דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / נתנו אמון במאמן: הפועל ירושלים זכתה באליפות ליגת ווינר בכדורסל

במשחק איכותי שהתעלה על גמרים קודמים, גברו הירושלמים על מכבי חיפה 76:83 | על אף העונה הקשה שעברו, המשיכה הקבוצה לתת קרדיט למאמן האיטלקי פיאניג'אני - וזה השתלם | סטודמאייר: "לא האמנתי בחלומות הכי פרועים שלי שאזכה באליפות בישראל"

אלופת ליגת ווינר סל לעונת 2016/17 - הפועל "בנק יהב" ירושלים (מנהלת ליגת העל בכדורסל).
אלופת ליגת ווינר סל לעונת 2016/17 - הפועל "בנק יהב" ירושלים (מנהלת ליגת העל בכדורסל).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הפועל ירושלים זכתה אמש (חמישי) באליפות ליגת ווינר בכדורסל 2016/17 לאחר משחק מצוין מול מכבי חיפה בגמר הפיינל פור, בו ניצחה 83:76. המשחק התעלה על משחקי גמר אחרים, שמתאפיינים בדרך כלל בלחץ ובקבוצות שעסוקות יותר בהגנה מאשר בהתקפה. הפעם, גם ההגנות החזקות היו פחות דומיננטיות ממשחק התקפה איכותי.

הפועל ירושלים הגיעה למשחק כפייבוריטית לאור הסגל החזק והמאמן האיטלקי המעוטר סימונה פיאניג'אני הזכור בעיקר כמאמנה של סיינה האיטלקית. ירושלים שעשתה עונה נהדרת באירופה עם ההגעה לחצי גמר יורוקאפ, התקשתה להציג יכולת יציבה ומשכנעת בליגה הישראלית, היא סיימה את העונה הסדירה עם 14 הפסדי ליגה, המון חוסר יציבות, הידרדרות בתרומה של הכוכבים הישראלים יותם הלפרין, בר טימור וליאור אליהו ומשבר אמון במאמן. אבל ירושלים בחרה להמשיך לתת קרדיט למאמן האיטלקי, בניגוד למכבי ת"א שפיטרה 4 מאמנים במהלך העונה. האדומים נותרו איתנים כסלע גם מול רוחות הביקורת.

מולם התייצבה הקבוצה המפתיעה של העונה – מכבי חיפה. אף אחד לא ציפה מקבוצתו הלוחמנית של המאמן עופר רחימי בעונתו הראשונה כמאמן הראשי של הקבוצה להגיע למשחק המכריע של העונה. מכבי חיפה הציגה גם השנה משחק הגנה משובח והתקפה מצויינת עם מלך האסיסטים של הליגה גרגורי ורגאס והכוכבים עמית שמחון (סגן מלך הסלים הישראלי עם 14 נק' בממוצע), הסנטר קווין פינקני ומעל כולם שחקן העונה בליגה המתאזרח האמריקאי ג'ון דיברתולומיאו. מכבי חיפה אשר סיימה את העונה במקום השמיני  עם 17 הפסדים. בפליאוף היא עברה את הפועל חולון ומכבי ת"א, כדי להגיע לבער, אך לא הצליחה לשתות ממנה.

המשחק בהיכל שלמה התנהל באווירה נהדרת כאשר שתי מחנות האוהדים הרשימו בעידודם. המחצית הראשונה הסתיימה בשוויון 41, כאשר שתי הקבוצות מציגות כדורסל נהדר וקצב משחק מהיר וצמוד. היתרון עובר מקבוצה לקבוצה כאשר בירושלים מצטיינים שני כוכבי הקבוצה ג'רום דייסון  ו קרטיס ג'רלס עם 27 נק' משותפות עד המצית בצד הירוק מצטיינים גרגורי ורגאס ואורלנדו מנדז ולדז.

