דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
NBA

ספורט / טרילוגיית גולדן סטייט – קליבלנד: שובו של הדוראנט

לקראת סדרת הגמר ב-NBA שצפויה להפתח ביום שישי לפנות בוקר, מבט אל ההצטלבויות המשונות שתפגיש הסדרה | לאחר פלייאוף משמים, האוהדים מצפים לסדרה ארוכה ומרתקת שתשאיר טעם אחר מהעונה הזאת

2016 גמר ה-NBA. 
(Bob Donnan/Pool Photo via AP)
2016 גמר ה-NBA. (Bob Donnan/Pool Photo via AP)

סדרת הגמר ב-NBA תפתח ביום בשישי לפנות בוקר, בלילה שבין חמישי לשישי. הסדרה תפגיש בשלישית בין הקאבס לווריורס. זוהי הפעם הראשונה אי פעם ששתי קבוצות נפגשות שלוש פעמים ברצף. מחר נתאר את ההתאמות המקצועיות הצפויות ואת נקודות היתרון והחיסרון של כל קבוצה. בכתבה זו ננסה לתאר את הצטלבות הסיפורים השונים והמשונים שמפגישה הסדרה הזו.

ב-2012 זכה לברון ג'יימס באליפות הראשונה שלו. אז, במדי מיאמי היט הוא וחבריו, הביסו את האוקלהומה סיטי ת'אנדר 4:1. לצד פריצת הדרך הראשונה של לברון, הסיפור המרכזי סבב סביב שלישיית הצעירים מאוקלהומה שעתידים לשלוט בעשור הקרוב בליגה. דקה וחצי לסיום המשחק החמישי בסדרה, בפיגור 20 להיט, המצלמה התמקדה בספסל הקבוצה המפסידה ותפסה את הארדן עם ידיו על כתפיהם של ווסטברוק מימין ודוראנט משמאל.

אוקלהומה, בניגוד לתחזיות, לא הגיעה אפילו מאז לגמר אחד, אבל אם דוראנט לא היה מפספס 20 משחקים במהלך העונה, ישנה סבירות שכל השלושה היו נבחרים בחמישיית העונה של הליגה (דוראנט נבחר בחמישייה השנייה).

כל דיון בפרק השלישי של מפגש הענקים הזה בין קליבלנד ומלך המזרח הבלתי מעורער, לברון ג'יימס, לגולדן סטייט ודוד בן ישי המודרני, סטף קארי, חייב להתחיל דווקא במצטרף החדש, דוראנט.

היה זה דוראנט שהגיע הכי קרוב למנוע את הטרילוגיה הזו אשתקד. כאשר במדי אוקלהומה הוא כמעט והעיף את הווריורס בגמר המערב. מיותר לומר שייתכן מאוד שאם אוקלהומה תעפיל על גולדן סטייט ישנו סיכוי שקליבלנד תשאר עדיין ללא אליפות וכמובן שדוראנט ישאר עם הת'אנדר. אין תקדים ב-NBA למה שהתרחש הקיץ. אחד מחמשת השחקנים הטובים בליגה ו -MVP לשעבר, החליט בשיאו לעבור לקבוצה ששברה את שיא הנצחונות והייתה מרחק שלשה, לפה או לשם, מאליפות שנייה ברציפות. לשם השוואה – זה כמו שהשחיין מייקל פלפס יוסיף לעצמו זנב. דוראנט הוקסם מהאווירה החברותית והמשותפת של החבורה מגולדן סטייט, ועקב עלייה חדה בתקרת השכר כמו גם חוזה מצחיק שעליו היה חתום קארי בגלל פציעות הקרסוליים הכרוניות שלו מתחילת הקריירה, גם התאפשר לגולדן סטייט להחתים את הפורוורד הכוכב על חוזה מקסימום.

