דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / מדוע השליכו אוהדי מילאנו נחשים לעבר השוער הצעיר של הקבוצה?

דיאנה טוראסי שוברת שיאים ב-WNBA | התקדמות חיובית בעתיד כדורגל הנשים בישראל | הקבוצות שייבאו את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לצ'ילה | ואחרי 75 שנים, ונציה היא אלופת הליגה האיטלקית בכדורסל

דיאנה טוראסי  במדי פיניקס מרקורי ב-WNBA (צילום: Keeton Gale / Shutterstock.com)
דיאנה טוראסי במדי פיניקס מרקורי ב-WNBA (צילום: Keeton Gale / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
אור גואטה
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצחת ונשארת צנועה: דיאנה טוראסי

יאיר צוקר

אם חשבנו שליגת ה-NBA שברה את כל השיאים האפשריים בעונה הנוכחית, אז עכשיו תורה של ליגת ה-WNBA (ליגת כדורסל הנשים הטובה בעולם) לנפץ שיאים שלא חשבנו שאי פעם יישברו, כמו את שיא הנקודות לשחקנית בכל הזמנים. בשיא החזיקה עד השבוע בבטחה טינה תומפסון האגדית, ששלטה בליגה עד שנת 2013. אם ישנה שחקנית שראויה יותר מכולן להיות השיאנית החדשה, הרי זו דיאנה טוראסי מהפיניקס מרקורי, שעקפה את תומפסון כשהגיעה ל-7,454 נקודות בליגה. את הסל ההיסטורי היא השיגה בניצחון קבוצתה 90:59, בו קלעה 19 נקודות, דווקא מול הלוס אנג'לס ספארקס, בה שיחקה השיאנית בדימוס.

טוראסי בת ה-35 משחקת בליגת ה-WNBA משנת 2004 אז נבחרה בדראפט על-ידי הפיניקס מרקורי, איתן זכתה בשלושה תארי אליפות (2007, 2009 ו-2014), חמש פעמים בתואר מלכת הסלים של הליגה ויש לה גם 4 מדליות זהב אולימפיות עם נבחרת ארה"ב.

אם כל זה לא מספיק, אז צריך להזכיר שבמהלך העונה האירופאית היא גם משחקת בקבוצת אוגמ"ק יקטרינבורג מהליגה הרוסית, איתן זכתה בחמש אליפויות רוסיה האחרונות ופעם אחת באליפות היורוליג. לפני כן, עברה טוראסי גם בטורקיה שם שיחקה בגלאטסראיי ופנרבחצ'ה, בסך הכל היא חתומה על שש זכיות ביורוליג. הספק די מדהים לשחקנית אחת.

לאחר שניפצה את השיא אמרה טוראסי, "אני חושבת על השחקניות הגדולות שעקפתי בדרך לשיא ואני באמת מרגישה מבורכת". אולי זוהי גדולתה האמיתית של טוראסי, שהראתה לכולנו עד כמה אפשר להיות הכוכבת הכי גדולה, ולהישאר צנועה.

מפסידה: פלסטינו הצ'יליאנית מפסידה לגזענות

אור גואטה

השבוע השעתה ההתאחדות הצ'יליאנית את קבוצת הנוער של מועדון 'פלסטינו', לאחר שבמשחק ליגה מה-8 ביוני בינם לבין קבוצת 'מכבי ישראליטה' (בו מכבי הובילה 4-1), פרצו אוהדי פלסטינו, שאירחה את המפגש, למגרש והחלו להכות את שחקני ישראליטה ואוהדיה, ואף את השופטים.

מובן שבמשחק בין קבוצות עם שמות כמו "מכבי ישראליטה" ו"פלסטינו" (השמות לחלוטין לא מקריים), היצרים ילהטו, ולאורך המשחק שני שחקני ספסל ,יהודי וערבי, הורחקו לאחר שקיללו את אחד השופטים. אוהד פלסטינו צעק לעבר אחד השחקנים, בעודו מנופף בדגל פלסטין, "זה דגל אמיתי! עם הדגל שלך אתה יכול לנגב את התחת. אנחנו נחסל את כולכם!".

עד מהרה העניינים התלקחו, וקללות נזרקו בין מחנות האוהדים, עד להתפרצות האלימה של אוהדי פלסטינו למגרש בדקה ה-78 למשחק. אוהדי מכבי ישראליטה לא נשארו חייבים הגיבו אף הם, וכיממה לאחר התקרית האלימה, ריססו כתובות על האצטדיון של פלסטינו "עם ישראל חי" ו"פלסטין לא קיימת".

מעניין שבמדינה הרחוקה עשרות אלפי קילומטרים מכאן, שני מועדונים מחליטים לקום סביב קהילה ורעיון, אבל דווקא שם מפגש ספורטיבי שכזה בין יהודים לפרו-פלסטינים יכול להיות גשר ולעודד תחרות בריאה. חבל שהוא משכפל דווקא את הצד הזה של המציאות כאן.

