דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / שביתה ב'כלל ביטוח': הנהלת החברה מנעה את כניסתם של חברי הוועד למשרדי החברה

כ-4,000 עובדי כלל ביטוח פתחו בשביתה כללית לאור המבוי הסתום במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה | בתגובה, החליטה ההנהלה לבטל את אישורי הכניסה של חברי הוועד לבניין | ועדי העובדים בחברות המתחרות פרסמו הודעות סולידריות עם העובדים השובתים

עובדי כלל ביטוח בכניסה לבניין החברה (צילום: דוברות ההסתדרות).
עובדי כלל ביטוח בכניסה לבניין החברה (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-4,000 עובדי קבוצת כלל ביטוח פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה כללית שאינה מוגבלת בזמן, על רקע חוסר ההתקדמות במו"מ להסכם קיבוצי חדש.

עם תחילת השביתה בחרה הנהלת כלל לבטל את אישורי הכניסה הקבועים של חברי הוועד, ומנעה את כניסתם למשרדי החברה באמצעות כוחות אבטחה ושוטרים שהוזמנו למקום מבעוד מועד. כמו כן נמנעה כניסתה של נציגת ההסתדרות לבניין.

ועדי העובדים בחברות הביטוח המתחרות פרסמו הודעות סולידאריות עם עובדי החברה השובתים.

"ועד עובדי מגדל, מלווה את עובדי כלל ביטוח, מחזק אותם ואת ועד העובדים" פורסם בעמוד הפייסבוק של ועד מגדל. "על כולם לדעת ולהבין שעל מנת להגיע להסכם קיבוצי טוב, עם הישגים משמעותיים למען העובדים, לרווחתם ולשיפור מעמדם, על העובדים לעמוד כצוק איתן מאחורי ועד העובדים."

כינוס חברי ועד כלל, במרכז רוני רז יו"ר הועד (צילום: דוברות ההסתדרות).
כינוס חברי ועד כלל, במרכז רוני רז יו"ר הועד (צילום: דוברות ההסתדרות).

גם בוועד עובדי AIG חיזקו את ידי עובדי כלל השובתים וכתבו כי מדובר ב"ניסיון נוסף לפגוע בעבודה המאורגנת על ידי מעסיק תורן. הסכם קיבוצי טוב בחברת 'כלל' חשוב לענף כולו ולחברות המאוגדות בפרט. כולנו עובדי 'כלל', ביחד חזקים."

ועד עובדי חברת הפניקס ציין כי עקב בדריכות אחר ההתפתחויות בחברת כלל. "למעשה, עובדי 'כלל ביטוח' נאבקים היום בדיוק על אותן דרישות שאנו נאבקנו עליהן בשנתיים של מו"מ קיבוצי נוקשה מול הנהלת הפניקס ובעלת השליטה, כמו גם מול מי שעמד אז בראש צוות המו"מ מטעם ההנהלה, מר שמעון קלמן, שכידוע עבר ל'כלל ביטוח', ומוביל גם שם מו"מ נוקשה מול נציגות העובדים" כתבו. "אין לנו צל של ספק, כי המאבק הזה הוא בעקיפין מאבק של כל אחד ואחת מאיתנו. ועד עובדי הפניקס תומך תמיכה בלתי מסויגת במאבקם הכ"כ צודק של עובדי 'כלל ביטוח', ועד העובדים והעומד בראשו, רוני רז".

רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).

גם ועד עובדי חברת הסלולר הוט מובייל פרסם בדף הפייסבוק שלו הודעת סולידאריות בוועד השובת.

סיור שערך רוני רז, יו"ר ועד עובדי כלל ל'דבר ראשון' בקומות השונות של משרדי כלל במגדל עתידים בתל אביב העלה כי למקום הגיעו רק מספר עובדי הנהלה, וכן עובדי קבלן IT (טכנולוגיית מידע) בודדים. ועד העובדים ופעילים נוספים עמדו בכניסות לאתר, אשר נשמרו גם על ידי חברת אבטחה. "החלטנו להשבית את החברה עקב כך שלא עורכים איתנו הסכם קיבוצי חדש לשלוש השנים הקרובות. הם לא מוכנים לזוז איתנו כהוא זה ומבקשים להוריד לנו הטבות שהשגנו בדמים בשנים שהקמנו את הוועד. במקום להתקדם הלאה הם עוצרים אותנו" אמרה לבנה רפאל, גזברית הוועד בכלל ביטוח. "מגיע לנו מענק מכירה, שכר הוגן. זו השביתה השניה שלנו. הבטחנו שלא ננקוט צעדים ארגוניים עד ה-15 ביוני וקיימנו. עכשיו אנחנו משביתים את כל החברה עד שיחתם ההסכם".

עם תחילת השביתה בחרה הנהלת כלל לבטל את אישורי הכניסה הקבועים של חברי הוועד, ומנעה את כניסתם למשרדי החברה באמצעות כוחות אבטחה ושוטרים שהוזמנו למקום מבעוד מועד. כמו כן נמנעה כניסתה של נציגת ההסתדרות לבניין.

מההסתדרות וועד עובדי כלל נמסר כי הם "מוחים בחריפות על צעדי ההנהלה שנועדו למנוע פעולות מחאה לגיטימיות. למרות החסימה, חברי הוועד נכנסו למטה החברה ובשעה זו מתכנסים בחדר הוועד לתדרוך לקראת המשך השביתה."

מכלל ביטוח נמסר בתגובה כי "הנהלת כלל ביטוח מנהלת את המו"מ מתוך מחויבות ואחריות רבה להמשך חוסנה ויציבותה של החברה, סוכניה ועובדיה. אנו מצרים על החלטת ועד העובדים לנקוט בצעד אגרסיבי ומיותר וקוראים לו לחזור אל שולחן הדיונים על מנת להגיע להסכמות ולחתימה על הסכם קיבוצי חדש. יודגש כי במהלך השביתה תמשיך החברה בפעילות השקעת כספי העמיתים ותפעל במתכונת מצומצמת לרבות בטיפול בפניות דחופות של לקוחות ובכפוף למגבלות השביתה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!