דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עבודה מסוכנת / שלושה פועלי בניין נפצעו בשלוש תאונות עבודה שונות באתרי בנייה

בתאונות שארעו באתרי בנייה בחיפה, ירושלים ובאר שבע נפלו פועלים מגובה ונפצעו הפעם 'רק' באורח בינוני | עינת פודחרני מקו לעובד: "מזלו של העובד הופך להיות מזלו של המעסיק, אשר יכול להמשיך לסכן את עובדיו ואף לא לעצור את העבודות באתר, כל עוד העובדים הנופלים נפצעים 'רק' באורח קל עד בינוני"

אתר תאונה. ארכיון (צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין).
אתר תאונה. ארכיון (צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שלושה עובדי בניין נפצעו הבוקר (שלישי) בדרגות חומרה קלות עד בינוניות בתאונות באתרי בניה ברחבי הארץ.

בסביבות השעה 8:30 נפל עובד כבן 50 מגובה של כ-2 מטרים ברחוב העליה השניה בחיפה, ופונה על ידי חובשים ופראמדיקים של מד"א לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב בינוני וסובל מחבלת ראש.

בסמוך לכך דיווחה משטרת ישראל על נפילת עובד בניין באתר בניה בגבעת זאב ברחוב הלולב. מד"א פינו עובד בן 55 מרמאללה במצב קל-בינוני לבית החולים אל מקאסד בהר הזיתים בירושלים.

בסביבות 9:20 נפל עובד כבן 40 באתר בניה ברחוב בזל בבאר שבע. העובד פונה על ידי מד"א לבית החולים סורוקה כשהוא במצב בינוני עם חבלות באגן ובגפיים לאחר שנפל ככל הנראה מגובה 8 מטרים.

זירת תאונה. ארכיון (צילום: דוברות מד"א).
זירת תאונה. ארכיון (צילום: דוברות מד"א).

"למעלה מ-80 תאונות בניין אשר דווחו מתחילת השנה הנוכחית הובילו לפציעת עובדים באורח בינוני, כאשר חמרת הפציעה נקבעת לפי קריטריון רפואי נוקשה – עד כמה נשקפת סכנה מיידית לחייו של הפצוע. כך קורה כי פציעות המובילות לקטיעת איברים, נכות לחיים, צלקות נפשיות ופעמים רבות אבדן כושר עבודה, מוגדרות 'בינוניות' במשקפיים רפואיים" הסבירה עינת פודחרני מקו לעובד. "לא כך צריך להיות הדבר בכל הנוגע לבטיחות העובדים באתר, שכן עובד שנפל מגובה עשוי להיפגע באורח קל, בינוני, קשה ואף לקפח את חייו – הדבר תלוי לרוב במזל. בחמרת הפציעה אין בכדי להעיד דבר על חומרת הליקוי הבטיחותי שאפשר אותה, וביתר שאת כאשר מדובר בתאונת נפילה מגובה, אשר הקפדה על כללי הבטיחות אמורה למנוע אותה באופן מלא, והתרחשותה מעידה כמעט בהכרח על ליקוי חמור."

לדבריה של פודחרני, החוק החדש מאוגוסט אשתקד מחייב את המשטרה ואת מינהל הבטיחות להגיע במיידי לאתר תאונה בבניין – רק כאשר חומרת הפציעה קשה או קטלנית. "כך קורה, כי במרבית תאונות הבניין שדווחו, בהן דרגת פציעת העובדים – במזל – בינונית, לא ניתן מענה פיקוחי ראוי, בשל משאביו המוגבלים של מינהל הבטיחות. למרבה האבסורד, מזלו של העובד הופך להיות מזלו של המעסיק, אשר יכול להמשיך לסכן את עובדיו ואף לא לעצור את העבודות באתר, כל עוד העובדים הנופלים נפצעים 'רק' באורח קל עד בינוני".

בשעות הבוקר ארעו שתי תאונות עבודה נוספות בהן נפצעו שני עובדים באורח קל: ברחוב יעקב מושלי בחיפה פונה עובד לבית החולים רמב"ם, וברחוב המכללה בבני ברק פונה עובד נוסף שנפל במוסך מסולם לבית החולים תל השומר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!