דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הישג לג'ודו הישראלי: 4 מדליות בסבב האירופי

דניאל בן דוד עם זהב, לי קוכמן עם כסף, פיטר פלצ'טיק ורותם שור עם ארד, ושגיא מוקי שחזר למזרון. אורן סמדג'ה: "הספורטאים הצעירים מקבלים את הבמה ומוכיחים שיש עומק לנבחרת"

הישגים למשלחת הישראלית בג׳ודו (באדיבות איגוד הג׳ודו).
הישגים למשלחת הישראלית בג׳ודו (באדיבות איגוד הג׳ודו).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הג'ודו הישראלי ממשיך להרבות בהישגים בסבב האירופאי: אמש (ראשון) השיגה המשלחת הישראלית שתי מדליות בתחרות הסבב האירופי, לי קוכמן זכה במדליית הכסף במשקל עד 90 ק"ג ופיטר פלצ'יק זכה במדליית ארד במשקל עד 100 ק"ג. ההישגים הללו מצטרפים לשתי המדליות שהשיגו בשבת דניאל בן דוד שזכה בזהב במשקל עד 60 ק"ג ורותם שור שזכתה בארד במשקל עד 53 ק"ג. שגיא מוקי שהגיע למקום הרביעי באולימפיאדת ריו, שב להתחרות לאחר פציעה שהשביתה אותו למשך שבעה חודשים וסיים במקום ה-7 במשקל 81 ק"ג בו הוא התחרה לראשונה.

לי קוכמן מדליית כסף עד 90 ק"ג  – קוכמן, אחת התקוות העולות בג'ודו הישראלי לשנים הקרובות, החל את דרכו בתחרות בסיבוב השני שם גבר על אנטוניו לאמור הצרפתי בזכות שני וואזרי ואיפון. בסיבוב הבא ניצח באיפון את פדריקו רולו האיטלקי והמשיך בניצחון על כריסטיאן בודיראלו הרומני, בזכות וואזרי בתוך ניקוד הזהב. בשלב חצי הגמר גבר על יריבו האוקראיני, ואדים שיאנויסקי לאחר שהאחרון נענש בפסילה אחרי שקיבל עונש שלישי לרעתו.

בקרב הגמר נוצח קוכמן באיפון בידי טוראל סאפגולייב האזרי וסיים עם מדליית הכסף החשובה עבורו והמקום השני.

פיטר פלצ'יק מדליית הארד עד 100 ק"ג – פלצ'יק החל את דרכו בניצחון על הנריק ריטאן הנורבגי בקרב שהניב 4 וואזרי ובסיום גם איפון לזכותו של הישראלי. מכאן המשיך בניצחונות על רינאתו אומבולי ההונגרי לאחר כ-13 שניות מפתיחת הקרב ובהמשך, גם על מקסמיליאן האגנידר האוסטרי בזכות 2 וואזרי.

בחצי הגמר נוצח על ידי ג'יליאנו לופוצ'יאו האיטלקי לאחר שזרק את פלצ'יק בשני וואזרי. מכאן המשיך הישראלי לקרב על מדליית הארד, שם חיכה לו קוטסוייב האזרי. תחילה עלה ליתרון עם וואזרי וכ-1:37 מפתיחת הקרב השיג פלצ'יק את האיפון המיוחל ששלח אותו לעמוד גם הוא על הפודיום עם המדלייה הרביעית למשלחת הישראלית בסיכום הכללי.

שגיא מוקי שב למזרן – שגיא מוקי, שהתחרה לראשונה מאז אולימפיאדת ריו, עלה לראשונה לקרבות במשקלו החדש, עד 81 ק"ג. מוקי פתח טוב את יום הקרבות בניצחונות על אולקסנדר קושליאק האוקראיני באיפון ועל יריב בלגי. ברבע הגמר נוצח מוקי על ידי אנדריי ריגייס האיטלקי ובקרב המקדים בבית הניחומים הפסיד בשנית, הפעם לצרפתי ריו ג'יליהם.

ביום שבת – זהב וארד

דניאל בן דוד מדליית זהב משקל עד 60 ק"ג – לאחר שגבר על יריבים מגרמניה, צרפת ואלון רחימא הישראלי בן דוד גבר בגמר על יריב מאיטליה.

אלון רחימא זכה במקום החמישי לאחר שהפסיד בקרב על מדליית הארד.

https://www.youtube.com/watch?v=ABpCBq8MZQA

רותם שור מדליית ארד משקל עד 63 ק"ג – שור גברה על יריבות מרומניה וצרפת, אבל הפסידה בחצי הגמר לפינוט הצרפתייה. בבית הניחומים היא ניצחה יריבות מבריטניה והולנד וזכתה בארד בכבוד רב.

