דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
NBA

ספורט / השאלות המקצועיות שעשויות להכריע את גמר ה-NBA

רגע לפני שהגמר בין גולדן סטייט לקליבלנד יוצא לדרך בלילה שבין חמישי לשישי: מי יהיה השומר הראשי על דוראנט? איך גולדן סטייט תשמור על לברון? ואיזו קבוצה תתפוס יותר ימים מהשלוש? | גמר 2017

לברון ג'יימס וסטף קארי במשחק במהלך העונה הסדירה בין קילבלנד קאבליארס לגולדןסטייט וורייורס (צילום:AP Photo/Tony Dejak)
לברון ג'יימס וסטף קארי במשחק במהלך העונה הסדירה בין קילבלנד קאבליארס לגולדןסטייט וורייורס (צילום:AP Photo/Tony Dejak)

הדקות של קליבלנד בלי לברון

תופתעו, אבל נקודת התורפה הבולטת של קליבלנד הינה הזמנים שבהם היא לא משחקת עם אחד מחמשת השחקנים הכי גדולים אי פעם. הפתרון של טיירון לו וג'יימס עד כה בפלייאוף הייתה שהוא פשוט לא ינוח, במשחקים הצמודים של הקאבס לברון שיחק כמעט 46 דקות. אם ימשיך בטקטיקה הזו, קליבלנד מסתכנת בשחיקת יתר של המנוע הבלתי מעורער שלה. בסדרה הזו לברון לא יוכל לנוח בהגנה מול שחקן פחות מסוכן, מה גם שסגנון המשחק של הווריורס דורש מהשחקנים שלה לנוע כל הזמן ללא כדור ובכך שחקני ההגנה נדרשים לעבוד יותר כי הם צריכים לרדוף כל הזמן אחרי השחקנים. מצד שני, אם לברון ינוח יותר דקות, קליבלנד תצטרך לקוות לשרוד את הדקות הללו. כזכור, במדי גולדן סטייט משחקים שני MVP לשעבר ולכן להם אין את בעיית זמן הספסל של קארי או דוראנט.

כמה גולדן סטייט תנסה להפעיל לחץ נקודתי על נקודות התורפה ההגנתיות של קליבלנד?

אם הזכרנו בשאלה הקודמת את שיטת המשחק של הווריורס שמעודדת תנועה ללא כדור ומסירות רבות אז כאן נכנסת השאלה המרכזית שלהם: יש להניח שבכל זמן נתון בקליבלנד ישחקו לפחות שחקן אחד אם לא השניים החלשים יותר במשחק ההגנה וספציפית יותר בהגנת הפיקנרול. בחמישייה הפותחת מדובר בקווין לאב וקיירי אירווינג, במחליפים יש את פריי וקורבר. ישנה סברה שמייק בראון, בניגוד לסטיב קר, יהיה נכון יותר לנסות לשים דגש על ניצול החסרונות ההגנתיים הללו על חשבון משחק המסירות המסורתי של הקבוצה. הנכונות הזו יכולה להיות יתרון וחסרון בו בעת. התרחקות מסגנון המשחק יכול לפגוע בזרימה של הקבוצה מחד ומאידך, הפעלת לחץ על נקודת תורפה של היריבה יכול להביא לתוצאות משמעותיות כמו הסרת צמצום דקות המשחק של לאב ותסכולו.

מי משחקני הספסל לא יצליח לעמוד בקצב?

לקליבלנד יש את סימני השאלה סביב היכולת ההגנתית של קורבר, פריי ודרון וויליאמס כמו גם ההתקפית של שמפרט. בגולדן סטייט ישנו החשש מיכולת ההתמצאות בהגנת הפיקנרול של ג'אווייל מגי, האיטיות של דיוויד ווסט והפיזיות הלוקה בחסר של קלרק. שחקני הספסל המשלימים יצטרכו למקסם את היתרונות שלהם מבלי להיחשף בחולשותיהם יתר על המידה. הקבוצה שתקבל יותר ממחליפיה תוכל להרוויח כמה נקודות קריטיות פה ושם בזמנים כביכול מתים במהלך ה-48 דקות.

על מי קיירי אירווינג שומר?

אם הכינוי של גארי פייטון האגדי הייתה "הכפפה" עקב יכולתו להתלבש על השחקן מולו ולא לאפשר לו לחמוק אז קיירי אירווינג הוא "המסננת" משום שאין שחקן שלא עבר אותו. בסדרה הזו אירווינג יכול לבחור מבין החלופות המרגשות של סטף קארי, קליי תומפסון וקווין דוראנט. האמת היא שזוהי לא שאלה כל כך טובה כי האמת היא שמול כל אחד מהם אין לו כל כך סיכוי אבל אולי יהיה נכון לקליבלנד לשים אותו על תומפסון ולקוות שהוא יצליח לרדוף אחריו במקום לשים אותו על קארי ולחשוף את אירווינג להגנת פיקנרול.

מה מצבו של אנדרה איגודאלה?

משתנה בעל פוטנציאל מכריע בסדרה. איגי האהוב והיקר הינו במידה רבה השחקן החמישי בחמישייה הכי מסוכנת שיודעת הליגה. הוא האולר השוויצרי האולטימטיבי ללדרמן שעונה לשם דריימונד גרין. בשיאו, הגנתית הוא יכול לשמור על כמעט כל סוג של שחקן והתקפית הוא יכול לתפקד כמוביל כדור, קלעי סביר פלוס וכמובן לנוע ללא כדור לשטחים ריקים. בסדרה מול הספרס הוא שיחק מעט וישנה סבירות שהוא לא כשיר במאה אחוז. מידת היכולת שלו לשחק וכמות הדקות היא דבר ששווה לעקוב אחריו.

