דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות הנפש

מטפלים ומותקפים / בתי החולים הפסיכיאטרים שובתים במחאה על אלימות מצד המטופלים

בעקבות אלימות שהופנתה כלפי עובדים בבית החולים שער מנשה, ישבתו בתי החולים הפסיכיאטרים ותערכנה אסיפות הסברה | הרופאים מאשמים את משרד הבריאות ב"הרעבה" של מערכת הבריאות, וטוענים כי המחסור בכוח אדם הוא זה שיוצר את האלימות

מסדרון בית חולים (צילום: פלאש90)
מסדרון בית חולים (צילום: פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בתי החולים הפסכיאטרים ישבתו מחר (שלישי) בשעות הבוקר ויקיימו אסיפות הסברה, זאת בתגובה למקרה אלימות חמור שהתרחש בשבוע שעבר, כאשר מטופל תקף אח בבתי החולים הפסיכיאטרי שער מנשה. מאיגוד הפסכיאטריה נמסר כי ההשבתה החלקית מהווה צעד ראשון במסגרת מאבק הרופאים, האחיות והמטפלים הסיעודיים במערך הפסיכיאטרי, כנגד המחסור החמור במשאבים וכוח אדם – תולדה של תקצוב חסר מצד משרד הבריאות.

בנוסף להשבתה, תיערך בבוקר הפגנה בכניסה לבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה. בבית החולים מציינים כי בשנה האחרונה היו תקיפות קשות של רופאים ואנשי צוות על ידי מאושפזים בשנה האחרונה. תקיפות אלו גבו פציעות, נכויות ופגיעות משמעותיות.

אחיות בבית החולים הדסה עין כרם בהפגנה לאחר אלימות נגד אחות בבית החולים, מרץ 2011 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
אחיות בבית החולים הדסה עין כרם בהפגנה לאחר אלימות נגד אחות בבית החולים, מרץ 2011 (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה של הסתדרות הרפואית אמר, "משרד הבריאות מפקיר את מערך הבריאות הפסיכיאטרי, הסובל ממחסור חמור במשאבים וכוח אדם. אלימות מצד מטופלי הנפש כלפי עצמם, כלפי מטופלים אחרים וכלפי הצוותים הרפואיים, היא תולדה של הפקרות ארוכת שנים מצד ממשלת ישראל. התקיפה הקשה השבוע של המטפל הסיעודי בשער מנשה בידי מטופל פסיכיאטרי, אינה אשמתו של איש מלבד של משרד הבריאות, שממשיך לזלזל במערך בריאות הנפש, באמצעות תקצוב דל שאינו מאפשר לצוותים הרפואיים להעניק את הטיפול המיטבי למטופלי הנפש. מצב בו רופא פסיכיאטר אחד מופקד על בריאותם של כ-200 מטופלי נפש, ושני אנשי סיעוד על שלומם של כ-40 חולים, הוא מצב שאסור להיות מקובל על איש. למרות קריאותינו החוזרות בפני משרד הבריאות – המטופלים הפסיכיאטריים, הרופאים, האחיות והמטפלים הסיעודיים ממשיכים להיות החצר האחורית של מערכת הבריאות בישראל, והגיע העת לשים לזה סוף".

בנוסף פנה אתמול (ראשון) יו"ר ארגון הרופאים עובדי המדינה, ד"ר נמרוד רמימוב, במכתב לכלל הרופאים, וקרא להם להשתתף בצעדי המחאה ולהפגין סולידריות עם צוותי הסיעוד, "מחסור חמור במשאבים, "הרעבה" מכוונת של מערכת הבריאות על ידי משרד האוצר ומחסור כרוני במשאבים גורמות להחמרת "סיר הלחץ" בו אנו עובדים ולגילויי אלימות קשים כלפי צוות המטפלים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!