דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
23.5°תל אביב
  • 20.4°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 24.3°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 22.4°באר שבע
  • 28.1°אילת
  • 27.5°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 23.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / לא חיכו לביה"ד: 'כלל' תנכה ימי השביתה משכר העובדים

המנכ"ל איזי כהן הורה לנכות את השכר מהמשכורת המשולמת היום, על אף שבית הדין לעבודה יכריע בסוגיה רק בשבוע הבא | ועד העובדים: "אכזריות יוצאת דופן, אנחנו לא נשברים"

שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
שביתה בכלל ביטוח (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עדכון: הבוקר (שישי) הגיעו עובדי והנהלת כלל ביטוח להבנות שסיימו את השביתה בכלל ביטוח. לכתבה המעודכנת: https://www.davar1.co.il/74430/

לאחר כמעט שבועיים של שביתה, הורה מנכ"ל 'כלל ביטוח' איזי כהן על ניכוי 6 ימי השביתה משכרם של עובדי החברה כבר במשכורת שצפויה להיכנס היום (שישי). זאת, בעוד נושא מועד ניכוי ימי השביתה מהשכר עדיין נדון בבית הדין לעבודה, ולטענת העובדים על פי חישוב השכר הנהוג בחברה, צריכים ימי השביתה להיות מנוכים מהמשכורת הבאה. ועד העובדים פנה אתמול (חמישי) בבקשה דחופה לבית הדין במטרה לעצור את ההחלטה החד-צדדית על הניכוי. במקביל נמשך המו"מ האינטנסיבי בין הצדדים. בתגובה לבקשה הודיעה השופטת כי ההחלטה בנושא תינתן מאוחר יותר, ובמידה ויוחלט שהצדק עם העובדים שכרם יושב להם באופן מיידי.

הצדדים נפגשו השבוע בבית הדין האזורי לעבודה, כשביניהם מחלוקת. בעוד ועד העובדים טוען כי השכר בחברה משולם בגין התקופה שבין ה-16 לחודש ל-15 בחודש לאחריו, ולפיכך אין לנכות משכר משכורת יוני את ימי השביתה אשר החלה ב-18 לחודש – בהנהלה טוענים כי זכותם לנכות ימי השביתה מרכיב המקדמה המשולם בגין חציו השני של החודש.

מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן מחוץ לביתו בעת שעובדי החברה מפגינים(צילום: ועד עובדי כלל ביטוח)
מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן מחוץ לביתו בעת שעובדי החברה מפגינים(צילום: ועד עובדי כלל ביטוח)

"איזי באכזריות יוצאת דופן, חסרת תקדים מנסה לעשות מהלך על הגב של כולנו" מסר הוועד לעובדים באמצעות הפייסבוק, "אם אנחנו לא נשיג את ההישג הזה בבית משפט – ביום ראשון, אם לא נגיע להסכם קיבוצי שיסדיר גם את נושא ימי השביתה – נעלה על בניין כלל כולנו, בצו 8. אם צריך להגיע לכלל ביטוח, נתנחל בכלל ביטוח ונעביר מסר ברור – אנחנו לא נשברים. חזקים מתמיד".

במידה ועובדי כלל אכן קיבלו הבוקר תלושי משכורת חלקיים, יהיה זה מבחן משמעותי לכוח העמידה שלהם בשביתה, שהקיפה עד כה למעלה מ-95% מעובדי ההסכם הקיבוצי. ועד העובדים הבהיר במספר הזדמנויות כי הוא דורש מהנהלת כלל את תשלום ימי השביתה – אשר לטענתו נדחקו אליה בשל גרירת הרגליים במשא ומתן, והצעות ההנהלה אותן הגדירו כמבזות. תגובות העובדים בדף הפייסבוק של ועד העובדים הביעו ברובן תמיכה בהמשך השביתה, אך עם זאת עובדים רבים הביאו גם חשש מהקיזוז במשכורתם.

על פי הודעת ההנהלה לעובדים מוקדם יותר השבוע, בכוונתה לנכות לא רק את ימי השביתה הנוכחית, כי אם גם את ימי השביתה שהתקיימה בחודש מרץ, ואשר במסגרת ההבנות עם הוועד שולמו בגינה לעובדים מקדמות.

בחברת כלל בחרו שלא להגיב לידיעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!