דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

לא רק אולמרט

התקשורת האלקטרונית האטומה, נזעקת לנוכח הדיקטטורה הגדולה בישראל. רק כאשר ראש הממשלה לשעבר אולמרט המקושר מאוד אליה והמוקף במקורבים עאלק (כל מיני עשירים וטייקונים) המוסרים ליחצ"ני ווינט, וואלה, nrg, וידיעות אחרונות, מידע על שלילת זכויותיו, יש להניח בסבירות לא קטנה שהן נשללו. אבל אותה תקשורת לא נזעקת כאשר זכויותיהם של אלפי אסירים נרמסות יום יום, שעה שעה, על ידי דיקטטורה מפלצתית ושמה שירות בתי הסוהר.

אין דין ואין דיין. אין רשות שופטת. יש רק רשות רשעה שיש לה את כל הסמכויות שיש לרשות מחוקקת, רשות מבצעת ורשות שופטת ביחד. האמינו לי, אני יודע טוב טוב ומקרוב מאוד את נושא ההתעללות באסירים ובבני משפחותיהם האומללים, שלא רק שנושאים את צער הגורל הנורא על כך שיקיריהם בכלא, אלא נאלצים לסבול התעללות ולהיענש מבלי שבית משפט העניש אותם אישית.

יש לזכור כלל חשוב מאוד: אסיר נענש על ידי בית משפט. לא על ידי שום רשות אחרת. אלא ששירות בתי הסוהר מעמיס על האסירים עונשים נוספים וזהו עיוות דין נוראי.

הצפיפות בבתי הכלא היא כמו במדינות רודניות. אין לצפיפות בבתי הסוהר בישראל אח ורע במדינות מתוקנות. הצפיפות הנוראית לא רק שהיא עונש נורא, אלא היא גורמת לאסירים לאבד את שפיות דעתם, גם להתדרדרות מצב בריאותם באופן כללי. הצפיפות היא אם כל חטאת באלימות הכבושה בבתי הסוהר והריסת המרקם האנושי. רק הסנגוריה הציבורית במדינת ישראל והאגודה לזכויות האזרח עמלות בעניין. התקשורת מתעניינת? בתחת תסלחו לי על המילה. הידיעות שלהם נעות בין שדיים ורגליים חטובות, או במי נפרד ממי בבראנז'ה. אין מקום לידיעות מהאופל והשפל בבתי הסוהר שכל אחד ואחת מאתנו עלול להיקלע אליו: שועים ונשיאים וראשי ממשלות, ולהרוס משפחות שלימות. והמשפחות האומללות? יכולות לנסוע מאתיים קילומטר. הורים קשישים ואומללים שמניחים להם להמתין שעות רבות ללא כל תנאים. סבל על סבל צער על צער. אין חמלה אין לב. ובנוסף על זה יש מי שגוזר קופה מצוינת על חשבון ההורים: מחירי מוצרים מופרזים בקנטינה. ההורים עניים בדרך כלל ואינם יכולים לקנות מוצרים פשוטים ביותר בחוץ שלא מצריכים בדיקה מיוחדת: תנור חשמלי, מאוורר. ובכלא המחירים מופרזים ביותר. למה?! שיחות הטלפון גם כן סיפור. את האסיר מענישים על עבירת משמעת במניעת ביקורי הורים. למה? את מי מענישים אם לא את המשפחות האומללות. יש צורות עונש אחרות על עבירות משמעת.

במדינת ישראל יש זכות לאסיר לעתור לבית משפט כאשר זכויותיו נשללות ממנו. זה יכול להיות חולה שחייב לקבל מזון מסוים שכאשר הוא לא ניתן לו זהו דבר שעלול לסכן את חייו. זה לא חייב להיות אספקת ארוחות מיוחדות. בית הסוהר יכול לספק לחולה מצרכים והוא יבשל לעצמו. וזו רק דוגמא קטנה שבקטנות. עתירתו של האסיר נבדקת על ידי בית משפט, או שופט שמגיע לכלא לדיונים. נניח שהשופט מחליט לטובת האסיר. מי אמר ששירות בתי הסוהר חייב לקיים את החלטת השופט? הצחקתם אותי. ודאי שגורל קיום החלטת השופט ניתנת לביצוע רק אם "בא" לבית הסוהר לקיימה. כי הרי אם הם לא מבצעים את החלטת השופט האסיר יכול לקפוץ להם.

