דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
העסקה ישירה

העסקה ישירה / השתדרגו: העובדות שנקלטו השבוע להעסקה ישירה מדברות

תנאים פיזיים משופרים, עלייה בשכר, ימי חופשה ותקציב לאוכל בזמן העבודה - ההסכם של ועד מגדל והחברה שינה את מציאות חייהן של 250 עובדות באשקלון

אושר מריאשקין (שנייה מימין), משתתפת בקורס הכשרה ב"מגדל" שתיקלט בקרוב כעובדת החברה (צילום: אסף צבי)
אושר מריאשקין (שנייה מימין), משתתפת בקורס הכשרה ב"מגדל" שתיקלט בקרוב כעובדת החברה (צילום: אסף צבי)
אסף צבי

לא בכל יום מעבירה חברה גדולה במשק מאות עובדים מהעסקה קבלנית להעסקה ישירה. היום זה קרה ל-250 עובדות ועובדי מרכז השירות של "מגדל ביטוח" באשקלון, שנקלטו כעובדות. בנוסף לקליטתן לחברה על פי תנאי ההסכם הקיבוצי, חנכה החברה מתחם חדש שהותאם במיוחד לסטנדרט המקובל בה. העובדות, מרביתן נשים, השתתפו בטקס החגיגי שבחצר "מרכז אטיאס" באשקלון. לצד בכירי החברה, ההסתדרות והעירייה – זה היה היום שלהן.

אושר מריאשקין (28) משתתפת בקורס הכשרה של החברה שהחל בחודש שעבר ובסיומו, בעוד כשבוע, היא תיקלט לעבודה בחברה. מדוע בחרת במגדל, שאלתי. "התנאים טובים, יש הסכם קיבוצי וקרן השתלמות", היא אומרת, "יש פה גם שעות נוחות ומאפשרות לאימהות". אושר אם לילדה בת שנה וחצי, ולצידה שלוש עובדות לעתיד – שתיים מתוכן אמהות לילדים קטנים כמוה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (מימין) וחבר ועד מגדל מוטי רוזנבוים עם עובדות במרכז השירות החדש באשקלון (צילום: אסף צבי)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן (מימין) וחבר ועד מגדל מוטי רוזנבוים עם עובדות במרכז השירות החדש באשקלון (צילום: אסף צבי)

מיכל יעקבי (33) עובדת בחברה כמעט שבע שנים. תפקידה הנוכחי הוא ראש חוליה בצוות טיוב נתונים. את המעבר למוקד החדש היא רואה כשדרוג משמעותי. "המתחם הקודם לא התאים לנו. היינו באזור התעשייה, אתר מבודד, פחות נגיש בתחבורה ציבורית. כאן זה מקום מרכזי, בכניסה לעיר, הרבה יותר נוח להגיע לכאן. העמדות מרווחות, הציוד חדש, יש קפיטריה נורמלית עם שולחנות וכסאות, מה שלא היה לנו קודם. מבחינת תנאי ההעסקה יש שיפור ניכר. רובנו שיפרנו משכורות, אנחנו מקבלים קרן השתלמות שקודם לא היתה לנו, יותר ימי חופשה וגם אש"ל – עוד 300 ומשהו ₪ בחודש לאוכל בזמן העבודה."

נתנאל לוי, אחראי משמרת במרכז השירות החדש של "מגדל" באשקלון (צילום: אסף צבי)
נתנאל לוי, אחראי משמרת במרכז השירות החדש של "מגדל" באשקלון (צילום: אסף צבי)

נתנאל לוי, בשנות העשרים לחייו, עובד כאחראי משמרת במוקד השירות. כבר חמש שנים שהוא עובד במגדל כעובד קבלן, שלוש מתוכן כאחמ"ש. "מבחינת 'פסיליטיז' המקום פה הרבה יותר נוח, מבחינת מחשוב, מכשור, נוחות לנציגים ולכל מי שמגיע, הגיבויים יותר טובים, במקום הקודם היו הפסקות חשמל ודברים שממש מקשים על המענה" נתנאל מספר שבמוקד החדש הבעיות קיבלו מענה מיידי ומציג לי את שלום טל, חבר הוועד, שסייע בהקמה כחלק מתפקידו בחברה, והיה גם איש קשר לעובדים מטעם הוועד.

הרבה עובדים במוקדי שירות נותנים כמה שנים וממשיכים הלאה, מה איתך, שאלתי. לנתנאל היתה תשובה חד משמעית: "מבחינתי, אני נשאר במגדל עד הפנסיה."

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!