דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הצורה והצרה של נבחרת ישראל בכדורגל היא הבעיה של כולנו

למכבי תל אביב בכדורסל יש מה ללמוד ממכבי הבראקה באורוגוואי | שחקניות הכדורגל האמריקאיות שמעצימות שחקנית צעירה עם שיער קצר | הטניסאי נובאק ג'וקוביץ' לא בשיאו | נבחרת הכדוריד של מקדוניה מביאה כבוד למדינה הקטנה

אלמוג כהן לאחר המשחק מול מקדוניה (צילום: דף הפייסבוק ההתאחדות לכדורגל).
אלמוג כהן לאחר המשחק מול מקדוניה (צילום: דף הפייסבוק ההתאחדות לכדורגל).
יאיר צוקר
ליאור ברטל
אור גואטה
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסיד וירצה שהעונה הזו תסתיים בקרוב – נובאק ג'וקוביץ'

יאיר צוקר

האלוף המכהן של ה'רולאן גארוס' נפרד באופן מפתיע מהחימר הצרפתי כבר ברבע הגמר. 'נולה' שירצה להעלים את השנה הזו מהקריירה המפוארת שלו, הפסיד כבר ברבע הגמר של טורניר הרולאן גארוס לאוסטרי הצעיר והמבטיח דומיניק ת'ים, שניצח אותו 6:7 (5), 3:6, 0:6, בתצוגת טניס שלא השאירה לסרבי שום סיכוי.

אליפות צרפת הפתוחה הייתה אמורה להיות זריקת המרץ לעונה של ג'וקביץ', שעבר להתאמן עם אחד הטניסאים הגדולים בכל הזמנים, אנדרה אגאסי, אבל משהו לא מתחבר השנה לאחד הטניסאים הטובים של העשור האחרון. ג'וקביץ' שוב נכשל בגראנד סלאם, לאחר שבאליפות אוסטרליה הפתוחה הודח במפתיע בסיבוב השני ע"י המדורג 117 בעולם, ולראשונה מאז 2010 לא הצליח להגיע לחצי הגמר ברולאן גארוס.

עבור דומיניק ת'ים הצעיר זהו הישג מדהים, האוסטרי המדורג שביעי בעולם הדהים את נולה עם 6:7, 3:6 ו-0:6 צורם אחרי שעתיים ו-15 דקות, כשהוא לא משאיר מקום לספק באשר למיהו השחקן בכושר טוב יותר. המערכה הראשונה עוד הייתה צמודה והוכרעה רק בשובר שיוויון אחרי שת'ים ניצח 5:7 את ג'וקוביץ', אבל בהמשך ג'וקוביץ' נראה חסר אונים ולא קח אף לא מערכה אחת כאשר את האחרונה הוא מפסיד 6:0 (דבר שלא קרה לו מאז אליפות ארה"ב הפתוחה ב2005). עבור האוסטרי הצעיר והמוכשר מדובר בניצחון הגדול ביותר בקריירה והוא יקווה להמשיך להרשים בהמשך הטורניר מול נדאל וואורניקה שנראים כרגע בלתי עצירים.

מנצחת כי היא מי שהיא: מילי הרננדס

ליאור ברטל

מילי הרננדס בת ה-8 רק רצתה לשחק כדורגל בטורניר מקומי באוהמה, נברסקה בארה"ב. אבל בגלל שערה הקצר החליטו מארגני הטורניר לפסול אותה ואת קבוצתה במשחק הגמר של הטורניר. ההחלטה לפסול את קבוצתה הייתה לאחר שאחד מההורים במועדון המתחרה התלונן שהילדה נראית כמו בן.

כאשר מארגני הטורניר בדקו עם מועדון הכדורגל האזורי בו מילי רשומה, הם גילו שבטעות רשמו את מילי כבן (כנראה בגלל המראה החיצוני שלה), אביה של מילי הביא את תעודת הזהות שלו כדי להוכיח שמילי היא ילדה, ולמרות זאת מארגני הטורניר סרבו להקשיב לו והחליטו לפסול את קבוצתה.

מילי התראיינה לטלוויזיה המקומית, שם אמרה: "רק בגלל שאני נראית כמו בן, זה לא אומר שאני בן. לא הייתה להם סיבה אמיתית לפסול את כל הקבוצה". למרות האכזבה הקשה, מילי הקטנה קיבלה גיבוי לא צפוי משתי שחקניות עבר של נבחרת ארה"ב בכדורגל נשים. "מילי לעולם אל תתני לאנשים להגיד לך שאת לא מושלמת כמו שאת!" תמכה בה אבי וומבאך, "אני זכיתי באליפות העולם עם שער קצר". וומבאך בת ה-37, היא אלופת העולם ואלופה אולימפית עם שיא של 184 שערים בינלאומיים במדי נבחרת ארה"ב. אליה הצטרפה מיה האם, שנחשבת בעיני רבים לשחקנית כדורגל הנשים הגדולה בכל הזמנים, והזמינה את מילי להצטרף אליה לאימון באקדמית הכדורגל בה היא מאמנת.

