דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נמלים

חברה ועבודה / הממשלה התחייבה: לאחר הקמת הנמל הפרטי לא יפוטרו עובדי נמל במשך עשור

ההסכמה עם ההסתדרות הושגה במסגרת דיון על זכות השביתה של עובדי הנמלים בבית הדין הארצי לעבודה, ומותנה בחתימת הסכם סופי בחודשים הקרובים | ראשי הוועדים שהיו באולם הביעו שביעות רצון מההסכמות

אבי ניסנקורן עם ועד עובדי נמל אשדוד (ניצן צבי כהן).
אבי ניסנקורן עם ועד עובדי נמל אשדוד (ניצן צבי כהן).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר יום ארוך בבית הדין הארצי לעבודה, שאמור היה לדון בהיקף הצעדים הארגוניים שיותר לעובדי הנמלים לנקוט, מסתמן כי הושגו הסכמות בין ההסתדרות והמדינה על פי הן המדינה תהא נכונה למתן הגנה מפיטורי צמצום לכלל עובדי הנמלים למשך עשר שנים מיום תחילת התחרות. ההגנה זו מותנית בחתימה על הסכם סופי, אליו ישאפו הצדדים להגיע בתוך שלושה חודשים.

בעוד שההסכמות הקודמות הגנו על עובדים שנקלטו עד שנת 2014 בלבד, ההסכמה הנוכחית תכלול את כלל העובדים שנקלטו לנמל עד לזמן זה, ה-12.6.2017.

בתחילת הדיון בסביבות השעה 14:00 אמרה באת כוח המדינה עו"ד מיכל לייסר לחבר השופטים כי הפערים בין הצדדים אינם גדולים. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הבהיר כי במו"מ שנערך ממש עד לרגע תחילת הדיון טרם הושגה הסכמה באשר לביטחון תעסוקתי לעובדי דור ב', אך הביע נכונות לעצור את הדיון לטובת קיום מו"מ בנושא בין כתלי בית המשפט.

אף על פי כן הדיונים בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין נציגי המדינה נמשכו עד לשעה 21:00, כשביניהן התייעצויות תכופות עם ועדי העובדים השונים בנמל, וכן בין חברי הוועדים לבין עצמם על הצעות המדינה שכללו דרישות לתהליך התייעלות בנמלים, דרישות שבסופו של דבר לא פורטו בהסכמה.

העובדים אשר הגיעו בשעות הבוקר הביעו ספקנות רבה באשר להתקדמות הדיון – זאת לאחר שלוש שנים בהן מנע בית הדין מעובדי הנמלים את זכות השביתה, ולאחר שגם בשני הדיונים האחרונים שנתקיימו בחודשים האחרות שלח את הצדדים לסבב נוסף של מו"מ. האווירה לאורך היום הייתה מתוחה מאוד. ראשי הוועדים דרשו הישג ממשי אותו יוכלו להציג לעובדיהם, ובייחוד לעובדי דור ב', וזאת על רקע האווירה המתוחה בנמלים בחודשים האחרונים. בתום הדיון הביעו העובדים שנכחו באולם שביעות רצון, ובירכו את יו"ר ההסתדרות על ההישג.

נושאים נוספים שנותרו לדבריהם פתוחים, מלבד דרישת המדינה להתייעלות, הם דרישת מחלקות הים בנמלים להיקלט באופן ישיר בחברת נמלי ישראל – ולא במסגרת חברת בת כפי שמתכוונת המדינה. כמו כן דורשים עובדי נמל אשדוד את סיפוחם של הרציפים המשמשים לבניית הנמל החדש, וזאת במטרה למנוע כניסתו של מפעיל שלישי אשר יתחרה עימם על קליטת מטען תפזורת ויפגע באיתנות החברה.

לאחר שהודיעו ההסתדרות והמדינה על ההסכמה – ביקש מנכ"ל נמל אשדוד יצחק בלומנטל לציין כי ההסכם הסופי יותנה בהסכמת דירקטריון החברה, ובא כוח נמל חיפה הצטרף לדרישה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!