דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הגרלה קשה למ.ס. קרית גת בשלב הבתים באליפות אירופה לנשים

קרית גת תמודד מול אבלדסנס הנורבגית, ספרטק סובוטיקה הסרבית והמארחת ברזניסה ממונטנגרו | המשחקים של שלב הבתים יתרחשו בסוף אוגוסט | סקירה קצרה על הקבוצות המתחרות

חגיגות האליפות על בימת העצמאות בעיר קרית גת (צילום: דניאל יחזקאל, מ.ס קרית גת - העמוד הרשמי)
חגיגות האליפות על בימת העצמאות בעיר קרית גת (צילום: דניאל יחזקאל, מ.ס קרית גת - העמוד הרשמי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

העונה רק הסתיימה וכבר צריך להתחיל להתכונן לעונה הבאה. מ.ס. קרית גת זכתה באופן מרשים באליפות הראשונה בתולדותיה בליגת העל לנשים. מתוך כך כאלופת ישראל, היא השתתפה ביום שישי בהגרלה לשלב הבתים בליגת האלופות. לצערן של שחקנית קרית גת, הקבוצה הוגרלה לאחד הבתים החזקים עם סגנית אלופת נורבגיה אבלדסנס, אלופת סרביה הניצחית ספרטק סובוטיקה והמארחת של הבית הישראלי אלופת מונטנגרו, החלשה יחסית, ברזניסה.

בליגת האלופות לנשים מתקיימת הגרלה שמחלקת 40 קבוצות ל-10 בתים. הקבוצות מתחרות ביניהן על העליה לשלב ה-32 האחרונות. לכל בית יש קבוצה מארחת וכל הקבוצות ישחקו אחת נגד השניה משחק אחד בין ה-22 ל-28 באוגוסט,כך בעצם 40 הקבוצות מתחרות על 11 מקומות (זוכות הבתים והסגנית הטובה ביותר) ומחכות להזדמנות להתחרות מול 21 הקבוצות שקיבלו את כרטיס הכניסה האוטומטי לפי הישג ודירוג המדינות (כמו בליגות הגברים). לאחר מכן כל המשחקים מתקיימים במשחקי נוקאוט בשיטת בית-חוץ עד משחק הגמר אשר יתקיים השנה במגרש ולאלרי לבנוסקי בקייב ב-24 במאי.

ישראל מדורגת במקום ה-34 וללא ספק מ.ס. קרית גת קיבלה הגרלה קשה ביותר. היא תתחרה מול 2 קבוצות חזקות ממנה, אשר העפילו שנה שעברה לשלב ה-32 ומועמדות להאבק ביניהן על הזכות הזאת שוב. קרית גת חייבת להצליח להשיג כמה שיותר נקודות כדי לעלות את ישראל בדירוג ולקוות שבשנה הבאה הנציגה הישראלית תהנה מהגרלה קלה יותר.

אז מי הן הקבוצות אותן יפגשו השחקניות הישראליות? הנה סקירה חלקית של היריבות מתוך הבנה שיש עוד כמעט חודשיים והסגלים עוד יכולים להשתנות לפני פתיחת הליגות ברחבי אירופה.

המשחק הראשון יתקיים מול ספרטק סובוטיקה ב-22/8, ספרטק היא האלופה הנצחית של סרביה, הקבוצה זכתה ב-7 האליפויות האחרונות ובאליפות האחרונה סיימה עם הפרש של 14 נק' מעל סגנית האלופה, הכוכב האדום בלגרד. הליגה בסרביה נגמרה בסוף מאי ולכן יכולים להיות שינויים בהרכב השחקניות שייצגו את הקבוצה מול קרית גת. הקבוצה שדורגה בדרג הראשונה רגילה לעלות בקלות לשלב ה-32, אבל בשנה שעברה הופתעה במשחק הראשון מול אלופת איסלנד בראידביק וסיימה איתה בתיקו 1:1, למרות שניצחה את שני משחקיה הבאים מול קרדיף וסופיה, האיסלנדיות היו בעלות יתרון בהפרשי השערים ועלו על חשבונן לשלב ה-32 מול האימפריה משבדיה רוזנגארד עם מרתה הברזילאית, בדרך להדחה צפויה. כעת ספרטק מצפה לחזור למקומה הטבעי ולעלו משלב הבתים.

הסגל של הקבוצה בנוי משחקניות סרביות צעירות מאוד ושחקניות זרות מהדרג הנמוך. בשער מככבת מליסה קוסטיץ' בת ה19 שוערת הנבחרת, בהגנה יהיו סלוביץ' "הוותיקה" בת ה25 ווג'דה בת ה20. בקישור משחקות שחקניות הנבחרת פבלוביץ'(21) ופיליבופיץ' (18).ההתקפה גם הייתה מלאה בשחקניות כישרוניות קרסטנובסקה(19) וג'קובסקה (22) מנבחרת מקדוניה וטנסג שו-או בת ה32 מנבחרת טייון ושחקנית סנט-אטיין ואלבי מהליגה הצרפתית לשעבר. כמובן עדיין לא ברור מי משחקניות הקבוצה שככבו בא שנה שעברה ישאר ומי יצטרף, אך ככל הנראה אנו עוד נפגוש רבים מהשמות האלו באוגוסט.

