיעים לשיא חדש כל רבע שעה? לה-פמיליה ותג מחיר מסתובבים בחוצות ללא ריסון, ביבי והימין מלאים הסתה כרימון, ואתם הולכים להפגין שלום בכיכר?

אני ממש נגד התהליך. כי פשוט אין שבב סיכוי להצלחה. "משוגעים, תרדו מהגג!"

טראמפ בא לביקור לפני שבועיים, ואמר ששלום באזור הוא בר השגה ושביבי ואבו מאזן אמרו לו שהם רוצים שלום. אבל טראמפ הוא נשיא שאינו כשיר לעדות מפני שדעתו קלה ואינו יודע להבחין בין מציאות לעובדות אלטרנטיביות. הוא הגיע לאזורנו כדי למכור לסעודים נשק ב-350 מיליארד דולר והיה צריך לזרוק עצם לישראל כדי שתשתוק ולא תתנגד.

ברור שביבי הרים את הכפפה, הוא מומחה לדבר על שלום לנצח! הוא עושה זאת מאז נאום בר אילן ועוד קודם לכן בהצלחה יתרה. זה עוזר להשכיח את קופות השרצים שעל גבו המוחזקות אצל היועץ המשפטי ואת חוסר התפקוד של הממשלה.

טראמפ מתייחס לנושא השלום כמגלומן שחושב שהוא יכול להכתיב הכל. הוא אמר שלא איכפת לו איך ישראל והפלסטינים יעשו שלום, עם מדינה אחת או שתיים. כאילו שאבו מאזן וביבי הם זוג ילדי בית ספר שהלכו מכות ויש להפריד ביניהם. הוא גם התלהב מכך שבפגישותיהם אתו ביבי ואבו מאזן אמרו שהם רוצים שלום. מה הוא חשב שיגידו לו? שהוא לא יודע על מה הוא מדבר? שהוא נכנס לשדה מוקשים, ושהמדיניות שלהם אינה בעד השלום? שהם מעבירים את הרימון שננקר מאחד לשני כדי שלא יתפוצץ אצלם? שהם ממתינים ש"הפריץ ימות"?

טראמפ ממש אינו האיש להוביל משא ומתן לשלום. משא ומתן כזה עושים בחדרי חדרים ולא מעל הטוויטר והפייסבוק. שומרים בו על האינטרסים של הצדדים ודנים בקור רוח בנושאים השונים. טראמפ אינו מסוגל לתהליך כזה. הוא כבר הספיק להעליב רבים ממנהיגי העולם, לריב עם שאריתם, ולהדליף סודות מדינה של ישראל בחוסר זהירותו.
זהו אינו המתווך הרצוי לישראל.

למנהיגי השמאל בארץ הייתי ממליץ להחליף תקליט. להפסיק לרוץ אחר השלום כמו פר הרואה סדין אדום ונותן צווארו לשחיטה. ולהתחיל לחשוב במונחים של זכויות עובדים, צמצום פערים חברתיים, דאגה לפרנסה, לזכויות נכים ולהזרמת תקציבים מהאלפיון העליון לעם. פירוק וסגירה מסודרת של מפלגת העבודה ומרצ למען מפלגת שמאל אותנטית שמדברת בשפה שהעם מבין וצריך, לא יזיקו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!