דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האו"ם

מדיני / מגינת ישראל: ניקי היילי, שגרירת ארה"ב לאו"ם נחתה בישראל

השגרירה החדשה של ארה"ב מסתמנת כידידת אמת של ישראל, ונלחמת על שמנו הטוב במועצת זכויות האדם ובאו"ם בכלל | היילי נפגשה עם ראש הממשלה נתניהו ותשהה בישראל עד יום ראשון הבא, ובהמשך תיפגש עם הנשיא | ברוכה הבאה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי, ירושלים, יוני   2017 (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי, ירושלים, יוני 2017 (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ).
שי ניר

שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, נמצאת בביקור רשמי במדינת ישראל, ונפגשה הבוקר (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך ביקורה תיפגש היילי גם עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ותשתתף בתדרוכים בטחוניים. היילי צפויה לעזוב את ישראל ביום ראשון בשבוע הבא. אתמול (שלישי), גערה היילי בגוף הראשי של מועצת זכויות האדם של האו"ם, במושב ה-35 של המועצה בג'נבה, וכינתה אותו, "פורום לפוליטיקה, צביעות והתחמקות" המאפשר למפירי זכויות להלבין את תדמיתם ולאויבי ישראל לבקר את ישראל בצורה לא הוגנת.

בפגישתם, הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו להיילי: "תודה על כל העזרה שלך ועל התייצבותך לצד ישראל, לצד האמת, שהיא התייצבות לצדה של אמריקה. האמת היא שבעיניי זו התייצבות לצדו של האו"ם, כפי שהוא אמור היה להיות כאשר נוסד לראשונה.
ושוב, אני באמת מתכוון לזה, אני חושב שהאו"ם היה מתמוטט, כל מגדל השקרים היה מתמוטט, ואני חושב שאתם פשוט הכנסתם את אותה מילה פשוטה – אמת".

שגרירת ארה"ב לאו"ם היילי אמרה: "כל מה שעשיתי הוא לומר את האמת, ואני די נפעמת מהתגובות. זה היה פשוט מנהג באו"ם, זה משהו שהם כל כך רגילים לעשות, ואם יש משהו שיש לי אפס סובלנות אליו זאת בריונות, והאו"ם התנהג בכזאת בריונות כלפי ישראל פשוט כי הוא יכול".

נלחמת בסעיף 7

היילי ניצלה את הופעתה בפני הפורום האקדמי של מועצת זכויות האדם, על מנת להציג מספר רפורמות אותן מעוניינת ארה"ב לקדם במועצה; מניעת חברות ממדינות המפירות זכויות אדם במועצה, בחירתן של 47 חברות המועצה באמצעות הליך הצבעה פתוח, גלוי ושאינו חשאי כפי שמבוצע היום וביטול סעיף 7 בסדר היום של המועצה. סעיף 7 קובע כי מדינת ישראל תהיה המדינה היחידה בעולם שתשמש כנושא קבוע בדיוני המועצה. ההליך מנוצל בקביעות כדי לפגוע בלגיטימיות של מדינת ישראל, ויוצר הטייה לא הוגנת וחסרת פרופורציות של דיוני המועצה נגד ישראל, תוך התעלמות או הכחשה, של הפרות זכויות אדם ברחבי העולם. היילי הדגישה כי מאז הקמתה של המועצה, היא העבירה כ-70 החלטות נגד ישראל בעוד שלשם השוואה, התקבלו 7 החלטות בלבד המתייחסות לאיראן.

ביחס לניסיון האחרון של המועצה לסמן חברות הסוחרות עם ישראל אמרה היילי, "זה חייב להדחות" והוסיפה, "יצירת רשימה שחורה של חברות מבלי לבדוק את תנאי ההעסקה בהן או תרומתן לחיזוק הכלכלה המקומית והתייחסות בלבדית למיקומן באיזור סכסוך היא מנוגדת לחוקי המסחר הבינלאומים ולכל הגדרה סבירה של זכויות אדם. זה נועד לתת חותם כשרות לתנועת הBDS האנטישמית." היילי הוסיפה כי ישראל לא תהיה חסינה לביקורת, אלא דיונים בהפרות זכויות אדם הקשורים בה יוכלו להתקיים בהליך הדומה לכל מדינה אחרת. "ארה"ב לא תשקוט בזמן שאלה אשר לכאורה מקדישים עצמם לזכויות אדם, ממשיכים לפגוע במטרה של שמירה על זכויות אדם. שום אדם נאום ושום רפורמה מבנית לא יצילו את חברי המועצה מעצמם, אם ימשיכו לשים פוליטיקה לפני זכויות אדם ולפני המטרה שלשמה הם נאבקים."

דבריה של היילי באו לאחר שמוקדם יותר בהצהרת הפתיחה של נציב האו"ם לזכויות האדם זייד רא'אד א-חוסיין בחר להתייחס בראשית דבריו 50 שנות הכיבוש הישראלי בשטחים, ובצורה חסרת פרופורציות ומעוותת ערך השוואות בין שואת היהודים באירופה בה נרצחו 6 מליון יהודים לכיבוש הישראלי. א-חוסיין אמר כי יהיו מי שיבקרו את ההשוואה ו"אכן אני מסכים איתם כיוון שהשואה הייתה כ"כ מפלצתית ותוכננה בקפידה מתמטית וכי אין לה מקבילה מודרנית" אך יחד עם זאת עבר להשוואה באומרו כי "לא ניתן להכחיש" שהפלסטינים מצויים תחת כיבוש שיטתי באמצעות כוח צבאי ונמנעים מהם זכויות אדם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!