דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל / ריאל מדריד זכתה בליגת האלופות במפגן עצמה, בופון שוב הפסיד בגמר

תוצאת הסיום הבלתי נתפשת: 4 מדריד - 1 יובנטוס | רונאלדו הבקיע צמד וסתם את הגולל על שאלת השחקן הטוב בעולם כעת | אחרי מחצית ראשונה מאוזנת, עם קצב מצוין ושערים נפלאים, הגיעה מחצית שניה בה הייתה רק קבוצה אחת על המגרש

ראמוס, רונאלדו ושאר שחקני ריאל מדריד חוגגים לאחר השער הראשון בגמר ליגת האלופות אתמול. (צילום: AP Photo/Frank Augstein).
ראמוס, רונאלדו ושאר שחקני ריאל מדריד חוגגים לאחר השער הראשון בגמר ליגת האלופות אתמול. (צילום: AP Photo/Frank Augstein).
אור גואטה
יאיר צוקר

ריאל מדריד הגיעה לגמר ליגת האלופות אחרי עונה מדהימה. רק בשבוע שעבר היא לקחה את אליפות הליגה הספרדית, והשבוע היא הגיעה לגמר ליגת האלופות כשהיא חזקה ודורסנית מתמיד. יובנטוס, מהצד השני, הגיעה הגנתית במיוחד, כשספגה רק 3 שערים בליגת האלופות העונה. אמש (שבת) התייצבו בקארדיף השוער הטוב בעולם מול המבקיע הטוב בעולם, ומי שצפוי להיות שחקן השנה, כריסטיאנו רונאלדו. ריאל מדריד, הקבוצה המעוטרת ביותר בליגת האלופות עם 11 זכיות, מול יובנטוס המצויינת, שהפסידה ב-7 הגמרים האחרונים שלה בליגת האלופות.

 הרכבים:

יובנטוס: ג’אנלואיג’י בופון, אנדראה ברצאלי (חואן קוודראדו, 66, הורחק, 84), ג’רוג’יו קייליני, לאונדרו בונוצ’י, דני אלבס, אלכס סנדרו, מיראלם פיאניץ’ (קלאודיו מרקיסיו, 71), סמי חדירה, מריו מנדז’וקיץ’, פאולו דיבאלה (מריו למינה, 78) וגונסאלו היגוואין.

ריאל מדריד: קיילור נבאס, דני קרבחאל, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, מרסלו, קאסמירו, טוני קרוס (אלברו מוראטה, 89), לוקה מודריץ’, איסקו (מרקו אסנסיו, 82), כריסטיאנו רונאלדו וקארים בנזמה (גארת’ בייל, 77).

 מהלך המשחק:

המחצית הראשונה הייתה בשליטה יחסית של יובנטוס. כבר בדקה השביעית פיאניץ' שחרר פצצה מחוץ לרחבה לפינה של נאבאס, אך שוער ריאל מדריד התעופף והציל. בדקה ה-20 קרבחאל העביר כדור לרונאלדו, שבעט שטוח מקצה הרחבה אל הפינה של בופון, 1:0 לריאל מדריד. בדקה ה-27 התקפה אווירית של יובנטוס מסתיימת בחזה של מנג'וקיץ' שהתעופף ובמספרת נהדרת איזן 1:1. בהמשך המחצית יובה המשיכה ללחוץ, אך לא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים במיוחד.

המחצית הראשונה הסתיימה באופן מאוזן והקבוצות נראו בעלות כוחות שקולים. לכן קשה היה לצפות למחצית השנייה שנראתה על הדשא בקרדיף: בעוד יובנטוס נראית כצל חיוור של עצמה, ריאל מדריד השתלטה על המשחק, לעתים בפראות, לא תמיד עם סדר במשחקה, אך בעצמה אדירה. הגול היה רק שאלה של זמן.

בדקה ה-61, קאסמירו, הקשר האחורי שהתקדם להתקפה, שחרר בעיטה מחוץ לרחבה שפגעה במגן וקפצה לפינה השמאלית. לבופון לא היה סיכוי. 1:2 לריאל. ריאל המשיכה לבטל לחלוטין את יובנטוס, ובדקה ה-64 מודריץ' עבר שחקן והעביר כדור רוחב מצויין לרונאלדו שהבקיע את השני שלו מקרוב, 3:1 לריאל.

בדקה ה-82 סאנדרו קיבל כדור רוחב מבעיטה חופשית ונגח סנטימטרים מהשער של נאבאס. בדקה ה-84 קרה מקרה מכוער שבו קווארדדו, לאחר שהוכשל ע"י ראמוס קפטן מדריד, דחף אותו קלות כדי להזיז אותו בדרך לקחת את כדור החוץ מול עיניו של הקוון. ראמוס נפל בתיאטרליות והשופט מיהר לשלוף לקווארדדו כרטיס צהוב שני ואדום מיותר. יובנטוס נשארת ב-10 שחקנים. בדקה ה-90 מרסלו עבר שחקן משמאל והכניס כדור רוחב למרכז הרחבה, אסנסיו המחליף בעט יפה לפינה הימנית וקבע את תוצאת המשחק. 4:1 לריאל מדריד.

לריאל זו הזכייה ה-12 בתולדותיה בצ'מפיונס ליג והזכייה השנייה ברציפות כשהיא הקבוצה הראשונה שעושה זאת מאז נכנס הצ'מפיונס למתכונתו הנוכחית ב-1992 (עד אז נקרא "גביע אירופה לאלופות" ושוחק במתכונת נוקאאוט בית\חוץ בלבד). בצירוף הזכייה שלה העונה באליפות הליגה הספרדית אפשר להגיד שמדובר בקבוצה הטובה בעולם, שמשחקים בה השחקנים הטובים בעולם, אך במרכזה כריסטיאנו רונאלדו. הפורטוגלי בן ה-32 כבש במשחק את שערו ה-600 בקריירה, וזוכה זו הפעם הרביעית בליגת האלופות, 3 פעמים מתוכן עם ריאל מדריד. בשערו השני הפך רונאלדו גם למלך שערי הצ'מפיונס ליג העונה ועקף את מסי עם 12 שערים בסך הכל.

גביע ליגת האלופות הוא גביע נודד, אך אם ריאל מדריד תזכה בו גם בשנה הבאה, תזכה לקבל העתק מדויק של הגביע מידי אופ"א, וגם בכך תהפוך לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמקבלת את אותו גביע.

ריאל תפגוש את מנצ'סטר יונייטד, שזכתה בגביע הליגה האירופית, בסופר קאפ האירופי ב-8 באוגוסט הקרוב.

מעבר להפגנת העצמה של הלבנים ממדריד (שהפעם שיחקו בסגול בהוראת אופ"א) נראה שליבם של אוהדים רבים ברחבי העולם יצא לשוער הקבוצה המפסידה – ג'יאנלואיג'י בופון. עבור בופון, אחד השוערים הטובים בעולם והמבוגרים שבהם, הייתה זו אולי ההזדמנות האחרונה לזכות בגביע ליגת האלופות. אך השוער המעוטר שספג רק שלושה שערים בשישה משחקי ליגת האלופות ספג אתמול ארבעה שערים במשחק אחד (שספק אם יש שוער שיכול היה למנוע אותם) ונשאר עם האמפטיה בלבד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!