דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

עירק / בתוך יממה: עשרות הרוגים בשני פיגועי דאע"ש בעירק

עם תחילתו של חג הרמדאן המוסלמי פוצץ הארגון שתי מכוניות תופת בנקודות מרכזיות בבגדד, שהביאו למותם של 27 בני אדם ולפציעתם של עשרות נוספים

פיגוע של דאע"ש בגלידריה ברובע קראדה בבגדד (צילום: סוכנות AP)
פיגוע של דאע"ש בגלידריה ברובע קראדה בבגדד (צילום: סוכנות AP)
אוריאל לוי

ארגון דאע"ש ביצע ביממה האחרונה שני פיגועי תופת בבגדד, שגבו את חייהם של לפחות 27 בני אדם – כך דיווחו מקורות בטחוניים בעירק. בפיגוע הראשון התפוצצה מכונית תופת נהוגה בידי מחבל מתאבד, בסמוך לגלידריה ברובע קראדה בעיר. הפיצוץ הביא למותם של לפחות 15 בני אדם ולפציעתם של 27 בני אדם. הפיצוץ השני אירע בגשר א-שוהדא נגרם גם הוא מפיצוץ מכונית תופת, וכתוצאה ממנו נהרגו 12 בני אדם. סרטון שהופץ ברשתות החברתיות הראה עשן שחור מיתמר מעל מקום הפיגוע.

המתקפה הראשונה ברובע קראדה, שאירעה בלילה הראשון של חודש הרמדאן המוסלמי. בסרטים שצולמו ע"י מצלמות מעגל סגור נראה כי הפיצוץ אירע כאשר הרחוב המה בני אדם שיצאו לבלות לאחר סיום הצום.

ארגון דאע"ש לקח אחריות על שתי ההתקפות. בחודשים האחרונים נחלשת אחיזתו של דאע"ש בשטחי עירק וחלק מהשטחים שהיו בשליטתו נכבשו בידי צבא עירק.

תקופת הרמדאן ידועה כזמן מועד לפיגועים המוניים וקטלניים במיוחד של ארגון דאע"ש. בתקופת הרמדאן בשנה שעברה ביצע דאע"ש ברובע קראדה בבגדד פיגוע התאבדות בו נהרגו כ-300 בני אדם. גם הפיגוע הגדול ביותר ב-13 שנות המלחמה בעירק בוצע בחודש הרמדאן בשנת 2007, ע"י ארגון "המדינה האיסלמית בעירק" שקדם לדאע"ש. ב-14 באוגוסט 2007 התפוצצו 3 רכבי תופת ומשאית דלק, עמוסים בטונות רבות של חומרי נפץ, במרכזם של שני הכפרים היזידים קתניה וג'אזירה, הסמוכים לסינג'אר שבצפון עירק. הפיגוע גבה את חייהם של 796 יזידים, ופצע 1,562 נוספים

בשנה החולפת ביצע דאע"ש מעל ארבעים פיגועי תופת בעיר בגדד לבדה, בהם נרצחו 1,550 אזרחים. מרבית הפיגועים בוצעו באמצעות רכבי תופת במקומות הומי אדם ברבעים השיעים של העיר או במוקדים של מוסדות השלטון. במהלך שנת 2016 פוצצו עצמם 1,141 מחבלים מתאבדים של דאע"ש בסוריה, לוב ועיראק, 864 מהם עשו זאת באמצעות רכבי תופת. מאז הכרזת דאע"ש על ייסוד "הח'ליפות האיסלאמית" לפני כשלוש שנים נרצחו על ידו לפחות 45,268 אזרחים לא חמושים על אדמתן של 32 מדינות שונות. כמעט מחצית מההרוגים – 26,148 במספר – נרצחו בעיראק. בין קרבנות הארגון כ-2,000 תושבי בגדד, שמרביתם חיים ברובעים השיעים של בירת עיראק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!