דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדים יוכלו לקבל את תלוש השכר שלהם באמצעות מייל או אתר מאובטח

התקנה החדשה תאפשר לעובדים לבחור אם לקבל תלוש מסורתי מנייר או לעבור לתלוש בפורמט אלקטרוני | עו"ד מאיה טאוסיג מהלשכה המשפטית במשרד העבודה והרווחה: "זוהי הקלה משמעותית למעסיקים, העשויה לחסוך במשאבים ולתרום לסביבה"

עובדים במשרד (צילום אילוסטרציה / shutterstock).
עובדים במשרד (צילום אילוסטרציה / shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (שלישי) סופית תקנות של משרד העבודה והרווחה לפיהן יוכל מעסיק להציע לעובדיו לקבל את תלושי השכר שלהם באמצעות מייל אישי או אתר אינטרנט מאובטח – זאת בתנאי שהעובד הביע את הסכמתו לכך בכתב.

ההחלטה האם לקבל את תלושי השכר באופן זה תהיה בידיו של העובד, והוא יוכל גם לשנות את החלטתו בכל עת. במידה ובחר העובד בקבלת התלוש באמצעים אלקטרוניים יהיה התלוש בפורמט הניתן להדפסה. כמו כן, יהיה המעסיק מחויב לאפשר לעובד לקבל תלושי שכר מודפסים לתקופה שלא תפחת משבע שנים אחורנית.

עו"ד מאיה טאוסיג מהלשכה המשפטית במשרד העבודה והרווחה, סיפרה כי המשרד שקד על התקנות במשך שבע שנים. "זוהי הקלה משמעותית למעסיקים, העשויה לחסוך במשאבים ולתרום לסביבה. העולם כולו הולך לכיוון הזה", אמרה.

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), דרש לדעת באיזה אופן ועד כמה יהיו תלושי השכר האלקטרוניים מאובטחים. לשאלתו השיב עו"ד עלי קלדרון מהרשות למשפט, טכנולוגיה ומדע במשרד המשפטים כי המעסיק ומפעיל אתר האינטרנט יחויבו לעמוד בהוראות חוק מחמירות המחייבות הצפנת מידע. עם זאת, המערכת תיתן חיווי האם העובד קיבל את תלוש השכר וכן האם צפה בתלוש. מנהל אגף האכיפה המינהלית במשרד העבודה והרווחה, מאיר דוד אמר כי כך יתאפשר למשרד לוודא כי תלוש השכר אכן נמסר לעובד, ובזמן.

על פי חוק, מחוייב מעסיק למסור את תלושי השכר בתוך תשעה ימים מהמועד בו הוא מחוייב לשלם את השכר (בדרך כלל עד העשירי לחודש שלאחר העבודה). תלוש שכר חייב להכיל את ותק העובד, כולל מועד תחילת העסקתו; פירוט תקופת העבודה והיקף העבודה שבעבורה משולם השכר, כולל שעות וימי העבודה בהן עבד העובד; מספר ימי החופשה או המחלה שנוצלו בתקופת התשלום, ומספר הימים שנותרו לעובד; פירוט השכר הרגיל, השכר בגין שעות נוספות ומספר השעות הנוספות שביצע העובד; פירוט דמי הבראה, מחלה וחופשה, החזרי הוצאות על נסיעות וכן תוספות אחרות ששולמו לעובד; סך השכר החייב במס; ניכויים מהשכר כגון: מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי, דמי ביטוח בריאות, ניכוי לביטוח פנסיוני או לקופת גמל וכל ניכוי אחר וכן במידה ויש תשלומים עבור הפרשי שכר והתקופה בעבורה הם משולמים. על התלוש לציין גם את פרטי המעסיק, את אופן תשלום השכר ואת שכר המינימום הקבוע בחוק לתקופת התשלום.

מומלץ לשמור ולתייק באופן מסודר את תלושי השכר למשך תקופה של כשבע שנים, למקרה של חילוקי דעות עתידיים עם המעסיק, ובכל מקרה עד לקבלת טופס 106 המעיד על תשלומי המיסים לביטוח לאומי ולמס הכנסה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!