לא ברור מה נאמר בהפסקת המחצית אבל גדולתו של סימונה בלטה ללא ספק בבריחה הגדולה של האדומים עם רבע שלישי אדיר בו ניצחו 24:11 עם מטח שלשות של דייסון והגנה קבוצתית נהדרת. אחת המפתחות החשובים של ירושלים היה לעצור את ג'ון דיברתולומיאו שקלע בפליאוף ב60 אחוז מהשלוש ו  נקודות. סימונה הציב אליו את טרנס קינזי שהצליח לשתק אותו ואת יכולתה של מכבי חיפה לחזור למשחק. בסיום המשחק הפועל ירושלים חוגגת אליפות שניה בתוך שלוש שנים ומכפרת על ההפסד המפתיעה שנה שעברה למכבי ראשון לציון בגמר. דייסון סיים עם 30 נק' והמון רגעי קלאץ' שהטריפו את הקהל ביציעים כאשר הוא וג'רלס סיימו עם 51 נק' משותפות. בצד הירוק ורגאס נתן את כול כולו אבל 28 הנ' שלו לא הספיקו מול 13 שלשות של הפועל ירושלים ב50% מדהימים. אין ספק שהפועל התחברה נהדר ברגע הנכון וסוגרת עונה ארוכה עם אליפות מתוקה.

הפועל ירושלים:  דייסון 30 , ג'רלס 21, קינזי 19, האוול 6, סטודמאייר 6, אליהו 1.

מכבי חיפה:  ורגאס 28, מנדז ולדז 14, פינקני 13,  וורקמן 8,  דיברתולומיאו 6, בלייזר 4, שמחון 1.

בסיום המשחק התראיין אמרה סטודמאייר, לאחר שזכה באליפות הראשונה בקרירה הארוכה שלו. "הרגשה מדהימה לזכות בתואר. קשה לדמיין את זה עד שזה קורה. עבדנו כל כך קשה ואני מודה לאלוהים. לא האמנתי בחלומות הכי פרועים שלי שאזכה באליפות בישראל"

גם מאמן הקבוצה סימונה פיאניג'אני התרגש בסיום המשחק: "קודם כל אני רוצה להגיד כל הכבוד ליריבה שלנו היום, הם שיחקו מצוין ונלחמו. לא מדובר פה על משחק אחד או עונה אחת, זאת הפועל ירושלים שהייתה עם גאווה גדולה על המגרש. אני גאה בשחקנים על מה שהשגנו ביחד, השחקנים ראויים לתואר ולאווירה הזאת אני גאה להיות חלק מהעונה שלדעתי היא הטובה בהיסטוריה של המועדון", אמר.

בסיום המשחק שר ירושלים ומורשת, חה"כ זאב אלקין, ברך את  הפועל י-ם על זכייתה באליפות המדינה: "שחקני הקבוצה העניקו לירושלים מתנה מדהימה בשנת חגה – שנת היובל לאיחוד העיר. ירושלים, שכנאמר במקורותינו, לקחה תשעה קבין של יופי מהעשרה שניתנו לעולם, ראויה להיות גם המובילה בתחום הספורט."

גם ראש העיר ניר ברקת ברך את הפועל ירושלים על האליפות: "יש אליפות! בשם כל תושבי ירושלים אני מודה להפועל על הכבוד הגדול שהביאה לבירת ישראל. אין מי שיכול לעמוד מול השילוב של שחקני הנשמה והאוהדים הירושלמים. יש בנו אהבה והיא ניצחה."

שרת התרבות והספורט מירי רגב שהעניקה הערב את צלחת האליפות להפועל ירושלים, בירכה את הקבוצה ואמרה: "מכבי חיפה נתנה פייט לכל אורך המשחק. מברכת את הפועל ירושלים על האליפות השנייה בהיסטוריה של המועדון. ברכות לבעלים, לצוות המקצועי, לשחקנים ולאוהדים. זו היתה עונה מדהימה ומותחת וכולי תקווה שהעונה הבאה תהיה מרתקת לא פחות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!