דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / סדרת הגמר ב-NBA: שבע מחשבות על משחק מספר 2

גולדן סטייט עלתה ליתרון 0:2 בסדרה, אחרי שגברה 113-132 על קליבלנד | נקודה טובה לבחון שאלות כמו: מה הבעיה עם קיירי אירווינג? למה לברון לא צריך לשמור על דוראנט? והאם אוהדי הקאבס יכולים לבנות על שחזור הגמר הקודם?

משחק ה-NBA - קליבלנד נגד סן-פרנסיסקו (צילום: AP Photo/Marcio Jose Sanchez, Pool)
משחק ה-NBA - קליבלנד נגד סן-פרנסיסקו (צילום: AP Photo/Marcio Jose Sanchez, Pool)

גולדן סטייט עלתה הבוקר (שני) ליתרון 0:2 בסדרת גמר ה-NBA, אחרי שגברה 113:132 על קליבלנד. הווריירס שמרו על יתרון הביתיות ושמרו על מאזן מושלם בפלייאוף – 0:14 – בזכות עוד ערב התקפי מצוין של סטפן קרי וקווין דוראנט. אחרי התבוסה במשחק  הראשון (91:113), קליבלנד שמרה על משחק צמוד במחצית הראשונה, אבל הווריירס ברחו להם ככל שהתקדם המשחק.  ברבע האחרון פתחה גולדן סטייט פער גדול מול ההרכב המותש וחסר האונים של קליבלנד.

משחק ה-NBA – קליבלנד נגד סן-פרנסיסקו (צילום: Kyle Terada/Pool Photo via AP)
משחק ה-NBA – קליבלנד נגד סן-פרנסיסקו (צילום: Kyle Terada/Pool Photo via AP)

כעת חוזרת הסדרה לקליבלנד, שם ייערכו שני משחקים, כשהווריירס זוכרים היטב שגם בשנה שעברה הם הוליכו 0:2 אחרי שני משחקים ביתיים, ובסוף הפסידו את הסדרה. משחק מספר 3 ייערך ביום רביעי בלילה באוהיו.

שבע מחשבות על משחק מספר 2:

  1. במסיבת העיתונאים שאחרי המשחק הראשון בסדרת גמר ה-NBA בין גולדן סטייט לקליבלנד, נשאל לברון ג'יימס מה מה בלט לו במשחק של גולדן סטייט, על כך השיב בקצרה: "KD".כוונתו הייתה, כמובן, לתוספת של קווין דוראנט. הגולדן סטייט ווריורס של השנתיים האחרונות הפכה למעצמה  על הבסיסים של סטף קארי – שחקן התקפה שיכול לקלוע מכל עמדה ובכל מצב, ובכך מאלץ את ההגנה להתאים את עצמה אליו – ודריימונד גרין – שחקן הגנה שיכול לשמור על כל סוג של שחקן, בכל גודל ובכך הוא משחרר את הקבוצה מהצורך להתאים את עצמה להתקפה של היריבה. אבל בקיץ האחרון בקיץ אחרי ההפסד לקליבלנד, כנגד כל הסיכויים יש לומר, בסדרת הגמר, עשתה גולדן סטייט את הבלתי ייאמן – הוסיפה שחקן שמסוגל לקלוע מכל מצב (כמו קארי) ומסוגל לשמור על כל שחקן (כמו גרין).מה הממוצעים של דוראנט בגמר הזה? 35.5 נק', ב-56% מהשדה ו-50% מהשלוש, 11 ריב', 7 אס', 2.5 חסימות, 1.5 חט' ב-39 דקות משחק. באנדרסטייטמנט של השנה, אומר שמדובר בשדרוג להאריסון בארנס.
  2. בנקודה הזאת ישאל האוהד הממוצע את עצמו: "איך הקבוצה הכי טובה בליגה משיגה את אחד מחמשת השחקנים הכי טובים בליגה במהלך הקיץ?" או, לחלופין: "למה קליבלנד לא הלכה והתחמשה גם באיזה ג'יימס הארדן או קארל אנת'וני טאונס?"התשובה נעוצה בשילוב נדיר ביותר של נסיבות שאפשרו לגולדן סטייט מספיק מקום מתחת לתקרת השכר בכדי להציע לדוראנט חוזה מקסימום. שתי הסיבות המרכזיות היו החוזה של קארי ונסיקת תקרת השכר של הליגה. כשהחוזה של קארי נחתם, הוא נחשב לשחקן מאוד מוכשר אבל בעל פציעות חוזרות ונשנות בקרסוליים. פציעות שהפכו את החוזה הארבע שנתי, בגובה 11 מיליון דולר, לסיכון של הווריורס יותר מוויתור של השחקן ששנתיים לאחר מכן יבחר ל-MVP של הליגה.נסיקת תקרת השכר נוצרה כתוצאה מחתימת החוזה שידורים החדש של ה-NBA שהגדיל משמעותית את הכנסות הליגה. כאן זה הזמן להסביר שבמסגרת ההסכם הקיבוצי בין ארגון השחקנים להנהלת הליגה,  51% מההכנסות של מגיעות לשחקנים. הכסף הזה מועבר לשחקנים בצורת הסכום הכולל שמשלמות הקבוצות לשחקנים. בעונה שעברה עמדה תקרת השכר על 70 מיליון דולר לקבוצה, בקיץ האחרון נסקה התקרה ל-94 מיליון דולר, ובעצם נתנה לגולדן סטייט סכום כסף נכבד לרדוף איתו אחר דוראנט.
  3. למרות שרוב הפרשנים המליצו לקליבלנד לנסות להאט את הקצב, ראינו את הקאבלירס דוהרים קדימה בכל הזדמנות, ומעלים הרכבים יותר ויותר התקפיים. ייתכן וזוהי באמת החלופה היחידה שנשארה לקליבלנד. הגנתית – הווריורס גבוהים, אתלטים ומסונכרנים, והאטת הקצב רק עוזרת להם להתבצר בעמדות. החוזק המרכזי של הקאבס כל השנה הוא היכולת לקלוע והרבה. יכול להיות שבמקום לנסות להאט את הווריורס, הקאבס פשוט צריכים לנסות להעביר את הלחץ של כל סל חשוב כי בצד השני הם יקלעו בטוח לגולדן סטייט.
  4. קיירי אירווינג היה נורא הגנתית כל המשחק, ולא הסתדר עם הגובה והאורך של גולדן סטייט התקפית. בגלל שאירווינג גארד, קשה יותר לשים לב לבלגן שהוא יוצר לשחקניו בהגנה. אבל העובדה היא שהרבה מהסלים הקלים בצבע, או השלשות הפנויות, נוצרו בגלל טעויות שלו בתחילת המהלך שיוצרות תגובות שרשרת לא רצויות. למשל:

