דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות, חברה ועבודה / עובדי קופ"ח מאוחדת להנהלה: "רוצים לחזור מהעבודה בשלום"

יו"ר ועד העובדים שלה ונטורה, פנתה להנהלה ודרשה ממנה להגדיל את תקציב אבטחת הסניפים | ונטורה: "אנחנו רוצים פתרונות. לא ייתכן שנהיה ברווזים במטווח"

קופת חולים מאוחדת (צילום ארכיון: קובי גדעון  פלאש90)
קופת חולים מאוחדת (צילום ארכיון: קובי גדעון פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות ריבוי מקרי אלימות של מטופלים כלפי אנשי צוות בקופת חולים מאוחדת, פנתה להנהלה יו"ר ועד העובדים שלה ונטורה ודרשה ממנה למצוא פתרונות לאבטחת אנשי הצוות.

במכתב שכתבה להנהלת הקופה כתבה ונטורה: "אנו מצפים כי הנהלת הקופה תיכנס באופן מיידי לעובי הקורה, בין היתר באמצעות הגדלת תקציבי האבטחה בסניפים השונים כדי שמקרים כגון אלו לא יחזרו בעתיד."

בשבוע שעבר מטופל זרק מחשב על רוקח בבית מרקחת של הקופה בחולון, בעקבות המקרה הורתה יו"ר הוועד לסגור את בית המרקחת בהמשך היום. כמה ימים קודם לכן אחת מנשות הצוות נפגעה לאחר שנזרקו עליה קלסרים. מדובר בארבעה מקרים חמורים בעשרה ימים.

"בכל יום יש איזו תופעת אחרת מבחינת אלימות" אמרה ונטורה אמרה ל'דבר ראשון'. "אני לא חושבת שהרף צריך להיות רצח כדי שהתייחסו לזה. אנחנו רוצים לחזור מהעבודה בשלום. זה פוגע בכולנו כל הזמן. מאוחדת אמורים לחזור אלינו בסוף החודש אבל זה נראה רחוק מדי, אי אפשר לדעת מתי יהיה המקרה הבא. אנחנו רוצים פתרונות אבטחה לעובדים, לא ייתכן שנהיה ברווזים במטווח".

שלה ונטורה, יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת (צילום: יח"צ)
שלה ונטורה, יו"ר ועד עובדי קופת חולים מאוחדת (צילום: יח"צ)

מקופת חולים מאוחדת נמסר כי "הנהלת מאוחדת רואה בחומרה רבה כל מקרה אלימות נגד עובדים ומטפלת באופן נחרץ ונחוש בכל מקרה כזה – המועבר כמובן מיידית גם לטיפול המשטרה.

"הגם שאין תקציב ממשלתי לאבטחת קופות החולים (כפי שקיים למשל בבתי חולים ובמוסדות ציבור כמו הביטוח הלאומי), הורה מנכ"ל מאוחדת, זאב וורמברנד, על הצבת שמירה במרפאות גדולות, הגברת הסיורים של צוותי הביטחון בין המרפאות, הרחבת התקנתם של לחצני מצוקה ומצלמות אבטחה. סגל המרפאות צוייד באמצעים להגנה עצמית ועובר הכשרות וסדנאות הדרכה להתמודדות עם מקרי אלימות.

"עם זאת יודגש כי מעשי האלימות שבהם מדובר – רובם הם התפרצות של רגע ובהפתעה מוחלטת. לפיכך גם הימצאות מאבטחים במרפאה (כפי שארע בחלק מהמקרים), או בהזנקת קב"ט-סייר למקום (בתוך דקות ספורות – כפי שארע במקרים אחרים), אין בהם, לצערנו, משום פתרון מוחלט למניעת האלימות. מנכ"ל מאוחדת קורא לגורמי האכיפה והשיפוט לטפל באלימות זאת טיפול שורש מערכתי ברמה הלאומית.

"במרץ האחרון נרצחה האחות טובה קררו בסניף קופת חולים כללית בחולון, כמעט מדי שבוע מתקבלות הודעות על תקיפת אנשי צוות בקופות חולים ובתי החולים ברחבי הארץ."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!