מפסיד בנאמנות למועדון נעוריו: ג'יאנלואיג'י דונארומה

ליאור ברטל

ב-25 באוקטובור 2015, בגיל 16 ו-242 ימים עמד לראשונה ג'יאנלואיג'י דונארומה בשערה של מילאן הגדולה. השוער הצעיר נחשב לשוער העתיד של איטליה, וכבר מצויין כמחליפו של בופון האגדי בשער הנבחרת. הוא גדל ליד נאפולי, בעיירה קטנה בשם קסטלמארה די סטאביה, ובגיל 14 עבר לקבוצת הנערים של מילאן ומשם הדרך לספרי ההיסטוריה הייתה מהירה. השבוע, עלה השוער הצעיר לכותרות בעקבות סירובו לחתום על חוזה חדש במועדון הפאר האיטלקי. באירופה יש איסור גורף להחתים שחקנים על חוזים מקצוענים לפני גיל 18, ולכן השוער הצעיר מחזיק בחוזה רק לעוד עונה כשחקן נוער.

החלטה של דונארומה לא להמשיך במועדון שנחשב בעבר הלא רחוק לאחד הטובים בעולם, הביאה לגל ביקורת אדיר על השוער, מתוך הבנה שבניגוד לבופון אשר היה נאמן לקבוצתו יובנטוס ואפילו ירד איתה לליגה השניה, דונארומה אולי רוצה את היוקרה והשכר האדיר שריאל מדריד יכולה להציע לו. בימים האחרונים, השחקן בעל הביטחון המופרז החליט להילחם במועדון, ומפעיל את סוכנו מעורר המחלוקת, מינו ראוילה, שטען שהשוער הצעיר רוצה לשחק רק בריאל מדריד, ואיים לתבוע את המועדון האיטלקי שהחליט כנראה לשלוח את השוער לבלות את העונה בקרובה ביציע. בינתיים דונארומה משחק באליפות אירופה עד גיל 21 בפולין, והתקבל בשנאה ע"י האוהדים המקומיים שבחרו לזרוק נייר של שטרות דולרים ובובות של נחשים לעבר שערו במהלך המשחק מול דנמרק.

מנצחת אחרי שלושה דורות – רייר ונציה

צור רוזנצוויג

מהשבוע ונציה זו לא רק עיר עם תיירות רבה, גונדולות ומים במקום אספלט, כי קבוצת הכדורסל הצנועה של העיר זכתה באליפות הראשונה מזה 74 שנה, ונכון להשנה היא     אלופת הליגה האיטלקית בכדורסל. במעמד הגמר ניצחו השחקנים מונציה את טרנטו בתוצאה 81:78 ו4:2 בסיכום הסדרה של הטוב משבעה משחקים.

את הקבוצה מאמן וולטר דה רפאלי האיטלקי, אשר נמצא במועדון מאז 2011 ומאמן את הקבוצה הבוגרת החל מהקיץ האחרון. בקבוצה משחקים שני שמות המוכרים לנו מיד אליהו, האחד הוא הקלעי מארקז היינס, שהיווה בורג מרכזי בקבוצה האיטלקית השנה, והשני הוא האורגוואיי אסטבן באטיסטה, ששלט מתחת לסלים.

זו לא נקודת הממשק היחידה של האיטלקים עם ישראל. במסגרת גביע האלופות של פיב"א, נפגשה באותו הבית עם האלופה היוצאת שלנו מכבי ראשון לציון, בהתמודדות שהסתיימה עם ניצחון בית לכל קבוצה.

הוונציאנים הופתעו גם הם מהאליפות, כאמור, מעטים הם אלה שהיו בחיים באליפות האחרונה ומעטים עוד יותר הם אלה בחיים שמסוגלים לספר עליה.

זו בהחלט מגמה שרווחת בשלוש שנים האחרונות, הקבוצות ששלטו בליגות האירופאיות מאבדות מכוחן-  לדוגמא ברצלונה ומכבי תל אביב, מצב המאפשר במה למועדונים אשר נחשבים בינוניים להחזיק בתואר הנכסף אלופת המדינה אפילו אם רק לשנה אחת.

מנצחות כי גם לילדות מגיעה קבוצה: מכבי ת"א

ליאור ברטל

מועדון הכדורגל מכבי ת"א הודיע שבעקבות יוזמה מבורכת של מור שקד בת ה-25, שחקנית הפועל פ"ת מליגת העל לנשים, המאמנת שתי קבוצות ילדים בבית ספר לכדורגל, תיפתח לראשונה הזדמנות לילדות איזור להתאמן במועדון במסגרת לא תחרותית.

את הפרוייקט הנהדר הזה יזמה שקד ולאחר פגישה עם מנהל מחלקות הנוער, פטריק ואן לוואן, היא קיבלה את ברכת הדרך להתחיל את ההרשמה לשנתונים 2017-2018, כאשר הכוונה הראשונית היא לאפשר לילדות להתאמן במועדון ואם יהיה ביקוש אז המועדון גם יאפשר הקמה והרשמה של אותן קבוצת ילדות ונערות למסגרת ליגות הנערות הפועלת בארץ.

מדובר חדשות חשובות לכדורגל הנשים בישראל, ואולי תחילתו של תהליך הקמת קבוצות נשים במועדני הכדורגל הגדולים בארץ. שקד התראיינה לאתר של מכבי ת"א וסיפרה: "החלום שלי להקים קבוצת נערות במכבי, לתת מענה לנערות שבאמת אוהבות לשחק כדורגל, משהו שלי לא היה בגיל הצעיר" נאחל לה ולמועדון בהצלחה ,וכל הכבוד על היוזמה הנפלאה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!