אירווינג נתקע לחלוטין על חסימה פשוטה של פצ'וליה ומאפשר לקארי שלשה חופשית:

או לדוגמה ההתקפה המתפרצת הזאת, בה, בסופו של דבר, אירווינג לא ראה שתומפסון פנוי לשלשה בפינה, אבל בכל מקרה אפשר לראות את אותו מוותר על המרדף אחריו ברגע שהוא מגיע לצבע:

והדוגמה הכי מתסכלת: סמית' קורא את החסימה המדורגת על הבייסליין שגולדן סטייט מבשלת, ורץ מעליה בשביל להגיע ראשון לנקודה שבה אפשר יהיה למסור לתומפסון. אירוווינג לא שם לב, גם הוא מנסה לרוץ עם תומפסון ובעצם משאיר את קארי פנוי לחלוטין לשלשה בצד השני:

אם אירווינג לא יעיל התקפית, קליבלנד צריכה לשקול לשחק עם שחקנים גבוהים יותר, בעלי יכולת קליעה, מסביב ללברון. ואת אירווינג להעלות, אולי, בדקות המנוחה של לברון, שינסה לייצר נקודות לבדו. בסדרה כזו פתאום מזהים את חסרונו של מת'יו דלאבדובה כרכז שומר בהגנה, ושחקן שיכול להיות משני ליד לברון בהתקפה.

  1. לברון צריך לשמור על השחקן הכי פחות מאיים של גולדן סטייט בכל זמן נתון. הוא גם ככה לא מצליח לעצור את דוראנט, והאחריות הממוקדת הזאת מתישה אותו מנטלית ופיזית, בזמן שהוא צריך את כל כוחותיו לעמוד בקצב ההתקפי. במחצית הראשונה לברון זרק 12 זריקות, כולן בתוך הצבע, וקלע 8 מתוכן. בשנייה התעייף וזרק רק 6 זריקות, חצי מהן מהשלוש ועוד שתיים מחצי מרחק. לדעתי,
    אימאן שאמפרט  וריצ'רד ג'פרסון צריכים לשמור על דוראנט לאורך כל המשחק. לברון צריך להיות שחקן חופשי בהגנה, בעיקר מסיבות התקפיות, החטיפות שלו יוצרות לקליבלנד סלים קלים חשובים בצד השני.
  2. בגמר הקודם התברר שקווין לאב לא יכול לשחק יותר מדי, בגלל היכולת ההגנתית שלו. בסדרה הזו מסתמן שדקות המשחק של שטריסטן תומפסון יצטרכו הצטמצם משמעותית. קליבלנד צריכה כמה שיותר קלעים על המגרש, ולא יכולה להרשות לעצמה שחקן שגולדן סטייט עוזבת אותו בשביל לסגור על הקלעים האחרים. לדעתי, לאב, צ'אנינג פריי, לברון וג'פרסון צריכים להיות הגבוהים של הקאבס רוב מכריע של הזמן.
  1. איזה פלא!, קליי תומפסון חזר לקלוע. הקלע נותן פלייאוף הגנתי נפלא. במשחק מספר 2, קלע 22 נקודות, ב66% מהשדה. אם הוא חזר לתמיד, אז כנראה שכל ההתאמות לא יועילו ואנחנו הולכים לקראת סדרה קצרה במיוחד. אוהדי קליבלנד יזכירו ששנה שעברה הקאבס הפסידו את שני המשחקים הראשונים בהפרש מצטבר של 48 נקודות (וכולנו זוכרים מי לקחה את האליפות בסופו של דבר) אילו השנה מדובר בהפרש מצטבר של 41 נקודות בלבד. לאוהדים האלה אזכיר שבשנה שעברה קארי לא היה בשיאו ואחרי פציעה, שגרין הושעה מהמשחק החמישי, והדובדבן  – השנה שעברה ישב מבואס בביתו באוקלהומה אחד בשם דוראנט.
  2. לילה טוב סטף קארי, חלומות פז
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!