הקבוצה השניה אותה קרית גת תפגוש ב25/8 היא קבוצת אבלדסנס סגנית האלופה הנורבגית. הקבוצה ממוקמת באי קרמויה בצפון מערב נורבגיה ומייצגת את 42 אלף התושבים באי, ב-2012 עלתה הקבוצה לראשונה לליגה הבחירה והפכה להיות הקבוצה הראשונה מהאי שעולה לליגה הבכירה בכל ענפי הספורט בנורבגיה. הקבוצה המשיכה לעשות חייל בליגה הגיעה פעמיים לגמר הגביע וזכתה בשנתיים האחרונות בסגנות הליגה. בנורבגיה בגלל החורף הקר והמושלג, הליגה מתקיימת באביב ובקיץ ולכן כרגע, אחרי 10 מחזורים, הקבוצה ממוקמת במקום השני האהוב עליה עם שתי נקודות פחות מלילסטרום האלופה המכהנת. בניגוד לשאר הקבוצות, הנורבגיות מחזיקות בלגיון זרים עם 6 שחקניות מנבחרת ברזיל ואסטרליה ויגיעו מוכנות יותר לשלב הבתים לאור העובדה שהקבוצה תהיה בשלבי הסיום של הליגה המקומית. בשער הקבוצה עומדת האמריקאית בת ה-29 קטי פריין שאת רוב הקרירה שלה עשתה בשבדיה השכנה. בהגנה ניתן למצוא את אנדרה דה רוסו שחקנית נבחרת ברזיל שמככבת במועדון מאז 2013, דיאנה בת ה-19 מנבחרת הנערות של ברזיל, המגנה השמאלית המצויינת אינגריד רולאנד בת ה-28 לשעבר בליברפול ונבחרת נורבגיה. בקישור מככבות פרנסילה בת ה-27 ולואנה בת ה-24 קשריות נבחרת ברזיל, ולוגאזו וסימון שחקניות נבחרת אוסטרליה. בהתקפה ניתן למצוא אוסטרלית בינלאומית נוספת, אמילי גיאלניק בת ה-25 שמובילה את הקבוצה בשערי הליגה עם 6 בינתיים והכוכבת המקומית שחקנית הנבחרת אליסה תורסנס שכנראה תצטרף לנבחרת ביורו הקרוב. אין ספק שאבלדסנס היא אימפריה בהתהוות והקבוצה תנסה לשפר את הישגה משנה שעברה.

הקבוצה האחרונה שאותה תפגוש קרית גת ב28/8, היא הקבוצה המארחת ממונטנגרו ברזניסה. האלופה בשנתיים האחרונות נחשבת לקבוצה חלשה מאוד, כנהוג במדינות הבלקן לא רק בכדורגל, אלא בכל ענפי הספורט כמעט כל השחקניות הן מקומיות וצעירות. בשער תעמוד ג'ובנה באטסטיץ' בת ה-19, שוערת הרכב הנבחרת. בהגנה ניתן למצוא את שחקניות נבחרת הנערות קנזביץ', לונצ'אר ורונדוביץ'. בקישור משחקת דג'ורקוביץ בת ה-20 מהנבחרת הבוגרת, וגם מאריאנה יאנקוביץ' מנבחרת סרביה ששיחקה מול ישראל ב-2014 ובילז'אנה בת ה-18 מהנבחרת הבוגרת. בהתקפה מככבות שחקנית הנבחרת בוז'את (20) והבוסנית קופרנה (20). כאמור העונה בליגה המונטנגרית הסתיימה וכנראה רק חלק מהשחקניות יופיעו למשחקי שלב הבתים ואילו השאר יעברו לליגות בכירות יותר ויוחלפו על ידי שחקניות מקומיות צעירות יותר.

מנהל ספרטק בוז'אן ארסיץ' דיבר לתקשורת הסרבית לאחר ההגרלה "קבלנו בית מאוד קשה, היריבה המרכזית שלנו להעפלה לשלב 32 בליגת האלופות היא אבלדסנס הנורבגית, שכבר הייתה שנה שעברה ב-32 האחרונות. בנוסף יש את קרית גת מישראל עם הרבה שחקניות ברמה גבוהה ושחקניות זרות מברזיל ואמריקה. זה לא יהיה פשוט ונצטרך לחזק את השחקניות כדי להעפיל לשלב הבא".

קשה מאוד להאמין שקרית גת תצליח לעלות לשלב ה-32 בגלל הקבוצות החזקות שהיא תצטרך לנצח בדרך, אבל חשוב לזכור שכל תיקו וניצחון חשוב כדי לעלות את ישראל בדירוג ליגת האלופות ,לראשונה מאז אס"א ת"א שהפתיעו ועלו עם סילבי ז'אן ב2011/12, ובכך לשפר את הסיכויים לעליה בשנים הבאות. נאחל בהצלחה למאמן אייל שדה ולשחקניות המצויינות לינוי רוג'רס, מור אפרים ומלכת שערי הליגה דבורה בנדל בתקווה להישגים טובים ומפתיעים בטורניר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!