מידע מודיעיני הוא דבר נבזי, שגרם לאסונות גדולים לבני אדם בכל תחומי חיינו ובבית הסוהר על אחת כמה וכמה. בבית הסוהר מפרקים לאסירים שוב ושוב את החדרים ומענישים בכל מיני דברים ומחמירים את תנאי האסיר ש"ילמד לקח וידע איך להתנהג". במילים אחרות: להרוס לו את האישיות כדי שיהפוך לפודל שקט מסוג הגיבור של "התפוז המכני". מתלונן האסיר בעתירת אסיר לבית משפט. בדיון בבית הסוהר השב"ס שולף את הנשק האולטימטיבי: מידע מודיעיני. ולפעמים מידעים מודיעינים שהם מספקים לשופטים הם מגוכחים ובחלקם הגדול חרטא ברטא: האסיר מתכוון לחטוף מישהו, האסיר ניסה להבריח אמל"ח. יותר מדי שקרים. בא השופט ואומר: 'מה אם אחליט נגד המידע המודיעיני, אני אהיה אחראי לאסון שיקרה?' והוא מקבל בלית ברירה את המידע המודיעיני של השב"ס. למה משקרים בשב"ס? פשוט מאוד כי הם יכולים. ואם יכולים, מרבים בשקרים. כל מנהל בית סוהר הוא מלך הממלכה. כמו בדיקטטורות שאין פיקוח על יצרי שליטים. נציב תלונות האסירים? אל תצחיקו אותי.

זה כמו במשפט ברנס. בסרט שעשיתי בנושא "רצח לכל החיים", אומר פרופסור אמנון רובינשטיין לגבי הרשעת השווא של ברנס ברצח: "למה בית משפט הרשיע כשיש ראיות – לא ראיות?" באה המשטרה לפרקליטות עם ראיות בדויות. אומרת הפרקליטות – "אם המשטרה מביאה ראיות אני אערער עליהן?" באה הפרקליטות עם הראיות הבדויות אל השופט. השופט אומר לעצמו: "הפרקליטות באה עם ראיות, אני אפקפק בהן?"
כך זה בשב"ס, כך זה היה במכון הפתלוגי.
ובימים ההם אין מלך (דמוקרטיה) בישראל.

לא יפה לומר, אבל לפעמים אני חושב שטוב שאולמרט נכנס לכלא, כיוון שכראש ממשלה, לא היה לאולמרט, לממשלתו הרחבה ולצוותיהם הענקיים הגדולים, כל יחס למה שקורה בתחומי בתי הסוהר שלנו שהם ביטוי לעולם שלישי. למה שיהיה להם אכפת מהאזרח הקטן?
וזהו רק קצה הקרחון של מערכת המשפט הכל כך בעייתית במדינת ישראל.

___________________________________________

תגובת שב"ס לטענות העולות בפוסט:

בנוגע לטענה על צפיפות בבתי הכלא נמסר משב"ס כי "פסק דין רובינשטיין ניתן בשבוע שעבר ובו הוא מחייב את המדינה לטפל בסוגיית הצפיפות בבתי הסוהר. אדגיש כי השופט התייחס למדינה על כלל גופיה – הממשלה, הרשות המחוקקת ומערכת המשפט. מצורפות הפסקאות הרלוונטיות מתוך ההחלטה. יצוין כי שב״ס תמיד תכנן ויזם תכניות ואף הסתייע בתוצאות מחקרים כדי לשכנע שיש צורך במתקנים מודרניים וחדישים, שיש בהם אפילו כדי להפחית רמות אלימות."

בנוגע לטענה על מחירם הגבוה של המוצרים בקנטינות נמסר משב"ס כי "אי אפשר לקבוע זאת ככלל."

בנוגע לטענה על שלילת ביקורים מאסירים כעונש נמסר משב"ס כי "אי אפשר לקבוע זאת ככלל. ככלל ניתן לומר כי ביקור בני משפחה הוא טובת הנאה שניתן לשלול על רקע של התנהגות שלילית, הפרת חוק וכד'."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!