דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמיחי

יהודה ושומרון / המאבק על היקף הבנייה ביהודה ושומרון ממשיך: "ראש הממשלה הבטיח"

אמול קיימו ראשי מועצת יש"ע מסיבת עיתונאים במאהל מחאה של המועצה המקומית בית אל והבטיחו: "נעביר את המאבק מכאן אל תוך הכנסת" | ראש מועצת יש"ע: "מסביבת נתניהו נמסר כי לא יהיו שיווקים נוספים ב-2017"

מסיבת עיתונאים של ראשי מועצת יש"ע 25 ביוני (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
מסיבת עיתונאים של ראשי מועצת יש"ע 25 ביוני (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שי ניר

ראשי המתנחלים ממשיכים להיאבק בנתניהו על אישור בנייה ביהודה ושומרון: אתמול (ראשון) קיימה מועצת יש"ע מסיבת עיתונאים, בהשתתפות ראשי רשויות ותושבי בית אל, במאהל המחאה שהקים ראש מועצה מקומית בית אל שי אלון מול משרד ראש הממשלה.

בבית אל החליטו לצאת למאבק לאחר שלטענתם לא הותרה בנייה בהתנחלות כ-10 שנים. גם תקוותם שבוועדת התכנון העליונה יאושרו 200 יחידות דיור לשיווק התבדתה, מבלי שקיבלו הסבר לעניין. "בית אל הובילה מאבק צודק כאשר 10 שנים לא בנו בית אחד בבית אל, ובנוסף קיימת גם ההתחייבויות השלטוניות לבנות את 300 יחידות הדיור, ההבטחה הזו הייתה הבטחה ראשונה ועוד אחת לפני כשנתיים" אמר אלון והתייחס להבטחת נתניהו שיבנו 300 יחידות דיור חדשות בבית אל תחת הריסת 30 מבני בית האולפנה הלא חוקים מלפני חמש שנים. הבטחה זה חזרה על עצמה גם בהריסת 24 בתי דריינוף הלא חוקיים לפני שנתיים.  לדברי אלון, נתניהו הבטיח בחמישי האחרון כי בוועדת התכנון העליונה שתתכנס בספטמבר תאושר הבנייה לשיווק, "ראש הממשלה הבטיח פעם שלישית שבספטמבר 2017 ייבנו יחידות דיור בבית אל."

בניית היישוב עמיחי בעמק שילה המיועד למפוני עמונה 20 ביוני (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
בניית היישוב עמיחי בעמק שילה המיועד למפוני עמונה 20 ביוני (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

אבי רואה ראש מועצת יש"ע וראש מועצת בנימין אמר, "התחייבויות צריכים לבצע כאן ועכשיו. אני פונה לנתניהו, שיקדים את ההתחייבות שלו למחר לא לספטמבר." רואה בדבריו הוסיף כי נאמר לו מסביבת נתניהו כי לא יותרו שיווקים נוספים בשנת 2017, בניגוד לתחזיות מנהיגי הימין כי בעידן ממשל טראמפ יהיה אפשרי לבנות באופן נרחב בשטחים. "שמענו גם מסביבת ראש הממשלה על כך שלא יהיו שיווקים נוספים בשנת 2017. על זה אנחנו מביעים מחאה חריפה ונפעל למען המשך השיווקים." רואה בדבריו מחה על כוונת ישראל לאשר לפלסטינים את הרחבת הבנייה בעיר הפלסטינית קלקיליה, "לא ניתן שבשנת היובל להתיישבות נפעל על פי גחמות ובעיקר לא של השכן שלנו אבו-מאזן שממשיך לממן מחבלים" .

לפני כשלושה שבועות נפגשו ראשי המתנחלים עם נתניהו בלשכתו לאחר שבוע של חילופי דברים והאשמות מצידם כי נתניהו מגביל את הבנייה בשטחים או כפי שניסח זאת ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כי נתניהו, "מנסה לייצר הקפאת בניה בהתנדבות". עוד באותה שבוע התכנסה במשך יומיים וועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי לאשר בנייתם של 2500 יחידות דיור בהתנחלויות קיימות בשטחים, למעט הקמת ישוב חדש – עמיחי, עבור מפוני המאחז הלא חוקי עמונה. על הוועדה אמרו ראשי המתנחלים כי אין בה להתיר בנייה אלא להגביל מכסות בנייה. בתום פגישת נתניהו וראשי המתנחלים חזר ראש מועצת יש"ע רואה על המסרים שיצאו מלשכת נתניהו כי אין מדובר במכסות בנייה וכי אם הבנייה תעמוד בהחלטות הקבינט אז היא תאושר. חשוב להדגיש כי לא פורסמו באופן רשמי לוחות זמנים לאישורי הבנייה ולא עקרונות הבנייה שהוחלטו בקבינט.

"לפני כשבועיים ישבנו אצל ראש הממשלה ויצאנו בתחושה שהכל בסדר ושאין בעיה של אישורי תוכניות ", אמר חננאל דורני ראש מועצה מקומית קדומים באוהל המחאה והוסיף, "אז התברר שאין יחידת דיור אחת לשיווק. ראש מועצת בית אל החליט שהוא יוצא למאבק אנו באנו לחזק אותו. התחייבויות צריך לקיים,  ההתחייבויות של ראש הממשלה לא באות בחלל ריק" .

קלקיליה (צילום:wikimedia /Idobi).
קלקיליה (צילום:wikimedia /Idobi).

לאחר מסיבת העיתונאים המאהל פורק ובמועצת יש"ע מבטיחים כי המאבק יימשך. "את המחאה הזו אנחנו ממשיכים, והיא עוברת מהמאהל לבית המחוקקים, אל מול חברי הכנסת, השרים ואל מול ראש הממשלה. ממשיכים בדרישה שלנו כאן ועכשיו" אמר שילה אדלר מנכ"ל מועצת יש"ע. ראש המועצה בית אל אלון אמר, "המאבק יוצא מכאן ועובר לזירה של הכנסת ושם אנו נביא באמצעות חקיקה חוק שמטרתו התחייבויות שלטוניות חייבים לכבד."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!