המקרה חולל הד תקשורתי נרחב בארה"ב. אבל אנחנו מקווים שמילי בת ה-8, הילדה בעלת השער הקצר, שרק רצתה לשחק כדורגל עם חברותיה בטורניר,תוכל לשחק את המשחק האהוב עליה.

מפסידה באימונים ומה יהיה בקרב? נבחרת ישראל בכדורגל

אור גואטה

אני לא חושב שלנבחרת ישראל יש, או אי פעם היו, אשליות בנוגע לעלייה מאחד משני המקומות הראשונים במוקדמות המונדיאל. כשעומדות מולנו נבחרות כמו ספרד ואיטליה, הציפיות יכולות להיות הוגנות בהגעה למקום השלישי, ובאמת נכון לעכשיו אלישע לוי עומד בציפיות, לפחות על הנייר. או יותר נכון, בעיקר על הנייר.

בנבחרת שורר חוסר סדר מוחלט – לפני כחודשיים הודיע לוי על השעייתם של השוער אריאל הרוש, והחלוץ תומר חמד, כי התבטאו נגד הוצאתם מההרכב. חמד, שבמו רגליו העלה את ברייטון לפרמייר ליג מהמקום הראשון, פתח רק ב-3 מ-5 המשחקים שקדמו להשעייתו, ונתן תפוקה בכולם, של שער או בישול, בניגוד לשחקני התקפה אחרים שקיבלו קרדיט רב ממנו, אך לא הבקיעו או בישלו כמוהו. במשחקים בהם חמד לא פתח, הוא נכנס לרוב ל-15 הדקות האחרונות, ובשניים מהמשחקים בהם פתח (והבקיע), הוחלף במחצית השנייה. ניכר כי המסר של אלישע לחמד היה ברור.

מאידך, במשחק האחרון שחקנים בנבחרת נעדרו כי שלחו הודעה שאינם חשים בטוב, והודעות אלה התקבלו ללא שאלות או דרישות, בניגוד למה שמחייב התקנון האתי. כחכמים לאחר מעשה, החליטו בנבחרת אחרי המשחק לשנות את הכללים ולחייב הצגת אישור רופא לכל היעדרות, כפי שהתקנון מחייב.

ואם כבר מדברים על המשחק האחרון, בו סיימה ישראל בתוצאת תיקו 1:1 עם מולדובה (מקום 161 בעולם), כאשר בן שהר איזן את התוצאה בדקה ה-95 מפנדל מפוקפק, אי אפשר להתעלם מהיחס שאלישע נתן למשחק – באמירה חוזרת ונשנית של "ניסוי כלים" או "משחק אימון" בו נכללו גם שחקנים שלא משותפים בדרך קבע במשחקי הנבחרת. ניסוי כלים יכול להיות דבר חיובי, אבל במצב בו הנבחרת מגיעה לניסוי הזה אחרי שהשוער הבכיר שלה הוא השוער השני של היברניאן מהליגה הסקוטית השנייה, לאחר שהנבחרת הצליחה לנצח את אלבניה רק כשליריבתה היו 9 שחקנים, וניצחה ניצחון ביתי דחוק בתוצאה 2:1 את ליכטנשטיין (מקום 186 בעולם) מצמד של החלוץ המושעה, חמד, לניסוי הכלים צריך להתווסף גם חשבון נפש.

יחד עם זה, אי אפשר להטיל את כל האחריות על אלישע. שחקניה של הנבחרת מפוזרים ב-12 ליגות שונות ברחבי אירופה והעולם, ברמות שונות של אינטנסיביות, אימונים ומשחקים פעילים, מדובר בנבחרת מאוד קשה לאימון. אין תו היכר לכדורגלן הישראלי ואין לו צורת משחק אחידה, ואולי זה הדבר המרכזי שאלישע יכול לעבוד עליו, כי הנייר כרגע לא מספיק.

ומילה אחרונה להתאחדות: בישראל אוהבים כדורגל, כך שאתם מסוגלים להרבה יותר מזה, גם ברמת הכדורגל על הדשא, וגם מבחינת ההגעה ליציעים, כי תמונה כזאת היא דבר מביך. 

