דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לונדון

בעולם / 6 הרוגים עד כה בשריפה שמשתוללת בבניין במערב בלונדון

בבניין שממוקם בצפון שכונת קנזינגטון בלונדון הלהבוץ משתוללות משעות הבוקר המוקדמות | עד כה ידוע על 6 הרוגים וכ-74 פצועים מהם כ-20 במצב קשה | ניצבת הכבאות של לונדון: "ב-29 שנותיי בשירות מכבי האש מעולם לא ראיתי שום דבר ברמה כזאת"

עשן עולה מהבניין בו פרצה השריפה בלונדון (צילום: AP Photo/Matt Dunham).
עשן עולה מהבניין בו פרצה השריפה בלונדון (צילום: AP Photo/Matt Dunham).

שריפה משתוללת משעות הבוקר בבניין רב קומות במערב לונדון. במקום מספר לא ידוע של הרוגים, כאשר המספר המאושר עד כה הוא שישה הרוגים, על פי הודעת המשטרה המספר הזה צפוי לגדול. בנוסף, ידוע על יותר כ-74 בני אדם שפונו לבתי החולים בדרגות פציעה שונות כאשר כ-20 מהם במצב קשה.

את להבות האש ניתן לראות מחלונות הבניין כל הדרך לקומה ה-24 בבניין "מגדלי גרנפל" שנמצא בצפון קנזינגטון בזמן שיותר מ-200 כבאים נאבקים אל מול האש. עמוד העשן עולה מן הבניין נראה למרחקים מעל לונדון וריח השריפה נישא למרחוק.

"זהו אירוע ללא תקדים", אמרה דני קוטן, נציבת הכבאות, לכתבים בזירה. "ב-29 שנותיי בשירות מכבי האש מעולם לא ראיתי שום דבר ברמה כזאת."

קוטן אמרה כי מספר אנשים נהרגו בשריפה אך כי אינה יכולה עדיין לאשר בדיוק כמה בגלל הגודל והמורכבות של הבניין. עדי ראייה סיפרו כי ראו אנשים אשר קפצו מהקומות העליונות.

תושבים מקומיים אמרו כי הם הזהירו את הרשויות המקומיות מפני סכנות אש אפשריות בבניין אשר נבנה כפרויקט דיור ציבורי ב-1974 ומכיל כ-120 דירות.

"התלוננו למועצה," אמר אדוארד דאפארן (55), שהוסיף כי לא נעשה דבר כדי לשפר את הבטיחות בבניין. "אני מחשיב את זה לרצח המוני."

דאפארן שגר בקומה ה-16 בבניין סיפר עוד כי אזעקת האש לא פעלה. "יש לי מזל שאני עדיין בחיים. האזעקה פעלה אצל אחד השכנים ושכן אחר התקשר אליי ואמר לי לברוח" סיפר.

מכבי האש בלונדון קיבלו את הדיווחים הראשונים באזור השעה אחת בלילה (שעון לונדון) והניידות הראשונות הגיעו לזירה בתוך כ-6 דקות. הסיבה לפריצת השריפה לא הייתה ברורה בשלב הראשון. דיירים מהבניין אמרו כי נראה שהלהבות פרצו בדירה באחת הקומות התחתונות והתפשטו מעלה במהרה.

אנשים שהגיעו לאזור הבניין אמרו כי לא היה ניתן להשיג את החברים ובני המשפחה שהיו בפנים. אחרים סיפרו כי הם ראו אנשים בתוך הבניין משתמשים בפנסים ובטלפונים סלולריים כדי לנסות ולסמן לעזרה מהקומות הגבוהות.

נאסימה בוטריג, שגרה מול הבניין הבוער, אמרה שהיא התעוררה לקולות הסירנות ועשן סמיך שהגיע מהבניין ממול והחל למלא אף את ביתה. "ראינו את האנשים צורחים," היא אמרה. "הרבה אנשים צעקו לעזרה. מכבי האש יכלו לעזור רק בקומות התחתונות. היה אש כל הדרך במעלה הבניין. הם לא הצליחו להשתלט על האש."

https://twitter.com/invisibleman_17/status/874848202209587200

האסון מתרחש רק 10 ימים אחרי מתקפת הטרור שהתרחשה בשוק האוכל "בורו" בלונדון וכמה תושבים סיפרו כי חששו בתחילה כי השריפה קשורה אף היא לטרור עד שהרשויות דחו את האפשרות הזאת.

"מגדל גרנפל" שופצו לאחרונה בעלות של כ-8.6 מיליון פאונד כאשר העבודות נגמרו במאי 2016. החברה שעשתה את השיפוץ בבניין טענה היום כי העבודה שבוצעה בבניין "תאמה לכל הרגולציות המקובלות ולסטנדרטים מקובלים של בטיחות, בריאות ואש".

ממשרדה של ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נמסר כי היא "מביעה צער עמוק מהטרגדיה והחיים שאבדו במגדלי גרנפל ושהיא מתעדכנת באופן קבוע בסיטואציה."

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!