אגב, איך התמודדה גולדן סטייט עם 20 המשחקים שבהם החסיר דוראנט השנה? מאזן 15-5 עם 14 נצחונות ברציפות לאחר שהפסידו חמש מתוך שש הראשונים. גולדן סטייט הייתה יכולה להיות הפייבוריטית השנה לאליפות ואפילו עכשיו לקראת סדרת הגמר. עם דוראנט? התוצאות לפניכם – מאזן 12:0 בדרך לגמר, הפרש ממוצע של מעל 16 נקודות למשחק כאשר דוראנט קולע 25 נק' למשחק ב-56% מהשדה ו-42% מהשלוש. מעברו של אחד מהקלעים הטהורים הכי גדולים בהיסטוריה לקבוצה היסטורית הפכה את הפלייאוף עד עכשיו לחסר עניין, ומי יודע, אולי כך גם יהיו השנים הקרובות.

שיחות עם אלוהים – לברון ג'יימס

תמיד אפשר למצוא מה לומר על השחקן האדיר הזה. בעונתו ה-14 הוא בגמר השמיני שלו והשביעי ברציפות. הדהירה של הקאבלירס לגמר הייתה לא פחות מרשימה משל יריבתם למערב. מאזן 12:1 עם הפסד אחד לסלטיקס משלשת ניצחון של אייברי בראדלי. ממוצעים של 32.5 נק', 8 ריב', 7 אס', 2.2 חט' ו-1.4 חס' ב-56% מהשדה ו-42% מהשלוש.

במשחק החמישי והאחרון מול הסלטיקס לברון חצה נקודת ציון משמעותית ואיתה פתח שוב בחוזקה את השער לשיחה שבעיניי רבים הינה חטא. ג'יימס עבר את מייקל ג'ורדן בסך הנקודות בפלייאוף לאורך הקריירה, והפך למחזיק השיא והציף שוב את הדיון בדבר היותו השחקן הגדול ביותר בהיסטוריה. אליפות נוספת ועוד כנגד יריבה מרשימה כמו הווריורס כבר תהפוך את הדיון לעוד יותר רלוונטי.

זקני השבט – קייל קורבר ודיוויד ווסט

שני המקצוענים בני ה-36, בוגרי דראפט 2003 המיתולוגי של לברון, כרמלו, וייד וכריס בוש מגיעים לראשונה בקריירות שלהם לגמר כאשר אחד מהם יצא אלוף. ווסט שנבחר במקום ה-18 על ידי ניו אורלינס שיחק תפקיד מכריע בקבוצות מאינדיאנה שהקשו על מיאמי של לברון בתחילת העשור, עבר בשנה שעברה לספרס בתקווה לאפשרות ממשית לקחת אליפות ולאחר המפלה בידי אוקלהומה עבר השנה לווריורס ומצא עצמו בתור סנטר מחליף קשוח הגנתית ומניע כדור היטב בהתקפה. קורבר שנבחר במקום ה-51 בידי פילדלפיה הסתובב כמחליף בעל יכולת קליעה גבוהה עד שמצא את מקומו באטלנטה הוקס בה גם נבחר לאולסטאר לפני שנתיים.

באמצע העונה אטלנטה החליטה לוותר על הצלף והקאבלירס שמחו לאסוף את המציאה. קורבר מהווה תוספת כוח משמעותית להרכב הקלעים סביב לברון בזמן מנוחת החמישייה. שני השחקנים הללו נחשבים למקצוענים לתפארת ובאופן כללי לדמויות חיוביות בחדרי ההלבשה שבהם שיחקו לאורך השנים. שניהם יהיו יותר מראויים לזכייה בתואר הנכסף.

מנהיג המהפכה – סטף קארי

בין דוראנט ללברון, בין העונות המטורפות של הארדן וווסטברוק, בין הגדולה ההגנתית של דריימונד גרין וההתקפית של קליי תומפסון, קל משום מה לשכוח מהשחקן שנבחר בעונה שעברה פה אחד ל-MVP, סטף קארי. האיש שהפך את השלשה מכדרור לזהב והיהלומים של ה-NBA. קארי העביר את העונה בצל היחסי לאחר היותו כל מערכת השמש בעונה הקודמת. אליפות נוספת תהווה אישור נוסף לשינוי הטקטוני המתרחש בליגה מאז עלה הרכז הצנום לגדולה לפני כמה שנים.

