דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

חברה ועבודה / שביתה בכלל ביטוח: העובדים וההנהלה יפגשו, השביתה ממשיכה

לטענת יו"ר ועד העובדים, נסיונו להיענות אתמול לקריאתו של מנכ"ל כלל לשבת למו"מ נכשל לאחר שמאבטחים חסמו את כניסתו לבניין החברה | באסיפה של כ-150 עובדים בחולון הודיע הוועד כי אין בכוונתו לסיים את השביתה עד שיובטח לעובדים תשלום שכר בגין הימים בהם שבתו

אסיפת עובדי כלל (צילום: ניצן צבי כהן)
אסיפת עובדי כלל (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר למעלה משבוע של שביתה בחברת כלל ביטוח, היום (שני) תתקיים לראשונה פגישת מו"מ בין ועד עובדי החברה לבין ההנהלה. בוועד העובדים הבהירו כי השביתה ממשיכה, וכי הצעדים הארגוניים בחברה ימשכו עד לחתימה על הסכם קיבוצי חדש.

מוקדם יותר היום שלח מנכ"ל החברה איגרת לעובדים ובה פנה לחברי ועד העובדים וקרא להם לשבת עימו למו"מ ללא תנאים נוספים. אולם יו"ר ועד העובדים שהגיע במהלך היום למשרדי החברה על מנת להיענות לקריאתו – נחסם על ידי המאבטחים שהוצבו ברחבת הכניסה למשרדי החברה. בוועד העובדים טענו כי על אף נכונותם להיכנס למו"מ, מאז תחילת השביתה לא יצרה עימם ההנהלה קשר עד כה לתאם פגישה. "כל עובדי כלל ביטוח שובתים במלוא העוצמה ונחושים במאבקם לשיפור תנאי ההעסקה בחברה. לא נפסיק לשבות עד אשר ההנהלה תשב עמנו להמשך המו"מ ותדון עמנו באופן כן וענייני בהסכם קיבוצי חדש" מסר "יו"ר ועד עובדי כלל, רוני רז.

ועד העובדים הגיש עתירה לבית הדין לעבודה בדרישה לאפשר את כניסתם של עובדי הוועד לבניין, וכן בדרישה שלא ינוכו ימי השביתה מתשלום השכר בתחילת יולי, בהתאם לנוהל חישוב השכר בחברה.

הכניסה לבניין כלל בחולון (צילום:ניצן צבי כהן)
הכניסה לבניין כלל בחולון (צילום:ניצן צבי כהן)

בשעות הבוקר התכנסה אסיפת עובדים בחולון, אליה הגיעו כ-150 עובדים. בין היתר הבהיר ועד העובדים כי נחשפו להיקפי ההעסקה הקבלנית בחברה כשעובדי קבלן נדרשו לבצע את עבודתם של עובדים שובתים. "נדרוש את קליטתם להעסקה ישירה" הבהיר אחד מחברי הוועד.

דבר ראשון שוחח עם עובדי קבלן המועסקים בשירות כלל אשר הסבירו לו כי  הם נדרשים לבצע עבודה שבדרך כלל מבוצעת על ידי עובדי כלל השובתים.

"אנו מבקשים מכם סליחה שנקלעתם לאמצע המאבק הזה. אין לנו עניין נגדכם," אמרו חברי הוועד לעובדי קבלן אשר הגיעו ללובי הבניין. "אנחנו רוצים לצמצם את היקף העבודה הקבלנית כתף אל כתף בכלל במסגרת המו"מ".

"הם היו בטוחים שהיום יחזרו עובדים לעבודה. הפעילו לחץ על מנהלי מחלקות והם ירקו להם בפנים. הם יבינו שהשביתה רצינית וישבו איתנו" הוסיף חבר הוועד גלעד שרייבר. שרייבר הוסיף והדגיש כי ועד העובדים פנה לחברי דירקטריון החברה, עוד טרם הפתיחה בצעדים ארגוניים, תוך שהוא מבהיר שלחברי הדירקטריון אחריות אישית לשביתה, זאת לאור אי התערבותם במבוי הסתום במו"מ מול ועד העובדים לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה – אשר הוביל לשביתה, על אף ניסיונות חוזרים ונשנים של הוועד להגיע לעמק השווה.

אסיפת עובדי כלל בפארק פרס חולון (צילום: ניצן צבי כהן)
אסיפת עובדי כלל בפארק פרס חולון (צילום: ניצן צבי כהן)

חברי הוועד הסבירו כי אחת הדרישות שהציבו בפני ההנהלה היא שינוי תמהיל תוספות השכר בחברה. בהסכם הקיבוצי הקודם נקבעו העלאות שכר של 3.5-3.75%, המורכבים בחציים מתוספת קבועה אותה מקבלים כלל העובדים, ובחציים מתוספות שכר לשיקול המנהלים. "לאורך שלוש השנים האחרונות אנחנו רואים שכל מנהל מחלקה מחלק את הסכום הזה לעובד אחד או שניים כתוספת שכר – ו-25 אנשים לא רואים מזה כלום. אנחנו רצינו לשמור על ה-3.5% אבל לשנות את התמהיל כך שיותר אנשים ירגישו את עליית השכר, תוך שלהנהלה נשמרת הגמישות הניהולית. מה שההנהלה הציעה הוא תוספת שכר של חצי אחוז – ועוד תוספת מדד, רק עד אחוז בודד, כשזה אמור לכלול גם את תוספות השכר הנובעות מקידומים. זה אומר שיהיו רבים שיקבלו תוספת שכר של שקלים בודדים בשנה". שרייבר הדגיש גם כי תוספת שכר כה נמוכה עלולה להוביל אף לשחיקת שכר במידה ותהיה עליית מדד – "אנחנו לא מתכוונים להמר על המדד", הבהיר. לדבריו שכר העובדים בחברה אינו גבוה, ועומד על 8,300 ש"ח ברוטו בשכר החציוני.

העובדים שהגיעו לאסיפה הביעו דאגה מהאפשרות של התנכלות עתידית של מנהלים לעובדים שובתים, וכן מנושא תשלום השכר בגין ימי השביתה. ועד העובדים הודיע כי אין בכוונתו לסיים את השביתה עד שיובטח לעובדים תשלום שכר בגין הימים בהם שבתו. העובדים חיזקו את ידי חברי הוועד שקראו להם להגיע לפעולות המחאה השונות המתוכננות בהמשך השבוע.

אסיפת עובדי כלל בפארק פרס חולון (צילום: ניצן צבי כהן)
אסיפת עובדי כלל בפארק פרס חולון (צילום: ניצן צבי כהן)

מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "הנהלת כלל ביטוח קוראת לועד העובדים לסיים את השביתה המיותרת שכפו על עובדי החברה, להמנע מהפצת עובדות מסולפות ולהפסיק לנהל את המשא ומתן באמצעות כלי התקשורת. יו"ר ועד החברה מייצר מציאות מדומה לפיה הוא פתוח לדיון ענייני בהסכם החדש אך בפועל הוא מתנה כל דיון בתנאים מוקדמים שאינם מקובלים על הנהלת החברה.

"עובדי כלל ביטוח מקבלים ממנכ"ל החברה עדכונים שוטפים אודות פרטי השביתה לרבות בעניין תשלום שכרם, והכל בהתאם לחוק. יודגש כי לא גוייסו עובדי קבלן שיחליפו את השובתים וכי עובדי החברה שהנם מוחרגים מההסכם הם אלה שפועלים במרץ על מנת לבצע פעילויות דחופות וחיוניות בכפוף למגבלות השביתה.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!