דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצ'סטר יונייטד

עיר באבל / מועדוני הכדורגל במנצ'סטר התגייסו לשיקום משפחות ההרוגים בפיגוע

ה"יונייטד" וה"סיטי" תרמו כל אחד מיליון פאונד לקרן השיקום | "הכסף כמובן יעזור. אבל עיקר העבודה של שני המועדונים היא עם הקהילה", אמר סגן נשיא יונייטד

שחקני מנצ'סטר יונייטד בדקת דומייה לזכר נפגעי הפיגוע לפני משחק גמר הגביע האירופי מול אייאקס (צילום: AP Photo/Martin Meissner).
שחקני מנצ'סטר יונייטד בדקת דומייה לזכר נפגעי הפיגוע לפני משחק גמר הגביע האירופי מול אייאקס (צילום: AP Photo/Martin Meissner).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שני מועדוני הכדורגל בעיר הבריטית מנצ'סטר התגייסו למען נפגעי מתקפת הטרור שאירעה באצטדיון "מנצ'סטר ארינה" בשני שעבר. לאחר ש-22 אזרחים נהרגו ומאות נפצעו בפיגוע התאבדות בתום ההופעה שנערכה במקום, הודיעו מנצ'סטר יונייטד ו"סיטי" כי ירתמו מיליון פאונד כל אחת לקרן החירום "אנחנו אוהבים את מנצ'סטר". הקרן הוקמה בעקבות הפיגוע בשיתוף פעולה עם הצלב האדום הבריטי, במטרה לסייע למשפחות הרוגי הפיגוע ולמאות הפצועים. המועדונים הכריזו ש"ימשיכו לחפש דרכים לעזור לעיר בזמנים קשים אלו".

האבל על הפיגוע השבית את חגיגות הזכייה בגביע האירופי של מנצ'סטר יונייטד. ברביעי שעבר זכתה יונייטד לראשונה בגביע האירופי, לאחר שגברה על אייאקס אמסטרדם 0:2 במשחק הגמר. הזכייה העניקה ליונייטד כרטיס חופשי לליגת האלופות בשנה הבאה. בדרך כלל לאחר שקבוצה זוכה בתואר משמעותי כמו גביע או אליפות נערכות חגיגות אליפות של הקבוצה והאוהדים ברחובות העיר, אך הפעם, בעקבות האבל שפקד את מנצ'סטר, הוחלט לקיים חגיגה אינטימית יותר של השחקנים ולא לצאת לחגיגות המוניות.

גם במשחק עצמו השחקנים לא שכחו את הרוגי ונפגעי הפיגוע. זה התחיל בדקת דומיה באימון הקבוצה שקדם למשחק, המשיך בדקת דומיה נוספת בפתיחת המשחק ובעליה לכר הדשא עם סרטים שחורים כאות הזדהות עם האבל. הקשר הצרפתי פול פוגבה, שהיה כוכב המשחק, הקדיש את הניצחון החשוב לתושבי מנצ'סטר. "ניצחנו עבור מנצ'סטר, עבור המדינה. שיחקנו בשביל האנשים שמתו", אמר. גם המאמן ז'וזה מוריניו התייחס לפיגוע לאחר הזכייה בגביע ואמר כי "אם היינו יכולים, בוודאי שהיינו מחליפים את הגביע הזה עבור החיים של הקורבנות, בלי לחשוב פעמיים". גם בצד הכחול של העיר התייחסו לפיגוע הנורא, כאשר שחקניות קבוצת הנשים מנצ'סטר סיטי, המחזיקה בתואר אלופת אנגליה, לבשו סרטים שחורים וקיימו דקת דומיה לפני משחק הליגה מול צ'לסי, אותו הן ניצחו 1:0.

יו"ר מנצ'סטר סיטי, חאלדום אל מובארק, התייחס השבוע לאירועי הטרור "כולנו הצטנענו לאור הכוח והאחדות שהציגו תושבי העיר בימים האלו מאז ההתקפה. שני המועדונים מקווים שהתרומה שלנו תעזור להתמודד עם האתגרים שצפויים לאלו אשר נפגעו. הפעולה המשותפת שלנו תסמל לעולם כולו את כוח האחדות הבלתי נשברת של רוח העיר מנצ'סטר".

לדבריו הצטרף סגן הנשיא במנצ'סטר יונייטד אד וודוורד, שאמר כי "המתקפה הברברית ביום שני זיעזעה את כולנו. המועדונים שלנו נמצאים בלב ליבה של הקהילה של מנצ'סטר ולכן אנו חשים אחריות לטרגדיה הנוראית הזאת. הכסף כמובן יעזור. אבל עיקר העבודה של שני המועדונים היא עם הקהילה, ואתם יכולים לבנות על הרוח הנהדרת שהראינו מיד אחרי הפיגוע."

כעט יצטרכו תושבי העיר לנסות לחזור לשגרה, בתקווה שעוד אנשים טובים ומוסדות מבוססים כמו קבוצות הכדורגל של העיר ידעו לתת את התמיכה הכלכלית הדרושה לשיקום ולטיפול במשפחות שאיבדו את יקיריהן ובאנשים שנפצעו בפיגוע.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!