דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פלילים

אלימות נגד נשים / הותר לפרסום: הנעדרת מלַקִיָּה נחטפה ונרצחה ע"י בני משפחתה

גופת חנאן אלבחירי, בת 20, שנעדרה מתחילת מאי, אותרה לאחר שהועלתה באש ונקברה סמוך לגבעות גורל | כתב אישום הוגש נגד שלושה מקרובי משפחתה בגין עבירות של רצח בכוונה תחילה, חטיפה לשם רצח, השמדת ראיה ואיומים

חנאן אל בחירי (צילום: דוברות המשטרה)
חנאן אל בחירי (צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל התירה היום (ראשון) לפרסום כי פענחה את היעדרותה של חנאן אלבחירי, תושבת לַקִיָּה, שנעלמה לפני כחודש וחצי. על פי החשד, שלושה מבני משפחתה חטפו ורצחו אותה, ואחר כך שרפו את גופתה וקברו אותה בסמוך לביתם בגבעות גורל. על פי כתב האישום, המניע לרצח היה כוונתה לצאת לעבוד מחוץ לביתה.

פרקליטות מחוז הדרום הגישה הבוקר כתב אישום כנגד השלושה – יונס אלבחירי (45), סאגר אלבחירי (25) ומחמד אלבחירי (21) – בגין עבירות של רצח בכוונה תחילה, חטיפה לשם רצח, השמדת ראיה ואיומים.

גבעות גורל, האזור בו נרצחה ונקברה חנאן אלבחירי:
[mappress mapid="173"]

ב-3 במאי הודיעה תושבת לקיה על היעדרותה של ביתה בת העשרים חנאן אלבחירי. מעדויות האם עלה כי ביתה התקשרה אליה סמוך לשעה 21:00 ומסרה כי היא נמצאת סמוך למועצה ביישוב ובדרכה הביתה. משבוששה לחזור לביתה, ניסתה האם ליצור עימה קשר טלפוני ללא הצלחה. בעדותה הוסיפה כי כי אחי בעלה המנוח לקח אחריות על המשפחה מהיום בו התאלמנה, לכן חשדה בו ובשני אחים נוספים של בעלה כי הם אחראים על היעלמותה. עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה אודות נסיבות היעלמותה של הצעירה ופתחה בחיפושים נרחבים לאיתורה.

על פי הודעת המשטרה, כבר בשלב מוקדם של החקירה עלה חשד סביר לכך כי הנעדרת איננה עוד בין החיים ובמקביל לחיפושים הנרחבים עסקו חוקרי ושוטרי משטרת ישראל באיסוף ראיות ומידע מודיעיני תוך שימוש, בין היתר, באמצעים טכנולוגים על מנת לאתר קצה חוט שיוביל למעצר חשודים ולפענוח מקום המצאות גופתה של חנאן.

כשלושה שבועות אחרי המקרה, הפכה החקירה לגלויה, והחוקרים עצרו שישה מבני משפחתה של הנעדרת. מהחקירה עלה כי דודה של הצעירה שפרש עליה את חסותו, בנו ודוד נוסף תכננו לחטוף ולרצוח את חנאן.

על פי החשד, השלושה זיהו את המנוחה בליל היעדרותה, הכניסו אותה בכוח לרכבם ולקחו אותה לביתם באזור גבעות גורל, שם רצחו אותה, העלו את הגופה באש ולאחר מכן קברו אותה במקום סמוך.

בכתב האישום נאמר כי כחודש לפני הרצח, שוחחה המנוחה עם דודה בטלפון על חוב כספי אותו היה עליה לשלם, ואמרה שעל מנת להחזיר את החוב היא ביקשה הלוואה מאדם אחר ובכוונתה לצאת לעבוד. למשמע הדברים איים עליה שלא תלווה כסף מאנשים ושלא תצא מהבית, ובמידה שתצא "את תדעי מה יקרה לך". בנוסף, בתקופה שלפני הרצח חשדו הנאשמים שהמנוחה מקיימת קשר עם גברים. לאור חשד זה, החליטו השלושה לחטוף את המנוחה על מנת לרצוח אותה.

ב-26 במאי, במהלך פעילות של שוטרי וחוקרי משטרת ישראל, בשילוב כלב זיהוי גופות וחבלנים, אותרה גופת הנעדרת הצעירה בסמוך לביתם של החשודים, בעומק של יותר משלושה מטרים מתחת לאדמה כאשר היא טמונה בשק.

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה משקיעה מאמצים רבים תוך הפעלת אמצעים גלויים וסמויים ומנהלת חקירות רצח באופן יסודי תוך חתירה בלתי מתפשרת להגעת האמת ולהבאת הרוצחים לדין, באשר הם, תוך ראיית חשיבות עליונה בשמירה על חיי אדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!