דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עבודה / קורס חדש יכשיר 'פליטי הייטק' בני 45+ למשרות נדרשות בתעשייה

הקורס יסובסד ע"י משרד העבודה והרווחה והג'וינט, ויכלול היכרות עם טכנולוגיה עדכנית, נטוורקינג וסיוע במציאת עבודה בתחום. בשלב הראשון ייערך פיילוט ל-25 משתתפים

עובדי היי טק למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Phil Whitehouse)
עובדי היי טק למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Phil Whitehouse)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קורס חדש יכשיר מהנדסי תכנה שנפלטו בגיל מבוגר משוק ההיי-טק לתפקידי הנדסה נחוצים בתעשיה. הקורס, שייפתח בתחילת יולי, יינתן באופן מסובסד ויכשיר את המהנדסים בטכנולוגיה העדכנית. בנוסף יקבלו המשתתפים סיוע במציאת עבודה בתחום. התכנית היא חלק ממאמצי משרד העבודה והרווחה לפתרון בעיית כוח האדם בתעשייה וכן למציאת תעסוקה איכותית לבני 45+.

הקורס יהיה בהיקף של 320 שעות אקדמיות, ולצד ההכשרה הטכנולוגית הוא יכלול גם השתלבות בפרויקטים מעשיים. הלימודים יתקיימו במתכונת של ארבעה ימים בשבוע בקמפוס הטכניון בשרונה בתל אביב. בשלב הראשון מתוכנן פיילוט של שני מחזורים בני 25 לומדים, וזאת במטרה להפוך את התוכנית לתוכנית רב שנתית.

משתתפי הקורס יקבלו במהלכו הדרכה לרענון קו"ח והכנה לראיונות עבודה, וכן סיוע ב"נטוורקינג" ובהשמה תעסוקתית איכותית. לצורך כך מתגבשת קואליציית מעסיקים מהמובילים בתעשייה שתלווה את התכנית. בעוד שהעלות של קורסים דומים בלא ליווי תעסוקתי עומדת על כ-15 אלף ש"ח – הקורס יינתן בעלות מסובסדת מאוד, של 2,500 ₪, בתוספת 480 ₪ דמי רישום. ניתן לברר פרטים נוספים על הקורס כאן.

את הקורס יזם יהודה זיסאפל, מייסד ונשיא קבוצת רד בינת ומחלוצי ההייטק הישראלי. היוזמה תפעל כחלק מתכנית "אמצע הדרך – לקידום תעסוקה רב-גילית" שפותחה ע"י ג'וינט ישראל ומשרד העבודה והרווחה, בשיתוף היחידה ללימודי חוץ של הטכניון. התכנית מיועדת למחפשי עבודה בגילאי 45 עד 75 בעלי ניסיון תעסוקתי, המעוניינים להשתלב מחדש בעולם העבודה. מטרת התכנית להוביל לשילוב מבוגרים בתעסוקה תוך שימור וחיזוק הכישורים, הידע והניסיון התעסוקתי שצברו במרוצת השנים. התכנית שואפת להוביל לשיפור במצבם הכלכלי-חברתי באמצעות שילוב בתעסוקה והעלאת המודעות ליתרונות שבסביבת עבודה רב-גילית. על פי נתוני הג'וינט, בישראל כ-93,000 בני 45+ המעוניינים להשתלב בשוק העבודה אך אינם מצליחים, ותופעה זו אף נפוצה יותר בענף ההיי-טק.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!