דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בבריטניה

בעולם / ראשי הסגל של ראש ממשלת בריטניה התפטרו מתפקידם

היועצים הבכירים ניק טימותי ופיונה היל הואשמו על ידי רבים במפלגה השמרנית כי היו אחראיים לקמפיין הבחירות שנכשל | במכתב ההתפטרות כתב טימותי כי כשל בזיהוי הסימנים לתמיכה ההולכת וגדלה במפלגת הלייבור

פיונה היל וניק טימות׳י, יועציה הפוליטיים של תרזה מיי שפוטרו לאחר הבחירות (צילום: AP Photo/Frank Augstein,file)
פיונה היל וניק טימות׳י, יועציה הפוליטיים של תרזה מיי שפוטרו לאחר הבחירות (צילום: AP Photo/Frank Augstein,file)

ניק טימותי ופיונה היל, ראשי הסגל של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, התפטרו היום (שבת), בעודם נוטלים חלק מהאשמה לכשלון במערכת הבחירות. שני היועצים הבכירים היוו חלק מהמעגל הפנימי של מיי, והאושמו על ידי רבים בקרב המפלגה השמרנית כי היו האחראיים לקמפיין חסר המעוף ומצע הבחירות הלא פופולארי אשר הרחיק מצביעים מבוגרים.

במכתב ההתפטרות התוודה טימותי כי הקמפיין נכשל בנסיונו להעביר את "תוכניותיה החיוביות לעתיד של תרזה" ואף כשל בזיהוי הסימנים לתמיכה ההולכת וגדלה במפלגת הלייבור. קייטי פריור שהתפטרה בחודש אפריל מתפקידה כיוצעת התקשורת של מיי אמרה כי "טימותי והיל היו לוחמי רחוב נהדרים אך מנהיגים פוליטיים אומללים".

חברי מפלגה וותיקים הציבו את התפטרותם של טימותי והיל כתנאי להמשך תמיכתם במיי, אשר התחייבה להמשיך בתפקידה חרף ההפסד בבחירות.

מפלגתה של מיי זכתה ב-318 מושבים, שמונה פחות ממספר המושבים שהיו מקנים למפלגתה רוב בפרלמנט. מפלגת הלייבור זכתה ב-262 מושבים.

תרזה מיי מאזינה להכרזה על תוצאות הבחירות 9.6.17 (צילום: AP Photo/Alastair Grant).
תרזה מיי מאזינה להכרזה על תוצאות הבחירות 9.6.17 (צילום: AP Photo/Alastair Grant).

ממשרדה של מיי נמסר כי חברי הקבינט הבכירים ביותר, בינהם שר האוצר פיליפ האמונד, שר החוץ בוריס ג'ונסון ושרת הפנים אמבר רד, ישמרו על תפקידיהם. עם זאת, מיי צפויה לערוך שינויים בקרב משרדים זוטרים יותר.

מיי הכריזה כי מפלגתה תנסה לשתף פעולה יחד עם מפלגת האיחוד הדמוקרטית של צפון אירלנד, ה-DUP, אשר מחזיקה ב-10 מושבים בפרלמנט.

מפלגת ה-DUP היא מפלגה פרו-בריטית, קונסרבטיבית ופרוטסטנטית אשר מתנגדת להפלות ונישואים חד מיניים. רות דיווידסון, מנהיגת המפלגה השמרנית בסקוטלד מסרה כי ביקשה ממיי להתחייב כי זכויות הקהילה הגאה לא תפגענה בעקבות העסקה עם ה-DUP. "זהו נושא שקרוב מאוד לליבי אשר רציתי לקבל לגביו התחייבות מראש הממשלה מיי, ואכן קיבלתי אותו" אמרה דיווידסון שאמורה להינשא בקרוב לבת-זוגתה. מנהיגת ה-DUP ארלין פוסטר הכחישה לאחרונה כי מפלגתה מייצגת עמדות הומופוביות.

עיסקה בין הממשל למפלגת ה-DUP עשוייה גם לערער את האיזון השברירי שבין המפלגות האיריות הנאמנות לבריטניה ובין המפלגות האיריות הלאומניות.

סמכותה של מיי על מפלגתה נופצה בעקבות תוצאות הבחירות. היא קראה לקיומן של הבחירות המוקדמות בעוד מפלגתה הובילה בסקרים, זאת במטרה לחזק עוד יותר את שליטתה בפרלמנט, וכמו כן לחזק את עמדת בריטניה בשיחות האקזיט עם האיחוד האירופאי. במקום זאת, זרעו התוצאות בלבול ומחלוקת בדרגים הבריטיים, וזאת רק ימים ספורים לפני תחילתן המיועד של השיחות אשר נקבעו ל-19 ביוני.

מנהיג מפלגת הלייבור שגרפה הצלחה בלתי-צפויה בבחירות, ג'רמי קורביין, קרא להתפטרותה של מיי.

לעת עתה נראה שמעמדה של מיי בטוח, וזאת מפני שבכירי המפלגה השמרנית אינם מעוניינים לדרדר את מפלגתם לתחרות על הנהגתה. אבל עיתוני השבת של בריטניה מסכימים שהיא רק מחזיקה מעמד. "מיי נלחמת להשאר בתפקיד ראש הממשלה" נכתב ב"דיילי טלגרף", בעוד ב"טיימס אוף לונדון" נכתב: "מיי מביטה אל עבר פי תהום."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!