אורן סמדג'ה המאמן הלאומי של נבחרת הגברים סיכם בסיום: "זו בהחלט הייתה הופעה מכובדת של הנבחרת, 3 מדליות, זהב, כסף וארד ושני דירוגים, 5 ו-7 אלו בהחלט הישגים טובים ביחס לציפיות. הספורטאים הצעירים מקבלים את הבמה ומוכיחים שיש עומק לנבחרת ואני שמח על כך. מוקי הגיע לאחר כמעט שנה של טיפולים אינטנסיביים ושיקום ארוך, כרגע הוא ב-40 אחוז מיכולתו והמטרה הראשונית, הייתה להכניס אותו בחזרה אל מעגל התחרויות. אני מאמין שבזמן הקרוב נראה אותו מתמודד ברמות הגבוהות ובתקווה לשחזור היכולות הקודמות שלו, טרום פציעתו".

לי קוכמן ופיטר פלצ׳יק (באדיבות איגוד הג׳ודו).
לי קוכמן ופיטר פלצ׳יק (באדיבות איגוד הג׳ודו).
בטינה טומלקובה (באדיבות איגוד הג׳ודו).
בטינה טומלקובה (באדיבות איגוד הג׳ודו).

תחרות הג'וניור

הישגים מרשים מאוד לישראל גם בתחרות גביע אירופה לג'וניור באוסטריה. ארי וינקלר זכה בארד במשקל עד 81 ק"ג. בדרך לפודיום גבר וינקלר על יריב מפולין בקרב הראשון, לאחר מכן נוצח בידי איטלקי, גבר על יריבים מהולנד, שוויץ וקזחסטן ובקרב על המדליה גבר על חברו לנבחרת, הישראלי אביב בן משה.

את ההישג הגדול ביותר בתחרות רשמה החברה החדשה בנבחרת הישראלית והכוכבת העולה בטינה טומלקובה במשקל עד 52 ק"ג. טומלקובה בת ה-20, רק לפני שבועות בודדים קיבלה את הרשות לייצג את נבחרת ישראל בג'ודו. טומלקובה החלה את דרכה החלה בניצחון על אידנה בוגילאיווה הקזחית לאחר 27 שניות בלבד מפתיחת הקרב. בסיבוב הבא גברה על לארה קארניקל הגרמנית בזכות וואזרי ובהמשך איפון כ-1:44 פתיחת הקרב. בסיבוב השלישי המשיכה בניצחון באיפון על נעמי בראוקט הצרפתייה ומכאן המשיכה לניצחון נוסף בחצי הגמר מול נאזקאט עזיזובה האזרית, בקרב שהסתיים באיפון לטובת בטינה, רק 1:31 דק מפתיחת הקרב.

בקרב הגמר שהיה עיקש ונמשך כארבע דקות מלאות פגשה טומלקובה את צ'לסי גילייס מבריטניה. למרות ששתי היריבות קיבלו 2 עונשים כל אחת, 2 וואזרי הספיקו לה כדי לזכות בזהב בתחרות השניה ברציפות בה היא מייצגת את ישראל. הישג נפלא שמסמן תקווה חדשה לג'ודו הישראלי.

מינוי יוקרתי

בסוף השבוע מונה מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו לדירקטוריון המאמנים באיגוד האירופי. הרשקו מונה כקומישיונר ולאחד מ- 8 מאמנים פעילים בדירקטוריון המאמנים.

לאחר כל משחקים אולימפיים בוחר האיגוד האירופי שמונה מאמנים לדירקטוריון המאמנים באיגוד האירופי. תפקיד זה נקרא קומישיונר והנבחרים אליו מהווים גוף מקצועי לצד האיגוד האירופי בנושא תחרויות בינלאומיות, עבודה מול איגודים לאומיים, שינויי חוקה ובניית לוח התחרויות העולמי והאירופי.

זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שמאמן ישראלי ממונה כחלק מהדירקטוריון של הג׳ודו האירופי.

שני הרשקו, שהוביל את ירדן ג׳רבי לתואר אלופת העולם ומדליסטית אולימפית, זכה בתואר מאמן השנה באירופה בשנת 2014, והוביל את נבחרת ישראל לנשים למאות מדליות בתחרויות בינלאומיות.

המאמן הישראלי קיבל את המינוי בהתרגשות רבה: ״זה כבוד גדול מאוד עבורי, עבור הג׳ודו הישראלי והספורט שלנו. הדרך שמתווה יו״ר האיגוד משה פונטי ואותה אנחנו מיישמים בנבחרות שלנו מוכיחה את עצמה. אני שמח מאוד לקבל את ההכרה הבינלאומית הזו ואעשה הכל כדי לייצג את הג׳ודו הישראלי בכבוד״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!