דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

ארה"ב / טראמפ הודה בטוויטר: אני תחת חקירה מטעם משרד המשפטים

"אני נחקר על פיטוריו של ראש ה-FBI, על ידי האדם שהורה לי לפטר את ראש ה-FBI! ציד מכשפות" כתב טראמפ בטוויטר, רומז לסגן התובע הכללי של ארה"ב

הנשיא דונלד טראמפ. ארכיון (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)
הנשיא דונלד טראמפ. ארכיון (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais)

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ אישר אתמול (שישי) שמתנהלת נגדו חקירה פדרלית. נראה שטראמפ מנסה למקד את הביקורת שלו במשרד המשפטים האמריקני, מה שמדגיש את התסכול הגובר שלו מהעניין הציבורי במעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב בשנה שעברה, וככל הנראה שגם במסע הבחירות שלו עצמו.

"אני נחקר על פיטוריו של ראש ה-FBI, על ידי האדם שהורה לי לפטר את ראש ה-FBI! ציד מכשפות", כתב טראמפ בחשבונו בטוויטר. התבטאותו נראית כמכוונת לרוד רוזנשטיין, סגן התובע הכללי של ארה"ב. בחודש שעבר שלח רוזנשטיין מזכר לטראמפ, שהביע חששות שונים ביחס לראש ה-FBI ג'יימס קומי ולקשריו עם טראמפ. הבית הלבן הסתמך על עמדתו של רוזנשטיין והציג אותה כסיבה המרכזית לפיטוריו הפתאומיים של קומי. אך ימים ספורים לאחר הפיטורים מינה רוזנשטיין את רוברט מולר כנציג מיוחד לחקר המעורבות הרוסית בבחירות 2016 ובקמפיין של טראמפ. למולר הוענקו סמכויות נרחבות לחקור כל עניין או חשד שייתקל בו, גם אם אינו קשור לנושא המקורי של החקירה.

לא ברור האם התבטאותו של טראמפ לפיה הוא תחת חקירה מבוססת על ידע ממקור ראשון, או על דיווחים ב"וושינגטון פוסט" לפיהם מולר בוחן האם הנשיא שיבש הליכי חקירה כשפיטר את קומי. בכל מקרה, התגלגלות כדור השלג של החקירה הכעיסה מאוד את טראמפ, שמכחיש כל קשר פסול לרוסיה. באופן הולך וגובר מתמקד כעסו של טראמפ ברוזנשטיין ומולר, בהתאם להערכות יועציו ומקורביו שרואים בשניים חלק מקנוניה לחתור תחת מעמדו כנשיא.

הסנטורית הדמוקרטית דיאן פיינסטיין, החברה בוועדה המשפטית של הסנאט, אמרה שהיא "מודאגת באופן הולך וגובר" שטראמפ יפטר את מולר ורוזנשטיין. "המסר שהנשיא שולח דרך הציוצים שלו הוא שהוא מאמין שהוראות החוק אינן תקפות לגביו, וכל מי שחושב אחרת יפוטר". עוד אמרה פיינסטיין כי זו "הפרה גסה של שבועת האמונים שלו כנשיא".

רוזנשטיין נכנס לחקירת המעורבות הרוסית בבחירות בסמוך לכך שהתובע הכללי ג'ף סשנס פסל את עצמו מניהול החקירה. אך ייתכן שגם רוזנשטיין יצטרך להסיר את ידיו מהחקירה, בעקבות תרומתו לפיטוריו של קומי. מוקדם יותר החודש אמר רוזנשטיין ל-AP כי "אם דבר כלשהו שעשיתי יסתמן כרלבנטי לחקירה של טראמפ, אז אשעה את עצמי כפי שסיכמתי עם מולר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!