המאמן האובד – מייק בראון

העוזר מאמן של ווריורס שבפועל מאמן את הקבוצה מאז תחילת הפלייאוף עקב כאבי התופת שמהם סובל סטיב קר, זכר לניתוח גב שעבר לפני שנתיים. בראון זכור במיוחד כמאמנו של לברון ג'יימס בסיבוב הראשון בקליבלנד לפני העזיבה למיאמי. אז פוטר בראון לאחר עונת 2010 ומאז הספיק להיות מפוטר לאחר שמונה משחקים כמאמן הלייקרס ואז שוב בידי הקאבלירס בעונה לפני שובו של לברון. בראון הגיע לגולדן סטייט ללמוד מסטיב קר ולבנות מחדש את המוניטין. אליפות ומציאת פתרונות להתקפה הקטלנית של קליבלנד תקדם את המשרה הבאה שלו.

לאב איז אין דה אייר? או על הספסל? – קווין לאב

מעט נשכחת בתוך חגיגות האליפות ההיסטורית של הקאבלירס הייתה רמת המשחק הירודה שאותה הציג לאב לאורך הסדרה כמו גם העובדה שהוא לא פתח במשחקים האחרונים של הסדרה. הסיבה שרגע השמירה על סטף קארי בשניות הסיום של משחק 7 ומניעת הזריקה הנקייה שלו, כל כך זכורה בעיקר מכיוון שזה היה מאוד מפתיע לראות את לאב מצליח לשמור כראוי באופן כללי. העונה, לאב מרגיש יותר בנוח והקבוצה כבר מבינה טוב יותר איפה נוח לו לקבל את הכדור בשביל להשפיע. הפלייאוף הנוכחי הינו ללא ספק הכי מרשים שלו ועדיין אף אחד כבר לא חושב על הפורוורד המוכשר כאחד מעשרת השחקנים הכי גדולים בליגה. תצוגה איכותית במהלך הסדרה, יצירת כמות נקודות מספקת מול דריימונד גרין והצלחה מסויימת בהגנת הפיקנרול תהווה נקודת פריצה נוספת לעבר חזרה לקדמת הבימה.

כפסע בין אגדה לכשלון – גולדן סטייט ווריורס

הווריורס בשלוש השנים האחרונות מחזיקים בשיא הנצחונות לתקופה של שלוש שנים. במהלך 2014 – 2017 הם ניצחו יותר משחקים מהבולס של ג'ורדן ב-90'–93' ו-95'–98' וכן גם יותר מהסלטיקס והלייקרס של שנות ה-80'. אליפות שנייה והפסד אליפות נוספת במשחק 7 של הגמר תיחשב להצלחה כבירה ומקום של כבוד בין השושלות הגדולות בדברי הימים של הליגה. הפסד נוסף השנה והתקופה הזו תיזכר אחרת לחלוטין.

מחזיקים אצבעות לשתי הקבוצות – ליגת ה-NBA

הליגה בבעיה. אחרי עונה סדירה מרתקת קיבלנו פלייאוף משמים שבו רוב הסדרות נגמרו מוקדם או שכל משחק התאפיין בנצחון רב הפרש לאחד משני הצדדים. הליגה צריכה סדרת גמר מהסרטים שתשאיר טעם אחר לאוהדים מהעונה הזו. סדרה ארוכה ומרתקת אולי תשכיח את הדרישות לצמצם את כמות המשחקים בסדרה כמו גם את מספר הקבוצות בפלייאוף באופן כללי. צמצומים אלו יקטינו הכנסות וזו כמובן המחשבה השנואה על בעלי הליגה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!