דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסתה

מאבק בגזענות / שניים מעורכי אתר "הקול היהודי" הורשעו בהסתה לאלימות נגד ערבים

השניים הודו במסגרת הסדר טיעון בפרסום תכנים המעודדים מעשי אלימות כנגד ערבים באשר הם | האתר, המזוהה עם תורתו הגזענית של הרב גינצבורג מיצהר, ממשיך לפעול

יצהר (צילום: פלאש 90)
יצהר (צילום: פלאש 90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

שני עורכים באתר האינטרנט "הקול היהודי" הורשעו בשבוע שעבר בהסתה לאלימות ולגזענות וסיוע להסתה. השניים, אברהם בנימין (32), המשמש גם כדובר היישוב יצהר, ויהושע הס (44) תושב יצהר, כתבו ושימשו כעורכים באתר המזוהה עם הימין הקיצוני ועם דרכו של יצחק גינזבורג, מתומכי הספר הגזעני "תורת המלך".

"הקול היהודי" הוא אתר בעל אופי חדשותי שהוקם ב-2010 על ידי פעילים מיצהר המזוהים עם דרכו של יצחק גינזבורג. התכנים שכתבו הס ובנימין באתר, וכן בעלונים שחולקו במקומות ציבוריים, כללו דברי שבח, הזדהות ועידוד לביצוע מעשי אלימות כנגד ערבים. בנימין והס הורשעו בבית משפט השלום בפתח תקווה לאחר שהודו באשמה במסגרת עסקת טיעון.

בנימין והס הודו בעובדות כתב האישום, לפיהן החל מאוגוסט 2009 ועד לפברואר 2014 הם פרסמו בהיקף נרחב, בעצמם או באמצעות אחרים, תכנים המסיתים לאלימות ולגזענות כלפי ערבים ישראלים וערבים פלשתינים. הדברים פורסמו תחת הכותרת "הקול היהודי", הן במספר מקומות באינטרנט והן בעלונים אשר חולקו ידנית במקומות ציבוריים. בנוסף, אחת לשבוע הפיצו השניים למנויים בקבוצת גוגל (Google Group) בשם "הקול היהודי" באינטרנט כ-100 גיליונות של העלון בשם "הקול היהודי", וסרטוני "מבזקי וידאו" ביוטיוב.

הפרסומים כללו עידוד ל"הכאה", "אלימות", "יידוי והשלכת אבנים", "ריסוס גז מדמיע", "פתיחת ראש", "זריקת בקבוקי זכוכית" וכדומה כלפי ערבים באשר הם. בנוסף כללו הפרסומים תכנים הנוגעים להסתה לגזענות, כגון התבטאויות שמהן עולה כי כל הערבים באשר הם "רוצחים", "אלימים", "פראי אדם", "טרוריסטים", "מתעללים" ו"אכזרים". השניים פרסמו גם התבטאויות תומכות ואוהדות על אודות פגיעה בגופם, רכושם ובחירותם של ערבים באשר הם, התבטאויות תומכות ואוהדות אודות הדרה של ערבים באשר הם מרבדים בסיסיים של שגרת חיים תקינה כמו תעסוקה, מסחר, מגורים, חופש התנועה וזוגיות.

בתחילת פברואר 2014 הוגש כתב האישום כנגד השניים, בגין עבירה של הסתה לאלימות והסתה לגזענות. כתב האישום אושר על ידי פרקליט המדינה דאז, יהודה ויינשטין, כפי שנדרש על פי דין בעבירות הרלוונטיות, נוכח ההשקה לחופש הביטוי. לאחרונה הגיעו הצדדים להסדר טיעון, שהוצג בפני השופטת אליאנא דניאלי. ההסדר כלל ריכוך של כתב האישום המקורי, והסכמה לעונשו של אברהם בנימין – חצי שנת מאסר שתרוצה בעבודות שירות אם יימצא מתאים לכך, וכן מאסר על תנאי וקנס. באשר להס, סוכם כי עונשו ייקבע בבית המשפט.

בכתב האישום המתוקן נכתב כי הנאשמים פרסמו וסייעו לפרסום של "דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי אלימות, תמיכה בהם או הזדהות עמם, אשר על פי תוכנם והנסיבות בהם פורסמו, יש אפשרות ממשית שיביאו לעשיית מעשה אלימות; ופרסם בצוותא חדא עם אחרים דברים מתוך מטרה להסית לגזענות, דהיינו לרדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה, והכל בשל השתייכות למוצא לאומי-אתני."

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר כי: "בשנים האחרונות דורשת עבריינות הביטוי התמודדות מתמדת מצד הרשויות לאור הסלמת השיח ברשת. ההרשעה בפרשת 'הקול היהודי' שניתנה היום מעידה כי עבירות הסתה לאלימות וגזענות מהוות עבירה פלילית גם בנסיבות בהן נעשות בכסות תקשורתית או 'מעין חדשותית'".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!