דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עבודה וחברה / ועד טבע כפ"ס: "המנהלים אומרים לעובדים 'הוועד ייתן הנחיה - לא ליישם אותה'"

לאחר הכרזת סכסוך עבודה במתקן, טוענים נציגי העובדים כי מנהלים בחברה משתמשים בתדרוכי משמרות ליצירת דה-לגיטימציה למהלכי הוועד | יו"ר הוועד אלירן קוזליק: "שימוש לרעה בכוח הניהולי"

משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

 לאחר שברביעי השבוע הכריז ועד העובדים במתקן סכסוך עבודה, טוענים כעת בוועד כי הנהלת החברה "עוקפת" את הועד ופונה לעובדים כדי שלא ישתתפו בעיצומים.

"עובדים התקשרו אלי ואמרו לי שהמנהלים מכנסים את העובדים, ואומרים להם 'הוועד ייתן הנחיה – לא ליישם אותה'. זו פגיעה מהותית בחירות ההתארגנות. אני מכבד את 15 ימי הצינון הקבועים בחוק (הכוונה למשך הזמן הנדרש לנקיטת עיצומים החל מההכרזה על סכסוך עבודה – נ.ב.), הולך בדיוק לפי הספר. לא רוצה להזיק לחברה. אבל לא משאירים לי ברירה", אמר.

במכתב ששלח קוזליק להנהלת החברה נכתב: "הובא לידיעתנו כי אתם מנצלים את תדרוכי המשמרות כדי לשתף את העובדים בהגיגים שלכם ביחס ללגיטימיות סכסוך העבודה. אין לכם זכות להפעיל את הזכויות הניהוליות שלכם, ולאלץ את העובדים, בבחינת קהל שבוי להקשיב ל"אסיפת עובדים" מסוג חדש, זה משהו שאין לו תקדים. זו התעמרות. זו פגיעה בחירות ההתארגנות. זה שימוש לרעה בכוח הניהולי שלכם".

קוזליק הוסיף כי הוא מצפה מן ההנהלה לחדול לאלתר מפעולה זו, אחרת ייאלץ להנחות את העובדים לצאת מהתדרוכים. "בדעתנו לכבד את תקופת הצינון בין היתר כדי לאפשר שיג ושיחה בינינו – אבל אני מצפה שגם אתם תכבדו את הכללים, אך אם זה יימשך, לא תותירו לנו ברירה", הוסיף במכתבו להנהלת החברה.

סכסוך העבודה הוכרז עקב טענות הוועד על הכנסת עובדי קבלן במקום עובדי טבע, אי עמידה בהסכמים חתומים כגון בנושא ניוד עובדים, פגיעה ברווחה של העובדים, הימנעות מהידברות עם ועד העובדים וצעדים חד צדדיים נוספים. "ועד העובדים התריע, ודיבר. ניסה לנקוט כל דרך כדי להימנע מכך – והם לא התייחסו לזה. נוצר מצב שאין ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה. מצד אחד אנחנו, העובדים, קיבלנו החלטה מנהיגותית לבטל נופש לחו"ל, ומהצד השני ההנהלה מאשרת בדירקטוריון משכורות עתק למנהלים בכירים, דיבידנדים – ופוגעים באנשים הקטנים. לא יכול להיות ש'אבא מבזבז', 'אמא חוסכת' ובסוף באים אלינו, 'לילדים', בטענות", אמר קוזליק.

אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע כפר סבא (צילום באדיבות המצולם).
אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע כפר סבא (צילום באדיבות המצולם).

יחסי העבודה בטבע עומדים זה תקופה על חבל מתוח – לאחר שורת פירסומים בתקשורת באשר לכוונת החברה לבצע קיצוצים, פנה הועד כבר לפני כחודש ודרש כניסה להליך של יישוב חילוקי דעות ביחס לשורת צעדים חד צדדיים שההנהלה נוקטת לדבריו.

בחברת טבע לא הגיבו לטענות על "שיחות המוטיבציה" בתדרוכי המשמרות, והסתפקו בתגובה כללית בנושא סכסוך העבודה. "אנו מצרים על החלטת הוועד בכפר סבא להכריז על סכסוך עבודה מקומי באתר זה", נמסר מטעם החברה, "הכרזת סכסוך עבודה על ידי הוועד הינה צעד חריג, שלא ארע שנים רבות בשאר אתרי טבע בישראל הקשורים להסתדרות החדשה, בעוד שהוועד בכ״ס בוחר בדרך קיצונית זו פעם אחר פעם.

"הוועד מנסה לגרור את האתר ועובדיו לשביתה לה אין כל הצדקה, תכלית או היגיון, מבלי לחשוב על עתיד האתר וטובת העובדים בו. ועד כפר-סבא ממשיך למחזר טענות ועילות סכסוך שלא מחזיקות מים, ושלמעשה כבר הגיעו לכדי פתרון. אנו נמשיך בהתדיינות עם הוועד בפורומים המקובלים, לטובת העובדים והחברה כאחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!