מי יהיה השומר הראשי על דוראנט?

התשובה הקבועה לשאלה מי ישמור על דוראנט: 'מה זה משנה?' אבל מכיוון שכאן משתדלים לא לענות על שאלה בשאלה בואו נפרט: איך שומרים על שחקן בגובה של דירק נוביצקי עם יכולת קליעה של דירק נוביצקי רק שבמקום להיות איטי ומוגבל אתלטית הוא נע על המגרש בקלילות של איילה? אז אולי יש תשובה אחת שיש לה אפשרות להצליח, התשובה הנכונה לרוב השאלות שנשאלו ברחבי ה-NBA ב-15 השנים האחרונות – לברון ג'יימס. לברון מספיק מהיר וחזק כדי להקשות על דוראנט אבל יכול מאוד להיות שגולדן סטייט תשמח לראות את לברון עסוק בדוראנט ובכך קליבלנד תאבד את המרכז ההגנתי שלה.

איך גולדן סטייט תשמור על לברון?

מייק בראון, המאמן הזמני של הווריורס, אמר השבוע שאסור לנסות לעצור את לברון ג'יימס רק באופן אחד מכיוון שהוא לומד ומתאים את עצמו ומתישהו פותר את המשוואה. לכן יהיה מעניין מה גולדן סטייט תנסה לעשות בזמן שלברון יהיה המוציא לפועל בפיקנרול. האם גולדן סטייט תנסה פשוט להחליף בין השומרים? בסדרות הקודמות לברון העניש שחקנים גבוהים ממנו בחדירה מהירה לסל ונמוכים ממנו בפוסט אפים וחדירות יותר כוחניות. אם הווריורס ינסו להביא שחקן שלישי בשביל לעצור אותו אז הם יודעים שהוא בין המוסרים הגדולים בהיסטוריה שמוקף בימינו, לרוב, בקלעי שלשות מצויינים. דבר נוסף שניתן לצפות הוא לכך שהשומר של לברון ינסה לעבור מתחת לחסימה ולעודד את לברון לזרוק מרחוק. רק שבפלייאוף הזה לברון קולע מהשלוש באחוזים של סטף קארי. אני מניח שגולדן סטייט תנסה בעיקר לנוע בין החילופים האוטומטים לירידה מתחת לחסימה ותקווה להתשה המתמשכת מכך שלברון יצטרך לקלוע בעצמו ולא לאפשר לו את המסירה הפשוטה יותר.

איזו קבוצה תתפוס יותר ימים מהשלוש?

סוד קטן – קליבלנד מציגה קבוצת קלעים מעולה ומנגד גולדן סטייט בעלת אוסף הקלעים המרשים ביותר שאי פעם ראינו בליגה. שתי הקבוצות זורקות המון זריקות משלוש. אחת מהקבוצות תופסת שני משחקים קרים במקרה ולא יעזור כלום היא כנראה תפסיד.

כמה קליבלנד תצליח להתיש את קארי בהגנה?

אחת השיטות המרכזיות שהובילו לנצחון של הקאבס בשנה שעברה הייתה הציד אחר קארי כמגן והתשתו המתמדת בשמירה על לברון או אירווינג לאחר חילופים של חסימות. קארי עייף פחות נע ללא כדור בהתקפה וחשוב מכך, מוותר לגבוהים ששומרים עליו ופחות חודר עליהם.

איך ישפיע חסרונו של סטיב קר על הסדרה?

השאלה שהכי קשה לכמת. מצד אחד – קר הניח תשתית מרשימה בשלוש השנים האחרונות וגולדן סטייט מרובה בשחקנים עם חוכמת משחק ברמה הגבוהה ביותר. מצד שני בהנחה שיהיו קשיים ומהמורות בדרך פתאום יהיה צורך בקולו המרגיע והשקול של קר. המוכנות שלו לקבל עצות מכולם גם תהיה קריטית ביכולת למצוא פתרונות תוך כדי תנועה.

האם קליבלנד תצליח להביס את גולדן סטייט במאבק הריבאונד באופן קבוע?

בחמישייה של קליבלנד פותחים שני אמני ריבאונד – לאב ותומפסון. אחת הדרכים להתיש את הווריורס, להגדיל את כמות הזריקות של הקאבס ובאופן כללי ליצור שבירה מוראלית, תהיה השליטה בריבאונד בשני צידי המגרש. אם זה לא יהיה יתרון קבוע לקליבלנד אז יהיה מאוד קשה לקאבלירס לעמוד בקצב של הווריורס.

תחזית?

שנה שלישית בטרילוגיה ובכל שנה אני בוחר באותו הדבר. בשנה הראשונה צדקתי כשגולדן סטייט לקחו, שנה שעברה זה כבר היה בכיס וברגע האחרון קליבלנד עשו את הבלתי ייאמן ויצא שטעיתי בהימור על גולדן סטייט. אני חושב שגולדן סטייט ענו על רוב השאלות שקליבלנד העלתה בפניהם בשנה שעברה עם הבאתו של דוראנט. אופתע מאוד אם הסדרה תעבור את השישה משחקים.

ההימור שלי: 4:1 לגולדן סטייט.

https://twitter.com/theatlsportsbar/status/866865650953846784

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!