דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחיר למשתכן

דיור / "כן בחירות, לא בחירות - כן ממשלה, לא ממשלה, 'המחיר למשתכן' הזה ימשיך"

שר האוצר משה כחלון ושר השיכון יואב גלנט, הכריזו היום במסיבת עיתונאים על הגרלה נוספת של יחידות דיור במסגרת התוכנית 'מחיר למשתכן' | "בעקבות ההצלחה של המחיר למשתכן החלטנו להעצים אותה" | כחלון הבטיח שהתוכנית לא תעצר, גם אם הממשלה תתחלף

מסיבת העיתונאים של משרד האוצר (צילום: עמר כהן).
מסיבת העיתונאים של משרד האוצר (צילום: עמר כהן).

במסיבת עיתונאים עליה הודיע הבוקר, בישר שר האוצר משה כחלון על הגרלה נוספת של 15,000 יחידות דיור במסגרת תוכנית הדגל אותה הוא מוביל 'מחיר למשתכן'. כשלצידו שר הבינוי והשיכון, חבר מפלגתו, יואב גלנט, הודיע כחלון כי "כינסנו את מסיבת העיתונאים, כדי להודיע שבעקבות ההצלחה של המחיר למשתכן החלטנו להעצים אותה. החלטנו להוציא בבת אחת, הגרלה שתפתח במוצאי שבת, 15,000 יחידות דיור, רובן באיזורי ביקוש במדינת ישראל."

יחידות הדיור, שנמצאות עדיין בשלבי היתר, ממוקמות ב-24 ישובים שונים ברחבי הארץ, בכ-85 פרויקטים מגוונים. ההרשמה להגרלה הגדולה תהיה פתוחה למשך כארבעה שבועות החל מ-18.06.2017 בחצות ועד ל-09.07.2017. הודעות אישיות בדבר זכייתם בדירה יימסרו ל-15,000 הזוכים ב-14.8.2017. בעקבות הכנסת מנגנונים לשיפור התהליך שהוטמעו לאחרונה, זכאי שזכה בדירה יוכל להגיע ולבחור את דירתו בתקופה הקרובה ולא יותר משנה מיום הזכייה.

מפת מחיר למשתכן- ההגרלה הגדולה (מתוך מצגת של משרד האוצר)
מפת מחיר למשתכן- ההגרלה הגדולה (מתוך מצגת של משרד האוצר)

כחלון הפנה אצבע מאשימה כלפי הקבלנים והיזמים בעליית מחירי הדיור, "פשוט עצרנו את הספסור בקרקע – ופערי המחירים הולכים לזוגות הצעירים. כל פעם אומרים לנו, "למה אתם נותנים הנחות כל כך גדולות, למה בהרצליה זה 600-700 אלף שקל פחות ממחיר השוק? למה בראשון לציון זה 600-700 אלף שקל פחות ממחיר השוק? חברים, את מחיר השוק אף אחד לא קבע."

נוכח הבהילות בה כונסה מסיבת העיתונאים, וחרושת השמועות הקשורה לשלטי החוצות של מפלגת כולנו בה מופיע כחלון תחת הכותרת 'נטו כחלון', הבהיר שר האוצר שהתוכנית נבנתה כך שבחירות לא ישפיעו עליה, "מדי יום אנחנו נשאלים – 'אם תהינה בחירות, מה יהיה עם התוכנית?'. אנחנו בנינו את התוכנית בצורה כזו שלא חשוב מה יהיה, ואיך יהיה. אני לא חושב ולא מאמין שיהיה מי שיוכל לעצור את הרכבת הזו. לא חשוב מי יהיה באוצר, ומי יהיה בשיכון, ומי יהיה בממשלה. כן בחירות, לא בחירות – כן ממשלה, לא ממשלה, המחיר למשתכן הזה ימשיך כי הוא הפתרון היחיד למשבר הדיור."

מסיבת העיתונאים של משרד האוצר (צילום: עמר כהן).
מסיבת העיתונאים של משרד האוצר (צילום: עמר כהן).

יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, אמר במסיבת העיתונאים: "ענף הנדל"ן הוא ענף שדורש סבלנות רבה. המטרה העיקרית של ההגרלה הגדולה היא להעניק ודאות לנרשמי מחיר למשתכן. ההגרלה הגדולה תוציא 15,000 זוגות צעירים ממעגל הביקושים ובכך תצמצם בצורה משמעותית את מספרם של חסרי דירה בבעלותם בישראל".

ההגרלות מיועדות לזכאים השייכים לסדרה א' בלבד של מחיר למשתכן, מלבד ההגרלות בבית שמש שיהיו פתוחות גם לנרשמי סדרה ב'. כיום נותרו בסדרה א' כ-45 אלף זכאים שטרם מימשו את זכותם לדירה. ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן תצמצם את מספר הזכאים בסדרה זו הממתינים לדירה לכ-30 אלף בלבד ותוציא 15,000 זוגות צעירים ממעגל הביקוש לדירות.

"נכון, צריך לציין ביושר ובשקיפות" אמר כחלון, "ה-15,000 שאנחנו מוציאים אותן במוצאי שבת. עדיין בשלבי היתר, אבל זה יגיע. הוודאות והתקווה הן בידים. ואף אחד לא יספר לי איך בונים דירה בחצי שנה, אנחנו לא עובדים עם מדפסת תלת-מימד. אנחנו עובדים עם בלוקים ועם בטון."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!