דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מד"א

תקיפת עובדי ציבור / בארגון עובדי מד"א מוחים על תקיפת החובשת בים המלח

ביום שבת האחרון הותקפה חובשת מד"א על ידי גבר שליווה מטופלת, ושבר את ידה | המשטרה הגישו כנגדו כתב אישום | החובשת: "אמשיך לעשות את העבודה שלי שאני כל כך אוהבת במד"א"

שרה ישראלי, החובשת שהותקפה (צילום: דוברות מד"א)
שרה ישראלי, החובשת שהותקפה (צילום: דוברות מד"א)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים יוגשו היום (שני) על ידי חטיבת התביעות של משטרת ישראל כנגד אדם שתקף בשבת האחרונה את חובשת מד"א בעין בוקק, בזמן שזו טיפלה בבת זוגתו. בארגון עובדי מד"א שקלו לנקוט צעדים ארגוניים בעקבות התקיפה, אך לבסוף הסתפקו בהבעת מחאה.

ביום שבת הגיעה לנקודת ההזנקה של מד"א במועצה אזורית תמר בים המלח אישה שחשה ברע כשהיא מלווה בגבר כבן 50. בזמן תשאול החולה, החל הגבר לתקוף את החובשת באגרופים ובעיטות. החובשת נחבלה בכל חלקי גופה ופונתה להמשך טיפול רפואי בבית החולים סורקה. כרגע היא סובלת משני שברים ביד, חבלה בירך ימין וכאבים עזים בגב התחתון. התוקף נעצר על ידי המשטרה והיום הוארך מעצרו.

התוקף, תושב חיפה, נעצר לאחר הגעת ניידת משטרה למקום והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בערד. בחקירתו הוא הכחיש את עבירת התקיפה אשר יוחסה לו, ומעצרו הוארך עד היום וכאמור, בכוונת חטיבת התביעות במשטרה להגיש היום כנגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. מהמשטרה נמסר בעקבות המקרה כי "ננקוט באפס סובלנות כלפי כל מי שינסה להטיל אימה תוך התנהגות בריונית כנגד עובדים המשרתים את הציבור באשר הם ונפעל למיצוי הדין עימם".

ארגון עובדי מד"א הודיע אתמול (ראשון) שהוא מבקש לנקוט צעדים ארגוניים ולהשבית את חלק משירותיו, זאת כמחאה על תקיפה ופגיעה חמורה בעובדת מד"א שהתרחשה ביום שבת האחרון.

ארגון עובדי מד"א הודיע שבכוונתו להשבית חלק מהשירותים בעקבות התקיפה. בעקבות פניית מנכ"ל מד"א ובשל חיוניות השירותים להצלת חיי אדם הסכים הוועד להימנע הפעם מצעדים ארגוניים אך ביקש להביע מחאה. כמו כן ארגון העובדים פונה בבקשה לגורמים המוסמכים ומערכת המשפט לנקוט ביד קשה מול מי שפועל באלימות נגד נותני שירותים במערכת הבריאות בכלל ונגד עובדי מד"א בפרט.

פאראמדיקית מד"א ירדן מאדר שהייתה במקום סיפרה: "כשהייתי בחדר סמוך שמעתי גבר צועק, רצתי מהר והמראה היה מזעזע, מצאתי את החובשת שרועה על הרצפה חבולה ונסערת , הדפתי את התוקף ונעלתי את הדלת, שוטרים שהוזעקו עצרו את התוקף.״

שרה ישראלי, החובשת שהותקפה מספרת: "הזוג נכנס לתחנת מד"א תמר, האישה נראתה לא טוב ומיד הצעתי לה לשבת. הבחור הסביר את מצבה. מכיוון שהיה חשד להתייבשות ויש לוודא את מצבה של החולה על ידי תשאול ובדיקה של ערנות והתמצאות בזמן ובמקום, ביקשתי לשוחח עם האישה ולהבין ממנה איך היא מרגישה. הגבר התרגז וצעק עליי לדבר רק אתו ולא לפנות אליה. לאחר שביקשתי ממנו להפסיק לצעוק הוא החל לבעוט בי והדף אותי לרצפה, נפצעתי והייתי בהלם. הפראמדיקית השנייה שמעה את הצעקות, רצה אליי והדפה אותו ממני.

שרה ישראלי, החובשת שהותקפה (צילום: דוברות מד"א)
שרה ישראלי, החובשת שהותקפה (צילום: דוברות מד"א)

לאחר שהגבר יצא מיד נעלנו את עצמנו בתוך החדר יחד עם החולה כדי למנוע ממנו לתקוף את אחת מאתנו שוב. פתחתי את המירס וקראתי למוקד המרחבי של מד"א – 'אני מבקשת לפה דחוף משטרה – תוקפים אותי'. בתוך 5-10 דקות הגיעה ניידת עם שוטרים, לקחו פרטים מהאישה ועצרו את הגבר.

אנחנו עושים את העבודה שלנו בתחושת שליחות. מקרים כאלה הם נדירים ולא בגלל המקרה הזה צריך לשנות סדרי עולם. זו פעם ראשונה שאני חווה אלימות פיזית בתפקיד, אני עדיין קצת בהלם ואני מקווה שרשויות החוק ימצו עם התוקף את הדין. הוא שבר לי את היד אבל לא שבר את רוחי, אני אמשיך לעשות את העבודה שלי שאני כל כך אוהבת במד"א".

מנכ״ל מד״א, אלי בין: ״מדובר באירוע תקיפה חמור ביותר נגד צוותי מד״א שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. אני קורא למשטרת ישראל ולרשויות אכיפת החוק למצות את מלוא הדין עם התוקף ובכך להעביר מסר חשוב. עלינו כחברה לגנות כל אלימות מהסוג הזה כנגד צוותי רפואה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!