דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארגון המורים

חברה ועבודה / בהזדהות עם מורי הקונסרבטוריון: מורי העל יסודי בנתניה ישבתו היום

לטענת ארגון המורים, עיריית נתניה מסרבת לחתום על הסכם קיבוצי עם מורי הקונסרבטוריון שישווה את תנאיהם לאלה של מורים אחרים בעיר | נציג הארגון: "מדברים על עיר התרבות אבל לשלם, לא רוצים"

עיריית נתניה (צילום:ד"ר אבישי טייכר / מתוך ויקיפדיה)
עיריית נתניה (צילום:ד"ר אבישי טייכר / מתוך ויקיפדיה)
דוד טברסקי

היום (שני) תתקיים שביתת אזהרה של יום אחד בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר נתניה, למעט בתי ספר של רשת אורט. השביתה היא השנייה בשבועות האחרונים בעקבות המשך הסכסוך לגבי מורי הקונסרבטוריון בנתניה אשר מוביל ארגון המורים.

"העירייה מאיימת בסגירת הקונסרבטוריון אם לא נשלים עם המצב שלפיו חברינו בקונסרבטוריון יהיו מורים סוג ב' ויקופחו בשכרם ובתנאי עבודתם" אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז "יש בינינו אחריות הדדית, ומורי הקונסרבטוריון אינם לבד".

"אנחנו מנסים להגיע מזה שלוש שנים להסכם חתום והוגן מול עיריית נתניה שהיא המעסיקה של מורי הקונסרבטוריון "מספר יוחנן יומטביאן, מזכיר סניף שרון של ארגון המורים ופעיל במאבק שמוביל את הניסיון לחתימת הסכם קיבוצי בשלושת השנים האחרונות. " עיריית נתניה רואה במוזיקה כחלק מהדי אן איי שלה. וכל הזמן יש את הדיבורים על עיר תרבות ופרובאנס ופה ושם, אבל לשלם? היא לא רוצה".

לטענת ארגון המורים, מורי הקונסרבטוריון העירוני בנתניה, המועסקים דרך העמותה העירונית שמנהלת את הקונסרבטוריון בשם העירייה, עובדים בתנאים לא הולמים והעירייה מסרבת לקדם מהלך של חתימת הסכם קיבוצי מולם והטבת שכרם ותנאי עבודתם. כיום, שכר המורים בקונסרבטוריון נמוך בהרבה משכר המורים בבתי הספר העל יסודיים האחרים בנתניה, והם עובדים ללא ימי מחלה, ללא אפשרות לצאת לשבתון, ללא תשלומי תגמולים וכמעט שללא עדכוני שכר במשך שנים.

"אנחנו לא מדברים על משכורות עתק" מספר יומטוביאן "אנחנו מדברים על הדברים הכי בסיסיים שמורה מקבל היום במדינה. המורים היום חתומים תחת הסכמים אישיים עם חצאי הבנות או ללא הבנות בכלל. כל מורה לפי מה שהוא מצליח להשיג ועל כן, המורים הם ללא יציבות וללא שום בטחון או אופק לראות מה יהיה אתם עוד כמה שנים".

לפי הארגון, העירייה טוענת שלחתימת ההסכם יהיו עלויות רבות, ולכן המשא ומתן לא התקדם עד כה. "לא ביקשנו מעבר לדברים הבסיסיים שכל עובד הוראה מקבל, זה דברים מקובלים שהם לא בשמיים" אומר יומטוביאן. לדבריו, סכסוך העבודה מול העירייה ימשיך וגם יגלוש לשנה הבאה במידה והעירייה לא תשנה את אופן פעולתה מול עובדי ההוראה בקונסרבטוריון.

עיריית נתניה: "מקווים להגיע במהרה להסכם קיבוצי"

מעיריית נתניה נמסר כי "הקונסרבטוריון העירוני בנתניה הינו מוסד מפואר, מוכר וידוע בקרב אנשי המקצוע בכל הארץ, ויכולותיו מוכחות בכל אירוע בעיר ומחוצה לה, בהם באים לידי ביטוי האיכויות והיכולות של תלמידיו." עוד נמסר כי "העירייה מסבסדת את התכנית הקונסרבטוריון בכמיליון וחצי ₪ לשנה, כאשר שכר הלימוד שנגבה מההורים בנתניה הוא מהנמוכים ביותר בארץ, בהשוואה לקונסרבטוריונים אחרים."

בעירייה הדגישו כי העירייה היתה מוכנה בעבר ומוכנה גם היום לשפר את שכרם של המורים, בעיקר למורים הוותיקים, וציינו כי בשנה האחרונה הגישו הנהלת העירייה והעמותה מספר הצעות לשיפור שכר המורים ותנאיהם, אך הצעות אלה נדחו על ידי המורים ונציגיהם. לטענת העירייה, בין ההצעות היו הסכמים קיבוציים שקיימים בערים אחרות בין הרשויות למורי הקונסרבטוריון, ובבדיקה שערכה העירייה במספר רב של קונסרבטוריונים בארץ, מתברר כי מורי הקונסרבטוריון בנתניה נמצאים במעמד טוב מבחינת תנאי שכר והתנאים הסוציאליים.

עוד הוסיפו כי ראשת העיר הביעה את נכונותה לפעול לשיפור תנאי עבודתם של המורים ולהגדיל את את התקציב העירוני בכלמעלה מ-35% לטובת רווחת המורים ותלמידי הקונסרבטוריון. משמעות הדבר היא בהקצאת תוספת של מאות אלפי שקלים להמשך פעילותו והצלחתו של הקונסרבטוריון בנתניה."עמותת היכל התרבות העירוני ועיריית נתניה פועלות ימים ולילות, על מנת להביא לסיומה את השביתה של מורי הקונסרבטוריון לשביעות רצון כל הצדדים, בהם המורים, התלמידים והוריהם. תקוותנו כי נגיע במהרה להסכם קיבוצי שיוגש לאישור ענף תאגידים עירוניים במשרד הפנים", הוסיפו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!