מנצחים ושמים את מקדוניה על המפה: אר.קי וארדר

צור רוזנצוויג

מקדוניה לבשה השבוע חג, הקבוצה המקומית אר.קי וארדר זכתה השבוע בתואר אלופת אירופה לקבוצות בכדוריד, וזאת בפעם הראשונה בהיסטוריה בה משתתפת קבוצה מהמדינה בגמר אירופאי כלשהו.

לפי הדיווחים, בערב משחק הגמר בו שיחקה וארדר מול פריס סן גרמן צפו כ-80 אחוז מבעלי הטלוויזיות במדינה, כמליון צופות וצופים מקדונים

את הקבוצה מאמן מאז שנת 2014 ראול גונזלס הספרדי ויחד איתו המקדונים שולטים בענף במדינה ואת השנה הנוכחית הם מסיימים עם תואר אלופת המדינה, מחזיקת הגביע, אלופת האלופים ותואר אלופת אירופה!

ולכל חובבי הכדוריד, החזיקו חזק – המשחק היה צמוד לכל אורך הדרך, והיו רגעים שהיה אפשר לחשוב שזה פינג פונג, כשכל קבוצה לוקחת את ההובלה מאבדת ולוקחת חזרה. 10 שניות לסיום ביתרון 23-22 כבש דניאל נארסיס, כוכבה של הקבוצה הצרפתית, שער שקבע שיויון דרמטי. כשכל 20 אלף הצופים שהיו באולם הספורט בקלן, בגרמניה חשבו שהולכים להארכה, לקיצוני הימני, איבן צופיץ, היו תוכניות אחרות. הקרואטי, היחידי ששיחק בגמר כשהוא עדיין מכהן בתור אלוף אירופה, רצה להשאיר את התואר בחזקתו, ודאג בהתקפה מהירה אחרונה להרשית את הכדור פנימה ולהביא לשמחה עצומה.

לכולם היה זה דה-ז'ה-וו כי גם בחצי הגמר מול ברצלונה, היו אלה המקדונים שכבשו יותר וגם בשנייה האחרונה רגעים לפני סיום במשחק שנגמר 26-25.

ואלה שמות: את הקבוצה מובילים הקיצוני שמאלי טימור דיבירוב, אלכס דושייאב, השוער הספרדי המופלא ארפד סטרביק ואיוון צופיץ.

התואר לא שייך רק לקבוצה המנצחת, אלא למדינה שלמה וצנועה, שמצאה סיבה לצאת לרחובות ולחגוג יחד.

מנצחת ומחזירה את הצהוב ללחיים:  מכבי הבראקה אורוגוואי

יאיר צוקר

אי שם בדרום אמריקה, במונטווידאו בירת אורוגוואי, משחקת קבוצת כדורסל עם שם שאולי יצלצל לכם קצת מוכר – "מ.כ.ב.י". לא מדובר בקבוצה חובבים של הקהילה היהודית במדינה, בה חיים כיום 12,000 יהודים, כי אם באלופת אורוגוואי בכדורסל זו השנה השניה ברציפות.

מכבי הבריאקה נוסדה בשנת 1939 על ידי חברי הקהילה היהודית באורוגוואי וארגון הבראקה. בדומה לאחותה מהמזרח התיכון, משחקת הקבוצה גם היא בכחול-צהוב. בשנת 1997 התפרקה הקבוצה והיא הוקמה מחדש רק ב-2004, בארון הגביעים שלה יש לה ארבע אליפויות והיא נחשבת לאחרת מהאריות היבשת של דרום אמריקה.

השבוע זכתה הקבוצה בפעם השנייה ברציפות באליפות אורוגוואי בכדורסל לאחר שגברה 56:82 על אדואדה והשלימה 0:4 בסדרת הגמר. מי שבלט בשורות מכבי היה ליאנדרו גרסיה מוראלס שקלע 26 נקודות.

עבור המועדון הצהוב זכה בתואר אליפות שלישי מאז שנוסדה הליגה ב-2003: ב-2011/12, 2015/16 וכעת גם ב-2016/17. סיכם את הניצחון מאמן מכבי לאונרדו זילברשטיין: "אני מאוד שמח ומרוצה. אני חושב שלשתי הקבוצות הייתה שנה נהדרת. ידענו שאנחנו הולכים לפגוש קבוצה קשוחה ואנחנו מאושרים שניצחנו."

ביחס לעונה הנוכחית של מכבי תל אביב, נראה יש להם ממי לשאוב השראה לקראת הפיינל פור בשבוע הבא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!